شمانیوز
شما نیوز

آماده سازی زمینه استقرار شرکت های صنایع خلاق در کیش

مدیرعامل موسسه آموزشی علوم و فنون کیش از ایجاد ساختار اجرایی مناسب برای جذب شرکت های صنایع خلاق در مرکز فن آوری های صنایع خلاق فرهنگسرای مرکزی کیش خبر داد.

آماده سازی زمینه استقرار شرکت های صنایع خلاق در کیش

 

به گزارش شمانیوز ، مسعود توفیقی مدیرعامل موسسه آموزشی علوم و فنون کیش با اشاره به آماده سازی فرهنگسرای مرکزی کیش برای استقرار شرکت های صنایع خلاق در این منطقه اظهار داشت: برای نخستین بار دو شرکت صنایع خلاق در فرهنگسرای مرکزی کیش مستقر و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

 

توفیقی در خصوص اتصال فیبرنوری 24کور و استفاده از فیبر نوری شرکت فناپ، ایجاد دفتر کار و ارائه پهنای باند پرسرعت برای تولید محتوا در فرهنگسرای مرکزی کیش افزود: شرکت های صنایع خلاق می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی، از اینترنت مورد نیاز این مرکز جهت تولید محتوای فاخر بهره مند شوند.

وی راه اندازی استودیو فنی با تجهیزات کامل را یکی دیگر از ویژگی های فرهنگسرای مرکزی کیش برشمرد و خاطر نشان کرد: راه اندازی این استودیو یکی از ظرفیت های کم نظیر در سطح کشور است، از این رو شرکت های صنایع خلاق می توانند دکورهای خود را مستقیم از بیرون به داخل جا به جا کنند و برای معرفی محصولات تولیدی خود از قابلیت هلی شات در این مجموعه استفاده کنند.

مدیرعامل موسسه آموزشی علوم و فنون کیش با بیان این که سال های 2020 و 2030 به عنوان دهه مدیا در دنیا مطرح شده است؛ بر تاثیر تولیدات و فعالیت های رسانه ای و تبلیغاتی در فضای مجازی اشاره داشت و گفت: یکی از ظرفیت های ایجاده شده در سالن همایش فرهنگسرای مرکزی کیش فیلم برداری توسط هلی شات تا ارتفاع 14 متر است.

مسعود توفیقی در رابطه با این که 55 درصد فعالیت های این منطقه به حوزه گردشگری اختصاص یافته است و شرایط فعالیت شرکت های خلاق در کشور فراهم شده است اظهار داشت: 1هزارو 95 شرکت صنایع خلاق ثبت و مجوز های لازم را در کشور دریافت کردند که این شرکت ها به عنوان بازار هدف منطقه آزاد کیش محسوب می شوند.

توفیقی تصریح کرد: در سطح کشور یکی از 12 کارگزاری که می توانند در این زمینه مجوز صادر کنند در جزیره کیش مستقر شده است و سازمان منطقه آزاد کیش با آن کار گزار همکاری می کند.

وی با اشاره به این که شرکت های صنایع خلاق؛ شرکت هایی هستند که در سال های اخیر از سوی حوزه تولید فن آوری کشور مورد توجه جدی قرار گرفتند افزود: در حال حاضر در 9 سر فصل و با 86 عنوان فعالیت برای شرکت های خلاق مجوز صادر می کنیم.

به گفته مسعود توفیقی: در حوزه های فرهنگ و هنر، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی،دیداری و شنیداری، گیاهان دارویی، چاپ و نشر، طراحی و معماری، بازی و اسباب بازی و سرگرمی، هنرهای تجسمی، کارهای دیجیتال و فضای مجازی از جمله حوزه هایی هستند که در 86 عنوان این بخش از شرکت های صنایع خلاق را شامل می شود.

توفیقی براهمیت ترسیم اهداف مرکز فن آوری های صنایع خلاق کیش اشاره داشت و گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه آزاد کیش، ظرفیت های خوبی در این منطقه ایجاد شده که تقاضا محور است و فرصت بسیار خوبی برای جذب شرکت های خلاق ایجاد می کند.

شایان ذکر است: ساخت فرهنگسرای مرکزی کیش در زمینی به مساحت 12 هزار و 500 متر مربع و با زیر بنای 5 هزارو 250 مترمربع با امکانات سالن همایش به مساحت 550مترمربع شامل گالری، کتابخانه، 14 باب کلاس، دو کافی شاپ در داخل و خارج از ساختمان و جدید ترین سیستم سرمایشی به پایان رسیده و این مرکز در اختیار موسسه آموزشی علوم و فنون کیش قرار گرفته است.

 

 

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied