شمانیوز
شما نیوز

در نشست مسئولین صدرتامین و ذوب آهن عنوان شد :

ذوب آهن اصفهان با وجود تحریم و شیوع کرونا در مسیر پیشرفت

نشست غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدرتامین و منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین و مدیران ذوب آهن اصفهان یکشنبه نوزدهم بهمن ماه در تالار آهن برگزار شد.

ذوب آهن اصفهان با وجود تحریم و شیوع کرونا در مسیر پیشرفت

به گزارش شمانیوز، غلامرضا سلیمانی در این نشست گفت : با وجود چالش های مختلف از جمله ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه دشمن شرکت های زیر مجموعه هلدینگ صدرتامین و ذوب آهن اصفهان عملکرد خوبی داشتند.

وی افزود : طی چهار سال گذشته در ذوب آهن اصفهان دستاوردهای بسیار خوبی را شاهد بودیم که حاصل لطف خداوند و   تلاش و کوشش کارکنان و هیات مدیره این شرکت بوده است .

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین تصریح کرد : در عمده صنایع فولاد کشور حضور ذوب آهنی ها را به شیوه های مختلف شاهد بودیم.در این راستا روابط عمومی ذوب آهن اصفهان با انتشارات مختلف مانند ویژه نامه ها و کتاب های تاریخ شفاهی ذوب آهن تجربیات این عزیزان را مکتوب کرده است که اقدام ارزشمندی به شمار می رود و امیدواریم ما نیز در ذوب آهن اصفهان با نسل حاضر بتوانیم روزهای خوبی را برای اولین تولید کننده فولاد کشور رقم بزنیم.

این مقام مسئول بیان کرد : ذوب آهن اصفهان بحمدا... توانسته است زیان انباشته خودش را به صفر برساند و به مرحله سودآوری برسد و این اقدامات شبکه های بانکی کشور را برای تعاملات بیشتر با ذوب آهن سوق داده است.

غلامرضا سلیمانی گفت : ذوب آهن اصفهان هم اکنون تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا به شمار می رود و این محصول استراتژیک در محورهای مختلف مواصلاتی کشور مورد استفاده قرار می گیرد و قرارداد صادرات آن نیز منعقد شده است.   

منصور یزدی زاده نیز در این نشست گفت : با تلاش و کوشش تک تک پرسنل متعهد و نجیب کارخانه،خرد جمعی و حمایت های هلدینگ صدرتامین موفقیت ها و دستاوردهای خوبی را با وجود شیوع ویروس کرونا در شرکت شاهد هستیم.

وی افزود : ذوب آهن اصفهان در مقایسه با سایر فولادسازان کشور که از گاز یارانه ای استفاده می کنند، بخشی از انرژی مورد نیاز تولیدش را وارد می کند و به این دلیل در برابر سایر تولید کنندگان فولاد حاشیه سود کمتری دارد.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد : با وجود تمام نامهربانی هایی مختلف ، اقدامات خوبی در زمینه تامین مواد اولیه انجام گرفت. سال گذشته در این زمان موجودی سنگ آهن درشت دانه کارخانه، زیر 10 روز را تامین می کرد که این عدد هم اکنون به بالای 70 روز رسیده است،یعنی هفت برابر.

منصور یزدی زاده تصریح کرد : در شرایط سخت تحریم و کمبود مواد اولیه باید در کنار تامین مواد آهن دار برای تولید،جهت ذخیره هم تلاش می کردیم تا به پایداری نسبی برسیم که این مهم تا حدودی انجام گرفته است اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب مسیر سختی را در پیش داریم. تملک معادن البرز مرکزی یک ضرورت بود که با حمایت هلدینگ صدرتامین محقق شد و این اقدام نشان داد که ذوب آهن اصفهان توانایی گرفتن معدن را دارد.

این مقام مسئول بیان کرد : در زمینه پروژه های مدیریت مصرف آب اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و طرح هایی نیز در دست اجرا داریم.در حوزه مالی نیز زیان انباشته ذوب آهن اصفهان صفر شد که این اقدام شاخص ، توزیع سود را برای سهامداران در پی دارد و این ذینفعان ارزشمند را به آینده امیدوارتر می کند. شبکه بانکی کشور نیز تعاملات بسیار خوبی با کارخانه دارند و ضمن حضور در این مجموعه حد اعتباری را افزایش دادند.

 وی در خصوص پروژه های توسعه شرکت نیز افزود : پروژه LF با شرایط خوبی در حال اجرا است، پروژه PCI نیز به عنوان یک طرح پیچیده راه اندازی شد اما چینی ها در این خصوص همکاری لازم را با ما نداشتند و امیدواریم در سال آینده نتایج و منافع بهتری را از این پروژه شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت خاطر نشان کرد : کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان بعد از پنج سال وقفه با تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان راه ا ندازی شد و در بخش های مختلف مانند سیستم خنک کننده،توزین،بارگیری،اتوماسیون و ... کوره جدیدی را شاهد هستیم.میانگین تولید چدن کارخانه به حدود 9 هزار تن رسیده است و تلاش داریم در سال جاری رکورد سه کوره ای را داشته باشیم.

وی گفت : در بحث صادرات محصولات کارخانه این امکان وجود دارد که کل تولیدمان را صادر کنیم، و امیدوارم در این راستا موانع برداشته شود .

یزدی زاده افزود : این مجموعه تعداد 287 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است و دو شهید گمنام هم به یادگار از دفاع مقدس در ذوب آهن داریم که باعث خیر و برکت برای ذوب آهن هستند .

ذوب صدر 1

ذوب صدر2

 

منبع:روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

 


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied