شمانیوز
شما نیوز

مدیر محیط زیست و سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

آشنایی 50 ناخدا با اصول تفرج در ذخیره گاه زیست کره حرا

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کارگاه آموزشی ضوابط و اصول تفرج در ذخیره گاه زیست کره حرا به مناسبت روز جهانی تالاب ها به میزبانی این سازمان در اسکله گردشگری شهر طبل برگزار شد.

آشنایی 50 ناخدا با اصول تفرج در ذخیره گاه زیست کره حرا

به گزارش شمانیوز  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سید محمد هاشم داخته با بیان این مطلب، اظهار کرد: 50 نفر از ناخدایان قایق های گردشگری، شماری از جامعه محلی شهر طبل و تعداد زیادی از گردشگران علاقمند در این کارگاه آموزشی حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این کارگاه کارشناسان مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم و مسئول تعاونی گردشگری گلبار نگین طبل مطالبی را درخصوص اهمیت تالاب ها و راهکارهای گردشگری پایدار و منطبق بر اصول محیط زیست در ذخیره گاه زیست کره حرا مطرح کردند.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: منطقه حفاظت شده حرا و تالاب بین المللی خور خوران (ذخیره‌گاه زیست‌کره حرا) متشکل از درختان مانگرو و یکی از جنگل های پنج گانه استان هرمزگان است که در شمال غرب جزیره قشم قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

به گفته داخته؛ در پایان کارگاه آموزشی ضوابط و اصول تفرج در ذخیره گاه زیست کره حرا، گواهی حضور در این دوره اعطا شد.

این کارگاه آموزشی توسط مدیریت محیط زیست و با همکاری تعاونی گلبار نگین طبل، شهرداری طبل و برنامه کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی (GEF/SGP) برگزار گردید.

منطقه حفاظت ‌شده حرا و تالاب بین المللی خورخوران با وسعتی بیش از 86000 هکتار در حدفاصل دلتای رودخانه مهران و جزیره قشم قرار گرفته است. این منطقه علاوه بر داشتن عناوین منطقه حفاظت شده و تالاب بین المللی، در سال 1976 میلادی به شبکه جهانی انسان و کره مسکون (MAB) پیوست و عنوان ذخیره گاه زیست کره را نیز به خود اختصاص داد. ذخیره گاه حرا تنها منطقه حفاظت شده از جنگلهای حرا در حاشیه شمالی خلیج فارس و دریای عمان بوده که بیشترین تراکم پوشش را نیز در همین منطقه دارد.

گفتنی است؛ روز جهانی تالاب‌ها در ۲ فوریه ۱۹۷۱ در شهر رامسر ایران در کنوانسیون رامسر به امضا رسید. روز جهانی تالاب‌ها برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ جشن گرفته شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied