شمانیوز
شما نیوز

در نشست موسسه تامین آتیه امید کارآفرین عنوان شد؛

راه اندازی موسسه تامین آتیه با هدف معیشت آتی همکاران

موسسه تامین آتیه امید کارآفرین با هدف تامین معیشت همکاران در دوران پس از خدمت آغاز به کار کرد.

راه اندازی موسسه تامین آتیه با هدف معیشت آتی همکاران

جلسه آنلاین هیئت مدیره موسسه تامین آتیه امید کارآفرین با کارکنان بانک برگزار شد. فرشاد محمدپور، معاون مدیرعامل در امور مالی و مجامع با ابراز امیدواری از برگزاری جلسات منظم ارائه گزارش اعضای هیات مدیره موسسه تامین آتیه امید کارآفرین گفت: وجود موسسات تامین آتیه اینچنینی در بانکها و سازمانهای مختلف مسبوق به سابقه است اما در بانک کارآفرین با وجود قدمت بیش از دو دهه ای چنین موسسه ای وجود نداشته است، اما با تغییر مدیریت ارشد و تاکید بر توجه به آتیه و معیشت کارمندان اقدامات اولیه برای تاسیس این موسسه آغاز شده است.

صندوق تامین آتیه وی عدم وجود این موسسه را یکی از خلاهای بانک خواند و افزود: این خلا در ابتدای سال 99 با شکل گیری ایده تشکیل موسسه و انجام مقدمات اولیه آن کمی رفع شد و بانک کارآفرین هم همچون سایر بانکها و سازمانها دارای صندوق تامین آتیه کارکنان شد.

محمدپور همچنین ادامه داد: تجمیع سرمایه در موسسه تامین آتیه متناسب با تورم به روز شده و موجب می شود تا فرد در زمان بازنشستگی با آنچه در صندوق تامین آتیه دارد از تورم و کاهش ارزش پول ملی کمترین آسیب را ببیند. مکانیزمی که در سالهای گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این عضو هیات مدیره موسسه با اشاره به نوع نگاه مدیریت ارشد به همکاران بانک تاکید کرد: مدیریت ارشد بانک همکاران را ذی نفعان اصلی می داند به همین جهت توجه خاصی به بیشترین نفع همکاران را دارد. روال فعالیت این موسسه به این گونه است که 3 درصد از حقوق کارکنان در هر ماه وارد این موسسه می شود و به همان اندازه نیز بانک واریزی خواهد داشت.

 

نگرانی از معیشت دوران بازنشستگی دلیل تاسیس موسسه

سهراب صادقی عضو هیئت مدیره موسسه نیز با اشاره به این که نسل نخست همکاران بانک در ده سال آینده بازنشسته خواهند شد گفت: توجه به زمان بازنشستگی همکاران نسل اول موجب شد تا تشکیل موسسه تامین آتیه به یک ضرورت تبدیل شود.

وی با تاکید بر این که موسسه تامین آتیه می تواند بخشی از امور معیشتی کارکنان را تامین کند افزود: پیش از این بارها در مورد تشکیل این موسسه صحبت هایی شده بود اما تا سال جاری این عزم وجود نداشت که با حمایت های مدیریت ارشد بانک و معاونت توسعه سرمایه انسانی این امر میسر شد.

صادقی با اشاره به روال طی شده برای تاسیس این موسسه اظهارداشت: بعد از تصمیم گیری برای تشکیل موسسه تامین آتیه بانک، تحقیقات مفصلی در این مورد و تجارب کسب شده در سایر بانکها و سازمانها انجام شد تا بیشترین انتفاع از این موسسه به همکاران تعلق گیرد.

 

 سود مستمر همکاران در بلندمدت با آغاز فعالیت موسسه تامین آتیه

مصطفی حسان مدیرعامل موسسه تامین آتیه امیدکارآفرین نیز در این نشست با اشاره به این که اکثر بانکها وسازمانها، صندوق بازنشستگی کارکنان دارند گفت: دلیل اصلی تمایل به تاسیس صندوق های بازنشستگی کارکنان در بانکها و سازمان ها، تامین آتیه و معیشت همکاران در دوران بازنشستگی است چرا که اغلب کارشناسان معتقدند که افراد در میان سالی درآمد بیشتری دارند و مخارج کمتر. در حالی که در دوران بازنشستگی درآمد کمتر و مخارج بیشتری دارند پس باید سازمانها در دوران خدمت به فکر معیشت در دوران بازنشستگی همکاران خود باشند.

وی با اشاره به جای خالی موسسه تامین آتیه کارکنان در بانک افزود: هر چند که اقداماتی در ده سال گذشته برای ایجاد صندوق تامین آتیه در بانک کارآفرین صورت گرفته بود اما این امر هیچ گاه اجرایی نشد تا اینکه با تغییر مدیریت ارشد و توجه ایشان به معیشت کارکنان این روال تسریع شد. پس از انجام مطالعات مقدماتی و بررسی های کارشناسی، مدل حاکمیتی و مالی-حقوقی موسسه تدوین شد و اقدامات زیرساختی از جمله امور حقوقی، ثبتی، مالیاتی و ... جهت تاسیس موسسه صورت پذیرفت.

حسان ادامه داد: همچنین در حال حاضر بدنبال ایجاد سامانه ای بوده که بتوان به صورت شفاف میزان مبالغ واریزی همکاران مشخص باشد و میزان ارزش افزوده ایجاد شده نیز بصورت دقیق نمایش داده شود. از آنجا که مدل عملیاتی موسسه شبیه صندوق های سرمایه گذاری است، هر فرد بسته به میزان واریزی حق عضویت، واحدهای سرمایه گذاری معینی خواهد داشت و ارزش روز هر یک از واحدهای سرمایه گذاری بصورت شفاف مشخص خواهد بود.

مدیرعامل موسسه تامین آتیه امید کارآفرین در مورد روال عملکرد این موسسه افزود: بیشترین توجه به معیشت کارکنان بعد از پایان خدمت شده است بنابراین همکاران می توانند در این موسسه عضو شده و هر ماه 3 درصد از حقوقشان را به این موسسه واریز کنند و از تمام سود حاصل از فعالیت منتفع شوند.

به گفته حسان ، یکی از اتفاق های خوب همراهی بانک در این صندوق است به گونه ای که همزمان با واریز 3درصد از حقوق کارکنان بانک نیز معادل همان 3 درصد را جهت سرمایه گذاری برای هر فرد واریز می کند تا فعالیت های موسسه روال بهتری گیرد.

مدیرعامل موسسه تامین آتیه ادامه داد: طبق روال فعالیت مصوب شده سامانه های مالی و عملیاتی منطبق با کارکرد موسسه تهیه و تعبیه شود تا همکاران عضو هر یک پروفایل مخصوص خود را در سامانه عملیاتی موسسه داشته باشند تا بتوانند در هر زمان ریز جزییات واریزی های انجام شده را مشاهده کنند و در جریان فعالیت ها قرار گیرند.

حسان در مورد نظارت بر عملکرد موسسه نیز افزود: بدنبال تدوین آیین نامه معاملات و بیانیه سرمایه گذاری هستیم تا بتوانیم به صورت نظام مند و از طریق رویه های مشخص اقدام به سرمایه گذاری کنیم.

مدیرعامل موسسه تامین آتیه امید کارآفرین در توضیح بیشتر تاکید کرد: به طور مشخص سرمایه گذاری در زمینه املاک یا بازار سرمایه و ... طبق آیین نامه و با نظرات کمیته سرمایه گذاری و اعضای هیئت مدیره خواهد بود و هر ساله عملکرد موسسه توسط حسابرس مورد بررسی قرارگرفته و در مجمع سالانه به هیئت امنا پاسخگو خواهد بود.

وی با اشاره به سوالاتی که برخی از همکاران در مورد روال ورود و خروج در این موسسه دارند نیز  تاکید کرد: همکاران پس از گذشت سه ماه از ورود به بانک می توانند عضو موسسه شوند، هر نوع قطع همکاری با بانک نیز به منزله قطع عضویت در موسسه خواهد بود.

حسان با اشاره به جدولی که در آیین نامه موسسه نیز وجود دارد، گفت: طبق آیین نامه نحوه تسویه حساب با کارکنان بسته نحوه قطع همکاری متفاوت خواهد بود که لازم است به جدول داخل آیین نامه رجوع شود.

مدیرعامل موسسه تامین آتیه امیدکارآفرین با اشاره به شروع فعالیت این موسسه اظهارداشت: با توجه به نوپا بودن این موسسه پاسخ گوی همه سوالات همکاران هستیم و سعی می کنیم با ارائه گزارش های شفاف این اطمینان را به همکاران بدهیم که حضورشان در این موسسه به معنای منتفع شدن در سودی است که بصورت شفاف گزارش آن ارائه خواهد شد.

 

روابط عمومی بانک کارآفرین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied