شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

دلایل اصلی نوسان قیمت بیت کوین

بیت کوین همواره به عنوان یکی از رمز ارزهای پرنوسان و در عین حال پرطرفدار شناخته شده است. اینکه چه دلایلی به این نوسانات دامن می زنند و علت اصلی این نوسان قیمتی چیست؟ پرسشی است که در ادامه این مطلب سعی در پاسخگویی به آن خواهیم داشت.

دلایل اصلی نوسان قیمت بیت کوین

بیت کوین همواره به عنوان یکی از رمز ارزهای پرنوسان و در عین حال پرطرفدار شناخته شده است. اینکه چه دلایلی به این نوسانات دامن می زنند و علت اصلی این نوسان قیمتی چیست؟ پرسشی است که در ادامه این مطلب سعی در پاسخگویی به آن خواهیم داشت.

 

به زعم بسیاری نوسان داشتن خود یکی از ویژگی های ارزهای دیجیتال است. بیت کوین نیز به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال از این قاعده مستثنی نبوده بلکه در مقایسه با سایر رمز ارزها هموراه دارای بازاری پرنوسان و نسبتا بی ثبات بوده است، وجود نوسان در قیمت بیت کوین وابسته به عوامل متعددی می باشد

 

ترس از دست دادن

 

علیرغم اینکه بیت کوین به عنوان ارزشمندترین و قابل اعتماد ترین ارز رمز پایه شناخته می شود، اما با افزایش نوسان در قیمت آن، ترس از دست دادن در معامله گران خرد و سرمایه گذاران عادی بوجود می آید. بسیاری از سرمایه گذاران نیز به دلیل وجود برخی موارد مهم مانند امکان تقلب، بیت کوین را به دیده یک دارایی سوداگرانه می نگرند. بر همین اساس ترس از دست دادن پول و سرمایه در میان سرمایه گذاران بیت کوین در بازار این ارز دیجیتال همواره وجود داشته و می تواند یکی از علل مهم بروز نوسان در قیمت بیت کوین باشد. با این حال به نظر می رسد دولتها در تلاشند تا با اتخاذ سیاست هایی زمینه توسعه زیرساخت های مناسب برای بیت کوین و سایر رمز ارزها را فراهم کنند.

 

1397070812150330815536744 - Copy

 

تاثیر اخبار روی بیت کوین

 

اخبار بیت کوین یک عامل اساسی در تغییر ارزش این رمز ارز است. با گزارش اخبار بد، سرمایه گذاران اقدام به فروش می کنند و همزمان با کاهش قیمت، ارزش بازار بیت کوین نیز دچار روند کاهشی می شود. از طرفی با مخابره اخبار خوب در رابطه با بیت کوین، قیمت صعودی شده و طبیعتا ارزش آن نیز افزایش می یابد. اخبار مربوط به جرائمی مانند پولشویی و کلاهبرداری نیز می توانند باعث نوسان در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین شود.

 

تقاضا برای پوشش تورم

 

همه گیری ویروس کرونا و بروز بحران سلامتی در سراسر جهان نقش بسزایی در حمایت از قیمت رمز ارزها داشته است. چندین میلیارد دلار محرک مالی از سوی دولتها در سرتاسر جهان برای مقابله با ضررهای اقتصادی این همه گیری اختصاص یافت. در این میان عرض اندام رمز ارزها که شرایط آسان پولی را مهیا می کردند شکل گرفت، بیت کوین بخصوص به عنوان یک پرچین تورمی تقویت شد. خصوصیاتی مانند عرضه محدود و عایق بندی ناشی از تصمیمات سیاسی این توکن را به گزینه ای مناسب با قابلیت ذخیره ارزش همانند طلا تبدیل کرد.

1397070812150330815536744

 

افزایش میزان مشروعیت

 

با ورود سرمایه گذاران نهادی به بازار بیت کوین، این ارز دیجیتال به عنوان یک دارایی امن با پتانسیل بالای سرمایه گذاری مطرح شد و همین امر پای سرمایه گذاران خرده فروش و بسیاری از مردم عادی را به بازار بیت کوین گشود.

 

حال با توجه به موراد مذکور اگر شما همراه گرامی با هدف ارزیابی بازار بیت کوین و سرمایه گذاری در این رمز ارز خواننده مطلب فوق هستید دعوت می کنم جهت اطلاع از قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و همچنین بهره مندی از مطالب و دانستنی های مفید و جالب در رابطه با دنیای رمز ارزها به وب سایت تتر ایران مراجعه نمایید. ضمنا شما می توانید از مطالب آموزشی این سایت در رابطه با انواع کیف پولها بویژه آموزش کار با کیف پول بایننس استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied