شمانیوز
شما نیوز

در بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از سومین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی قشم اعلام شد

صنایع دستی قشم در مسیر تبدیل طرح های سنتی به طرح های مدرن

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پیش از ظهر چهارشنبه از سومین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی قشم با رویکرد بهبود کیفیت تولیدات در محل ورودی ساختمان اداری شماره 2 سازمان منطقه آزاد قشم بازدید کرد و از نزدیک با هنر دست بانوان هنرمند قشمی آشنا شد.

صنایع دستی قشم در مسیر تبدیل طرح های سنتی به طرح های مدرن

براساس این گزارش در این بازدید که مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری وعلیرضا امری کاظمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم و سرهنگ محمد سالاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم حمیدرضا مومنی را همراهی می کردند غرفه های مختلف این نمایشگاه مورد بازدید قرار گرفت و نسرین ملازم رییس اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم هم درباره محصولات به نمایش گذاشته شده درهر یک این غرفه ها، توضیحاتی را برای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ارائه کرد. 

 

89393cbe-e70d-4e29-8d34-d85ae4d5b9ca

 

رییس اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم در حاشیه این بازدید محصولات صنایع دستی ارائه شده در این نمایشگاه را دستاورد تعدادی از زنان هنرمند روستای کووه ای قشم اعلام کرد و  گفت: این زنان که دوره های آموزشی ویژه صنایع دستی را در قشم گذرانده اند گام های بلندی برای رسیدن به اهداف تعیین شده از سوی این اداره برداشته اند.

 

نسرین ملازم یکی از این اهداف را رسیدن از طراحی به تولید خواند و افزود: بعضی از تولیدات در تغییر طراحی و رنگ و با حفظ فرهنگ بومی اکنون می توانند به تنهایی در کنار برندهای پوشاک و دکوراسیون لوکس داخلی خود نمایی کنند.

وی با اشاره به اینکه برای رساندن این محصولات به جامعه هدف، فروشگاه مجازی صنایع دستی قشم تا نوروز سال 1400راه اندازی می شود، مهم ترین محصولات صنایع دستی ارائه شده در این نمایشگاه را شامل کوسن، رومیزی، روتختی، فرش، مبل، تابلو، کیف، آباژور و زیورآلات اعلام کرد.

 

به گفته ملازم این محصولات در رنگ بندی و طرح های متفاوت و با روش های دوخت مختلف شامل خوس دوزی، گلابتون دوزی، تکه دوزی، گلدوزی و کلاژ تولید و زیورالات هم از ترکیب سنگ و بافت ماتریال متفاوت ساخته می شود.

 

4dbdec6d-e8eb-4a7b-b412-c3e51967c10f

 

رییس اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم همچنین درباره نقوش محصولات صنایع دستی قشم به تلاش این اداره جهت هدایت روند این نقوش از روش دوخت های سنتی به سمت طرح های مدرن خبر داد و گفت: همه تلاش ما این است که از نیروهای بومی قشم برای توسعه صنایع دستی جزیره استفاده بکنیم و فضا را برای تغییر ساختارهای ذهنی هنرمندان بومی در جهت نوآوری و ابداعات و ابتکارت جدید برای رونق اقتصاد خانواده ها در سطح جزیره قشم مناسب و مساعد بسازیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied