شمانیوز
شما نیوز

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت خبرداد:

پیگیری سیاست های تشویقی با هدف اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت برنامه ها و سیاست های تشویقی زیادی در راستای حمایت از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی پیش بینی کرده است.

پیگیری سیاست های تشویقی با هدف اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در بیمه سلامت

مهدی رضایی گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی، راهی است که آغاز شده است و باید با رفع موانع مسیررا هموار کنیم.

وی با تاکید برالزام اجرای این طرح افزود: بیمه سلامت هم از سوی دولت و هم مجلس برای اجرای کامل طرح نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه های کاغذی بیمه مطالبه میشود.

رضایی تاکید کرد: اجرای ۱۰۰ درصد این طرح در زمانبندی  واحد ممکن نیست، و نیازمند صبوری و همراهی تمامی ذی نفعان دارد.

وی با بیان اینکه هر طرحی در ابتدای اجرایی شدن با مشکلاتی مواجه می شود، متنوع بودن سامانه های سازمان های بیمه ای و ناهماهنگی های موجود بین ادارات و بیمه ها را از جمله دغدغه های این حوزه دانست.

رضایی اظهارداشت: فواید نسخه نویسی الکترونیکی بر هیچ کس پوشیده نیست، اما در شرایط فعلی کشور سعی می کنیم این طرح با شیب ملایم جلو برود تا به مرور زیر ساخت های نرم‌افزاری و منابع لازم برای اجرای طرح تامین شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت بیان کرد: در سازمان بیمه سلامت برنامه ها و سیاست های تشویقی زیادی در راستای حمایت از اجرای این‌ طرح پیش بینی شده است.

وی ضمن تشریح عملکرد بیمه سلامت، توقف ارزیابی آزمون وسع، سقف بستری، نحوه پرداخت در بیمارستان و مراکز روستایی، رفع بخشی از تعدیلات را از جمله این اقدامات عنوان کرد و از تقویت برنامه‌های پرداخت به روز و اعطای مبالغ اضافی برای تشویق پزشکان به نسخه‌نویسی الکترونیکی خبر داد.

رضایی با تاکید بر اینکه بدهی سازمان از سال ۹۵ تا ۹۸ تقریبا تسویه شده است اظهارداشت: ماهانه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای بخش خصوصی پرداختی وجود دارد که با اعتبارات گرفته شده تا اواسط اسفند تمام مطالبات پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص عملکرد بیمه سلامت در زمان شیوع کرونا گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های بیماران مبتلا به کرونا در بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه در بخش سرپایی بر عهده بیمه سلامت است.

 

پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied