شمانیوز
شما نیوز

رضا جمارانیان درباره استراتژی‌های سیتا در توسعه و بهبود ساختار مالی سیمان دورود توضیح داد:

حمایت‌های همه جانبه سیتا از سیمان دورود

رضا جمارانیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین درباره حمایت‌های این شرکت و شرکت سیمان فارس و خوزستان از سیمان دورود توضیح داد: مجموعه سیاست‌های حمایتی به دو بخش حمایت از کارخانه فعلی و حمایت از ساخت فاز چهارم این کارخانه مربوط می‌شود.

حمایت‌های همه جانبه سیتا از سیمان دورود

 

به گزارش شمانیوز ، وی افزود: در این حین باید در نظر داشت که حدود ۴۰ درصد شرکت سیمان دورود متعلق به گروه است، با این حال با هدف تقویت زیرساخت های تولید و ساختار مالی این شرکت حمایت‌های مناسبی تا کنون انجام شده که در ادامه به محورهای مهم آن اشاره خواهم کرد.

 

تامین آجر نسوز

جمارانیان با اشاره به تامین آجرنسوز مورد نیاز این کارخانه سیمان گفت: با توجه مشکلات ایجاد شده در تامین آجرنسوز و در راستای اجرای سیاست‌های هم‌افزایی در گروه اقدامات ویژه‌ای برای زمینه تامین آجر نسوز سیمان دورود انجام شد تا کوره‌های این کارخانه خاموش نشود و روند تولید ادامه یابد.

وی افزود: در این زمینه بیش از ۱۰۰ تن آجر نسوز به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در داخل گروه تامین و به شرکت سیمان دورود ارسال شد. همچنین مبلغ ۷ میلیارد تومان از طرف هلدینگ به طور قرض‌الحسنه به سیمان دورود داده شد تا بتواند باقی‌مانده نیاز خود را برطرف کند.

 

حمایت‌های مالی سیتا از سهام سیمان دورود

مدیرعامل سیتا همچنان درباره قرارداد بازارگردانی سهام سیمان دورود توضیح داد: با هدف حمایت از سهامداران خرد و قیمت سهام این شرکت دربازار سرمایه تا کنون مبلغ بیش از ۹ میلیارد تومان طی قراردادی به بازارگردان سیمان دورود بر اساس قوانین و ضوابط اعلامی از طرف هلدینگ داده شده تا ارزش سهام این کارخانه در بازار سرمایه حفظ شود.

 

صادرات تضمینی کلینکر سیمان دورود به العماره عراق

جمارانیان افزود: برای حمایت از این کارخانه و در پی آن حمایت از توسعه و اقتصاد منطقه برنامه صادرات سیمان دورود با جدیت بیشتری دنبال شد و با سیاست‌های هلدینگ بازار صادراتی برای این شرکت فراهم شد و سیمان دورود اکنون روزانه هزار و ۲۰۰ تن صاردات کلینکر دارد. در پی سیاست های حمایتی مقررشد روزانه ۳۰۰ تن کلینکر تیپ دو و ۵۰۰ تن کلینکر تیپ پنج به سیمان العماره صادر شود که این کار اکنون در حال انجام است. این سیاست نیز در راستای هم‌افزایی گروه و حمایت از سیمان دورود در نظر گرفته شده است. میزان صادرات کلینکر از سیمان دورود به سیمان العماره پیش از این در اختیار سیمان خوزستان بود اما جهت حمایت از سیمان دورود با ابلاغ سیتا به این کارخانه تخصیص یافت.

 

فروش کلیکنر به دورود با قیمت تمام شده

مدیرعامل سیتا در ادامه تشریح سیاست‌های حمایتی از سیمان دورود به فروش کلیکنر با بهای تمام شده به سیمان دورود پرداخت و در این زمینه گفت: در پی ابلاغ سیاست‌های حمایتی از سیمان دورود به شرکت‌های گروه، میزان ۷۰ هزار تن کلینکر تولید شده در گروه با مبلغ بهای تمام شده و بدون سود به سیمان دورود ارسال شد.

 

قدامات زیست محیطی

جمارانیان با تاکید بر اهمیت سلامت عمومی شهر و رعایت استانداردهای زیست محیطی توضیح داد: فعالیت‌های تولیدی نباید مخل زندگی مردم شود و باید به گونه‌ای باشد که مردم منطقه بتوانند از رونق و توسعه فعالیت‌های تولیدی استفاده کنند. در این راستا هلدینگ با ارائه خدمات فنی و راهنمایی‌های لازم موفق به اجرای فیلتراسیون بگ‌هاوس در کارخانه سیمان دورود شد. در حال حاضر کارخانه سیمان دورود هیچ نوع آلایندگی نداشته و غباری در خروجی های این کارخانه دیده نمی‌شود.

 

سرمایه گذاری در توسعه

جمارانیان با اشاره به پیگیری‌های مستقیم شستا و سیتا از روند پیشرفت فاز ۴ سیمان دورود گفت: تا اکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان در اجرای فاز ۴ سیمان دورود، از محل منابع هلدینگ (بدون افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات) سرمایه گذاری شده و توسعه این فاز از جمله سیاست‌های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و سیتا است.

 

سیمان دورود نیاز به حمایت‌های استانی دارد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین با اشاره حمایت‌های همه جانبه سیتا و شرکت سیمان فارس و خوزستان توضیح داد: در مجموعه سیتا و سیمان فارس و خوزستان تا کنون تلاش‌های بسیاری شده تا سیمان دورود بتواند با بهبود زیرساخت‌های تولید و ساختار مالی به فعالیت خود ادامه دهد. با این حال باید در نظر داشت بهبود وضعیت سیمان دورود مستلزم حمایت مدیران و مسئولان ارشد استان و شهرستان است.

جمارانیان تاکید کرد: شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین و سیمان فارس و خوزستان در حالی که تنها ۴۰ درصد از سهام سیمان دورود را در اختیار دارند از هیچ تلاشی برای بهبود و رونق این کارخانه دریغ نکردند. با این که تمام سیاست‌های حمایتی از طرف هلدینگ به مرحله اجرا رسیده اما متاسفانه برخی از مسئولان هنوز برای وصل برق و گاز کارخانه سیمان دورود اقدامی نداشته‌اند.

مدیرعامل سیتا توضیح داد: سیمان دورود ظرفیت‌های مناسبی برای افزایش سوددهی دارد اما برای دستیابی به این ظرفیت‌ها علاوه بر حمایت‌های انجام شده از طرف سهامدار ۴۰ درصدی، نیازمند همدلی، حمایت و پشتیبانی کامل مسئولان و مدیران اجرایی منطقه شریف دورود هستیم.

 

 

منبع:روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied