شمانیوز
شما نیوز

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت مطرح کرد؛

مسیر درست قشم جهت جذب سرمایه گذاری در حوزه پتروپالایشگاه ها

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: با اقدامات زیرساختی صورت گرفته در منطقه آزاد قشم طی سال‌های گذشته، این منطقه آماده تبدیل شدن به هاب انرژی است.

مسیر درست قشم جهت جذب سرمایه گذاری در حوزه پتروپالایشگاه ها

به گزارش شمانیوز به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، امیرحسین زمانی نیا در سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، اظهار کرد: اقدامات خوبی در جهت تأمین زیرساخت‌ها و پیش نیازهای حوزه انرژی در منطقه آزاد قشم اجرایی شده که نتیجه مثبت آنها در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: برای توسعه کلان صنایع بویژه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی در منطقه آزاد قشم باید الزامات سیاسی و منطقه‌ای، مسائل مالی و اقتصادی و... مورد توجه قرار بگیرد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه در آینده نزدیک پتروپالایشگاه ها تبدیل به بخش پیشران تقاضا برای نفت خواهند شد، تصریح کرد: با این نگاه، سرمایه گذاری صورت گرفته برای واحدهای پتروشیمی در منطقه آزاد قشم یک پیش بینی و هدف گذاری درست بوده است.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت با بیان اینکه قشم از ظرفیت و پتانسیل تبدیل به یکی از کانون‌های تولید و صادرات انواع حامل‌های انرژی به ویژه محصولات پتروشیمی برخوردار است، خاطرنشان کرد: برای رشد توسعه هاب پتروشیمی و پالایش نفت در جزیره قشم باید تضامین دولتی و حاکمیتی به سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی داده شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره اهداف سیاست گذاری کلان در حوزه انرژی، گفت: درک صحیح اهداف سیاست گذاری‌های کلان با نگاهی به چشم انداز بازارهای جهان، نیازمند هدف گذاری صحیح است.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت به تشریح ابعاد رکود اقتصادی ناشی از کرونا پرداخت و خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در منابع انرژی در سال 2020، معادل 18 درصد کاهش پیدا کرده است.

زمانی نیا با بیان اینکه در آینده نزدیک واحدهای پتروپالایشگاه تبدیل به بخش پیشران برای تقاضای نفت در جهان خواهند شد، افزود: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته تا افق 2040 ایران جایگاه هشتم جهان در زمینه تولید و صادرات نفت را دارا خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین بخش صنعت برای تأمین نیاز واحدهای پتروشیمی نیز پیشران تقاضای جهانی برای گاز بوده و طبق پیش بینی‌ها تا افق تا 2040 ایران جایگاه نخست ذخایر گاز و رتبه پنجم تولید گاز در جهان را دارا خواهد بود اما سهم اندکی از صادرات خواهد داشت.

 سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، باهدف ایجاد ترغیب ملی برای اتکا ا به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان کشور، پیشبرد سریع‌تر امور و فعالیت‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد قشم امروز 20 بهمن ماه 1399 به میزبانی منطقه آزاد قشم با حضور مقامات، مسوولان و صاحب‌نظران این حوزه آغاز به کار کرد.

گفتنی است، قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس، دارای مزایا و ذخایر نفت و گاز عظیمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، ازاین‌رو، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت، به‌منظور سهولت در سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی به دنبال رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق و پیشرفت حداکثری منطقه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied