شمانیوز
شما نیوز

پایان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در کیش

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش این جزیره زیبا را خطه ای خلاق و فرهنگ پرور و مامنی برای دوستداران امنیت، آرامش، زیبایی، تعامل و فرهنگ خواند.

پایان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در کیش

آیین اختتامیه اکران آثار سی و نهمین جشنواره فیلم فجر درکیش جمعه 25 بهمن با حضور معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ، جمعی از هنرمندان و هنر دوستان و بازیگر نوجوان فیلم یدو در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این رویداد با بیان اینکه سینما آیینه ای است که باید خود را در آن ببینیم اظهار کرد: سینما بیان تصویری از ویژگی های فردی و اجتماعی ، فراز و فرودها و سختی ها و مصائب ما و در کنار آن خوشی ها و نشاط ما است و دعوتی به دیده شدن و شنیده شدن و ترجمان مطالبات مردمی است که در توقفگاه هایی خود را به نظاره بنشینند.

پورعلی با تقدیر از تلاش هنردوستان برای برگزاری این رویداد فرهنگی در کیش و با بیان اینکه کیش خطه ای خلاق و فرهنگ پرور است و به خود می بالد که بر مدار فرهنگ ساخته شده و ساخته است افزود: پنجره ای گشوده به فرهنگ ها، سرزمین تعامل و دوستی، پنجره ای گشوده به گفتگو با ساکنانی فرهنگ دوست و فرهنگ پرور، نبض فرهنگ و هنر در کیش می تپید ، تپش این نبض به گرمی وجود متعهدان و مسئولان و ساکنان کیش در رویدادهای فرهنگی و هنری است.

وی ادامه داد: رنگ آبی اسمان و دریا رنگ غالب کیش فرهنگی است. سرزمینی آغوش گشوده به همه کسانی که امنیت، آرامش، زیبایی، تعامل و فرهنگ را می بینند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان افزود: ایران هر سال در قاب جشنواره فیلم و تئاتر فجر فرصتی می یابد تا از ذهن و زبان هنرمندان و اهل فرهنگ و هنرنگاهی نو به مسیر رفته داشته و آینده پیش رو را دوباره ببیند.

پور علی سینما را فرصتی برای اندیشیدن، بیان نگرانی ها و دغدغه ها، پرداختن به چالش ها، شناخت فرهنگ های گمنامی که غبار فراموشی برآنها نشسته ها عنوان کرد و گفت : جشنواره فجر فرصتی برای با هم بودن، با هدف گفتن و شنیدن، زندگی و احترام، قدرشناسی و قدر دانی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اعجاز داستان، روایت، بازی و بازیگری ، قلم و دوربین یک دهه ما را گرد هم آورده است، هر شب میهمان داستان و روایتی بودیم، زندگی و زمانه و خودمان را در در چارچوب شخصیت هایی مانند گیتی، یدو، روشن، رسول، راحله، امی،ر هاشم نانسی، سارا، مصیب وعماد و طوبی و منصور مرور کردیم. زشت و زیبا، تلخ و شیرین، امیدوار و ناامید، عزت مند و سرافکنده، مظلوم و ظالم، قهرمان و ضدقهرمان و در یک کلام خودمان را تجربه کردیم.

وی با اشاره به اینکه معجزه فرهنگ و سینما به روایت کشیدن هوشمندانه احساس ها و اندیشه انسان هایی است که در کناری یکدیگر زندگی می کنند و هر کس داستان خود را دارد. گفت: پرده نقره ای داستان و زندگی من و شماست که امروز با ویروس ناشناخته ای به نام کووید 19 گره خورده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ادامه داد: کرونا، به من و ما یادآوری کرد که زندگی پر از چالش های کوچک و بزرگ است؛ گذارهای بزرگی را برایمان به دنبال داشت، گذار از دغدغه فردی به دغدغه جمعی، ترس فردی به ترس جمعی ، گرایش مادی گرایانه به گرایش معنوی گرایانه، جاه طلبی افراطی به حقارت، احساس امنیت به احساس ناامنی، غرور قدرت به ضعف و ناتوانی و بی قدرتی وگذار از فراموشی مرگ به نزدیکی به مرگ و اینکه این گذارها مسیر فرهنگ را متوقف نکرد.

وی افزود: جشنواره سی و نهم نشانه تکاپوی حوزه فرهنگ در سال گذشته است .تکاپوی مبارک و توأم با قدرت شناسی برای کسانی که در مبارزه با کرونا در کنارمان بودند و فراتر از آن برای ما از خودگذشتن بود.

دبیر ستاد مقابله با کرونای کیش خاطر نشان کرد: به سهم خودم از تکاپو گران فراهم ساز این محفل فرهنگی تقدیر و تشکر می کنم. فیلم سازان وبازیگرانی که ما را به تماشای افکار و نگرش خود دعوت کردند. مسئولان سازمان سینمایی و سینماگران کشور. دکتر غلامحسین مظفری و همکاران در سازمان منطقه آزاد کیش به ویزه مجموعه مرکز همایش ها،حراست و معاونت توسعه و سایر بخش ها و همکاران در شرکت عمران ، آب و خدمات کیش، مدیریت بندر و فرودگاه و همکاران در معاونت فرهنگی اجتماعی و مدیریت هنری و بخش خصوصی فهیم همیشه حامی فرهنگ و هنر، رسانه های بالنده و همیشه حاضر و همیشه همراه .مجموعه فرهنگی هنری رسانه آوای کیش و تیم اجرایی برگزاری جشنواره که ثمره تلاش و کوشش آن ها ده شب زیبا را تقدیم ما کرد.

حضور میلاد صویلاوی بازیگر نوجوان فیلم یدو، برنده 6 جایزه از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، در آیین اختتامیه، اجرای موسیقی سنتی جنوب، تقدیر از حامیان برگزاری جشنواره سی و نهم فجر کیش و عوامل اجرایی برگزار کننده جشنواره از برنامه های دیگر این آیین بود.

نمایش 12 فیلم از 16 فیلم سی و نهمین جشنواره فیلم فجر کیش همزمان با پایتخت از 16 تا 24 بهمن ماه هر شب در سه سانس با نمایش دو فیلم و رعایت کامل اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و 50 درصد ظرفیت سالن مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد که با استقبال بالایی از سوی ساکنان و گردشگران همراه بود.

 

روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied