شمانیوز
شما نیوز

در مراسم افتتاح 286 پروژه تعاونی انجام گرفت؛

تأکید وزیر تعاون بر پشتیبانی از فعالیت‌های بانک توسعه تعاون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح 286 پروژه تعاونی در سراسر کشور و اختتامیه نخستین جشنواره ملی پژوهش‌های برتر حوزه تعاون بر حمایت بیشتر این وزارتخانه از فعالیت‌های بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تأکید کرد.

تأکید وزیر تعاون بر پشتیبانی از فعالیت‌های بانک توسعه تعاون

محمد شریعتمداری گفت: خط اعتباری ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی با نرخ ۱۲ درصد در بانک توسعه تعاون ایجادشده است تا به‌این‌ترتیب با کمک نهادهای مالی فعال در حوزه تعاون بیش از پیش بتوانیم پشتیبان فعالیت‌های تعاونی در کشور باشیم.

وی با تأکید بر اینکه با پیگیری طرح‌های جدید و طرح‌های نیمه‌تمام باید به ایجاد تعاون و پایداری اشتغال در استان‌ها پرداخت، گفت: تلاش می‌کنیم قدم‌های جدید پایه‌گذاری شده و طرح‌های نیمه‌تمام زودتر به پایان برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یکی از اهداف ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه اقتصادی و کاهش فقر است که این مهم را با حضور نمایندگان ویژه در استان‌ها به‌پیش می‌بریم و در این راستا طی ماه‌های پایانی دولت، معاونان وزارتخانه به‌عنوان نماینده ویژه در استان‌ها حضور می‌یابند و در شوراهای استانی، مسائل مرتبط با وزارتخانه را پیگیری می‌کنند.

معاون وزیرتعاون: تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال جاری نسبت به سال 96 سه برابر افزایش یافته است

محمدجعفر کبیری، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: حمایت های ویژه نهادهای مالی زیرمجموعه وزارت تعاون از جمله اقدامات و همراهی بانک توسعه تعاون نقش مهمی در تحقق توسعه بخش تعاون داشته و از رهگذر همین حمایت ها است که امروز شاهدیم ۲۸۶ طرح تعاونی در سراسر کشور با ۲,۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شد که اشتغال‌زایی بیش از ۸ هزار نفر را در سراسر کشور در پی خواهد داشت.

وی افزود: تحقق و عملیاتی شدن این طرح‌ها و موفقیت‌ تعاونی‌های فعال در قالب این طرح‌ها قطعاً بدون تأمین مالی مناسب، سریع و آسان ممکن نبود، به همین خاطر لازم است از همکاری‌های دلسوزانه نهادهای مالی به‌خصوص بانک توسعه تعاون با مدیریت آقای مهدیان و همراهی هیئت‌مدیره این بانک تشکر و قدردانی ویژه کرد.

کبیری با برشمردن بخشی از طرح‌ها و اقداماتی که با حمایت و عاملیت نهادهای مالی مرتبط با این وزارتخانه انجام‌گرفته گفت: افزایش 3 برابری تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال 99 نسبت به سال 96، ارائه خط اعتباری به فروشگاه‌های آنلاین برای فروش محصولات تعاونی‌ها، افزایش 85 درصدی سقف ضمانت‌نامه‌ها از 12 میلیارد به 21 میلیارد تومان، افزایش 12 برابری بودجه شکل‌گیری و توانمندسازی تعاونی‌ها، حمایت از شرکت‌های تعاونی برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، ایجاد شبکه ارتباطی برای صادرات به کشورهای روسیه، عمان و عراق، راه‌اندازی بازار اینترنتی تعاونی مارکت برای 1500 تعاونی، 140 میلیارد تومان خط اعتباری برای تعاونی‌های مرتبط با مهار کرونا، اختصاص 7500 میلیارد تومان خط اعتباری برای تعاونی‌های مسکن با اولویت مسکن کارگری، 50 میلیارد تومان خط اعتباری برای تعاونی‌های دانش‌بنیان، 200 میلیارد تومان خط اعتباری برای تعاونی‌های زنان، جوانان و توان یابان، پرداخت 376 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر به 180 تعاونی با اشتغال 2500 نفر بخشی از دستاوردها و اقدامات قابل‌تقدیر توسط بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون است.

وی همچنین به نقش مهم بانک توسعه تعاون در برگزاری نخستین جشنواره ملی پژوهش‌های برتر حوزه تعاون اشاره کرده و تصریح کرد: این جشنواره گام جدیدی است که در حوزه نظری پژوهش در کشور و با همکاری مشترک معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون، جهاد دانشگاهی و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برداشته شده و با تشکیل دبیرخانه دایمی جشنواره با محوریت این نهادها در اندیشکده تعاون، امید است بتوانیم در سالهای آتی از ظرفیت نخبگان در این بخش بهره بیشتری گیریم.

 

بررسی ۵۷۳ اثر در اولین جشنواره پژوهش‌های برتر حوزه تعاون

در ادامه این مراسم دبیر اولین جشنواره پژوهش‌های برتر حوزه تعاون از ارسال ۵۷۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

زهرا نقی زاده گفت: ازجمله مهم‌ترین کارهایی که در این جشنواره انجام شد، رصد استادان و مراکز علمی در سطح ملی و بین‌المللی بود. به دنبال این بررسی‌ها، ۵۳۶ استاد و مرکز علمی شناسایی شدند. بررسی‌ها نشان داد که یکی از چالش‌های عرصه تعاون این است که پژوهش‌هایی که در عرصه علمی انجام می‌شود از سوی دستگاه‌های اجرایی موردبررسی قرار نمی‌گیرد. متولیان دستگاه‌های اجرایی نیز معتقدند چالش‌هایی دارند که نهادهای علمی باید آن‌ها را حل کنند. ما باید برای این خلأ میان مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی راه‌حل پیدا می‌کردیم.

وی افزود: «دستاوردهای ارزشمند ما در نخستین جشنواره بدون حمایت بی‌دریغ دوستان در وزارت تعاون و خصوصاً جناب آقای مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون که عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره هم بودند، حاصل نمی‌شد».

تقدیر از آثار برگزیده

در پایان این مراسم نیز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بانک توسعه تعاون از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

 

روابط عمومی بانک توسعه تعاون

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied