شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسۀ تودیع و معارفۀ مدیر روابط عمومی:

ارتباطات و روابط عمومی پایه و اساس قدرتمند دموکراسی است

مهندس عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، درآئینی با حضور معاونان و جمعی از مدیران این شرکت، ضمن قدردانی از زحمات ایرج ترابی، هادی نباتی‌نژاد را به‌عنوان مدیر جدید روابط عمومی این شرکت معرفی کرد.


ارتباطات و روابط عمومی پایه و اساس قدرتمند دموکراسی است

وی با اشاره به نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: در دنیای فعلی، به‌دلیل فناوری‌های موجود، محدود شدن به زمان و مکان دیگر معنایی ندارد و جامعۀ بشری بیش از پیش از این محدودیت‌ها فاصله گرفته است. اگرچه انسان‌ها از تمامی قابلیت‌های خود به‌صورت کامل بهره نمی‌برند و خود را محدود می‌کنند، اما تقسیم‌بندی براساس محدودۀ جغرافیایی یا قومیت‌ها، بی‌جهت مانع توسعه و شکوفایی می‌شود. اینکه ما فکر و ذهن خود را به موارد خاصی محدود نکنیم، موجب می‌شود از توانمندی دیگران محروم نمانیم. در حال حاضر فولاد مبارکه با رویکرد استفادۀ حداکثری از دانش روز دنیا، توسعه و آبادانی بیش‌ازپیش کشور را در اولویت قرار داده است.

توجه به پروژه‌های توسعه، اعم از تکنولوژیکی و تجهیزاتی، نشان می‌دهد گروه فولاد مبارکه همچنان بر سر پیمان خود برای توسعۀ ایران اسلامی مصمم مانده و به‌رغم تمامی ناملایمات در این راه ثابت‌قدم ایستاده است. این شرکت ملزومات رسیدن به هدف را درست انتخاب کرده و همچنان با همکاری و همدلی تمامی کارکنان خود در پی کسب نتیجۀ مورد انتظار است.

تغییر در مدیریت روابط عمومی فولاد مبارکه تزریق خون تازه در شریان‌های این مجموعه است

مدیرعامل فولاد مبارکه تغییر شرایط را از الزامات بهبود فرایند خواند و افزود: تحول و تغییر در روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه به‌مثابۀ تزریق خون تازه در بدن این مجموعه است. پر واضح است که نقش‌های کارکردی روابط عمومی امروزه فقط به اطلاع‌رسانی محدود نمی‌شود و کارکردهای اقناعی، ترویجی و آموزشی روابط عمومی امروز بیش‌ازپیش آشکار شده است و ما نیز مکلف به همراهی با شرایط روز روابط عمومی‌ها در دنیا هستیم. شرکت فولاد مبارکه تعالی و بهبود را در تمامی امور خود سرلوحه می‌داند و در این بخش نیز تغییر را آغاز راهی جدید و در راستای اصول شرکت می‌داند.

وی در ادامه گفت: با نگاهی کوتاه به تاریخ شرکت فولاد مبارکه در دوره‌های مدیریتی گوناگون، به‌راحتی درمی‌یابیم که هرگونه تغییر مدیریتی در این شرکت همانند دوی امدادی موجب شده سازمان در رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شدۀ خود چابک‌تر باشد.

 عظیمیان رسانه‌ها را در کنار روابط عمومی، پایۀ قدرتمند دموکراسی دانست و افزود: امروزه به کمک فناوری، تنوع و کثرت رسانه‌های جمعی بیش از گذشته مشهود است و اطلاع‌رسانی و اقناع مخاطب در زمان کوتاه‌تری انجام می‌گیرد. آنچه رسانه‌ها در این بین باید در نظر داشته باشند، توجه به اخلاق و پرهیز از توهین، تهمت و افتراست.

در گروه فولاد مبارکه توجه به اخلاق حرفه‌ای نهادینه شده است

وی افزود: در گروه فولاد مبارکه توجه به اخلاق حرفه‌ای نهادینه شده و لازم است در کنار توجه به تولید و توسعۀ کشور ، بر اساس شرایط موجود، صنعت‌ساز بودن فولاد مبارکه نیز به اطلاع جامعه برسد و این امکان‌پذیر نیست مگر با اقدامات به‌موقع و مناسب روابط عمومی شرکت. خوشبختانه روابط عمومی فولاد مبارکه با عملکرد خود نشان داده به‌خوبی شرایط گروه فولاد مبارکه را در برهه‌های مختلف درک کرده و همراه و همگام با مدیران و کارکنان خط تولید، ارزش زحمات کارکنان شرکت را که با تمام قوا برای اعتلای کشور کوشش می‌کنند، به‌خوبی منعکس ساخته است.

حضور در روابط عمومی فولاد مبارکه، فرصتی برای خدمت

در ادامۀ این نشست، هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه نیز در جمع معاونان شرکت با تبریک دهۀ فجر و آغاز چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از حسن اعتماد مدیریت فولاد مبارکه به جهت ایجاد فرصت خدمت در روابط عمومی این گروه صنعتی که در خط مقدم جبهۀ صنعت کشور فعالیت می‌کند، سپاسگزارم. حضور در روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه و جایگاهی که مردان بزرگی در آن خدمت کرده‌اند، مسئولیت سنگینی بر دوش من نهاده و امید دارم با همراهی و همدلی تک‌تک مدیران و کارکنان شرکت، بتوانیم اهداف این مجموعه را جامۀ عمل بپوشانیم.

نباتی‌نژاد گفت: روابط عمومی فرایندی است که تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌منظور برقراری ارتباط مثبت با مخاطبان و ذی‌نفعان خود از آن استفاده می‌کنند. ارتباط کارآمد و مطلوب با مخاطب به داشتن دید گسترده و شفاف نیاز دارد و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. باید با گفت‌وگو و برقراری ارتباط دوسویه، ضمن ارزیابی انتظارات مخاطبان سازمان، دیدگاه‌های ایشان را به‌موقع و دقیق به سازمان انتقال دهیم. در حقیقت روابط عمومی، چشم سازمان است و همواره وظیفۀ مراقبت از برند سازمان را بر عهده دارد. به‌یقین هدف روابط عمومی و انجام فعالیت‌های این بخش، انتقال مفاهیم و معانی برند سازمان به مخاطبان و تأثیرگذاری بر جامعۀ هدف است تا در هر شرایطی، مخاطبان تصویری مثبت از برند سازمان داشته باشند.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در ادامه افزود: فعالیت‌های تعریف‌شده در روابط عمومی هر سازمان یا نهاد، دربرگیرندۀ مجموعه‌ای از علوم کلاسیک، تجربه‌های از پیش به‌دست‌آمده و ارتباطات است که همگی در اختیار مدیریت سازمان قرار داده می‌شود تا جایگاه اصلی سازمان، آن‌گونه که شایسته است، به ذی‌نفعان و مخاطبان نشان داده شود؛ از این رو، توجه به حوزۀ روابط عمومی، دقت بیشتر معاونان و مدیران فولاد مبارکه را در تبیین جایگاه ویژۀ فولاد مبارکه طلب می‌کند و دقت به این مهم از سوی تمامی همکاران مورد انتظار است، زیرا شناخت عمیق از این بنگاه اقتصادی می‌تواند راه را برای انجام بهینۀ امور هموارتر سازد. بهترین مثالی که در این همراهی می‌توان به آن اشاره کرد، هماهنگی در یک تیم ورزشی است که در آن هر نفر مسئولیت خاصی دارد و انجام کار تیمی و توجه به کسب نتیجه از سوی همه کاملا واضح و مشخص است. قطع به‌یقین در شرایط فعلی نیاز به همراهی و همکاری بیشتر و توجه به کار جهادی و روند صعودی فعالیت‌ها مشهود است.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر توسط مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از زحمات ایرج ترابی، مدیر سابق روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه تقدیر شد.

 


روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied