شمانیوز
شما نیوز

یک تحلیگر بازار سرمایه مطرح کرد:

آگاهی و آموزش کافی لازمه ورود به بازار بیت کوین

یک تحلیگر بازار سرمایه با تاکید بر لزوم توسعه آموزش های فراگیر برای عموم افراد علاقه مند به حضور در بازار سرمایه و رمز ارزها، گفت: متاسفانه حضور گسترده بدون ارائه آموزش های پایه باعث هجوم مردم طی سال گذشته به بازار بورس شد و باعث شد بخش قابل توجهی از سهامداران با سرمایه گذاری غیرکارشناسی، نه تنها از سود بلکه از سرمایه اصلی هم زیان ببینند.

آگاهی و آموزش کافی لازمه ورود به بازار بیت کوین

به گزارش شمانیوز، دانیال دارایی در نشست خبری که عصر روز گذشته با حضور اصحاب رسانه برگزارشد، با بیان این که عده زیادی از افراد حاضر در بازار سرمایه اغلب به نیت سود خالص حضور دارند و دید بلندمدتی به این سرمایه گذاری ندارند، اظهار کرد: نگاه سودمحور محض به بازار سرمایه و در ادامه بازار رمز ارز، تنها و تنها زیان به همراه خواهد داشت، در حالی که نگاه اصولی، سرمایه گذاری بر روی شرکت ها و پروژه هاست.

وی با اشاره به رشد کم سابقه بازار سرمایه در نیمه نخست سال گذشته که باعث شد سرمایه گذاران دارایی های بزرگ خود را به این بازار روانه کنند، اظهار کرد: اکنون که بازار نوسانی شده، عده زیادی به فکر خروج از بازار بورس و ورود به بازار بیت کوین هستند، در حالی که این می تواند اشتباهی بزرگتر تلقی شود، چون هنوز آگاهی لازم نسبت به این موضوع در جامعه وجود ندارد.

دارایی با تخمین این که دست کم یک میلیون نفر ایرانی اکنون در بازار رمز ارزها حضور دارند، گفت: بی توجهی به آینده بیت کوین می تواند نه تنها به واردات ارز به داخل کشور منتهی نشود، بلکه حجم گسترده ای از ارز را از کشور خارج کند و این پدیده ای بسیار نامطلوب خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که امکان تامین مالی تجارت از طریق رمز ارزها میسر است و بخشی نیز اکنون عملیاتی شده است، ورود بانک مرکزی به سیاستگذاری حوزه رمز پول ها را بسیار مبارک خواند و با تاکید بر این که اکنون ظرفیت بسیار مناسبی برای راه اندازی رمز پول ملی در ایران وجود دارد، گفت: اعتبارسنجی رمز ارزها می تواند علاوه بر جلب اعتماد همه سرمایه گذاران، این بازار را مطمئن کرده و سرمایه گذاری در این حوزه را بیش از پیش تضمین کند.

وی مسائل مرتبط با تحریم و ناتوانی در ارتباط با صرافی های خارجی به شکل روان و ساده را از مواردی دانست که لزوم توسعه فعالیت در حوزه رمز ارزها را تقویت می کند و افزود: در شرایطی که حواله کردن پول به یک حساب خارجی می تواند با مشکلاتی همراه باشد، رمز ارز چاره مشکل است.

دارایی همچنین به جولان صفحات مجازی و حضور ناکارشناسان رمز ارز و بیت کوین در این فضا اشاره کرد و با بیان این که اعتماد به این افراد می تواند تبعات جبران ناپذیری برای سرمایه گذاران در این حوزه داشته باشد، گفت: متاسفانه بسیاری افراد حتی از تلفظ عنوان صحیح رمز ارزها هم عاجزند، اما به آموزش در این حوزه روی آورده و سرمایه عده زیادی را به باد می دهند.

این کارشناس بازار سرمایه و رمز ارز با بیان این که در دنیا بیش از 6 هزار نوع رمز ارز وجود دارد که اسامی برخی از آنها بسیار به هم نزدیک است، اظهار کرد: «بیت کوین» اکنون بیش از 40 هزار دلار قیمت دارد، در حالی که رمز ارز «بیت کورن» 9 پنی هم نمی ارزد و این ممکن است سرمایه گذاران را با مشکلات جدی مواجه کند.

به گفته او، اکنون بین 8 تا 12 درصد بیت کوین جهان در ایران تولید می شود و این می تواند یک قدرت جهانی برای ایران تلقی شود که از آن در مذاکرات و مواجه با اقتصادهای برتر دنیا می تواند استفاده کرد.

دارایی با تاکید بر این که بازار سرمایه محلی برای آزمون و خطا نیست، اظهار کرد: در حالی که به مردم توصیه می کنم با دقت، آگاهی و آرامش به بازار وارد شوند، آنها را از خارج کردن پول موجود در بازار بورس و وارد کردن آن به بازار بیت کوین بدون اطلاعات قبلی شدیدا بر حذر می دارم.

این تحلیلگر بازار با بیان این برای حضور در بازار سرمایه باید از هیجان ها و فریادهای «بخرید» یا «نخرید» دوری کرد، افزود: رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی عمومی به مردم و ساختن آینده بازار سرمایه و بیت کوین دارند.

دارایی در ادامه به تحلیل توییت ها و اطلاعات منتشر شده توسط «ایلان ماسک» درباره بیت کوین پرداخت و با بیان این که مجموعه این داده ها تایید می کند به احتمال 99 درصد او همان «ساتوشی ناکاموتو» بنیان گزار بیت کوین است، گفت: همه امید فعالان حوزه بیت کوین تا کنون این بوده که این رمز ارز بر پایه عمکلرد دسته جمعی و فارغ از یک فرد حقیقی یا حقوقی تولید می شود، اما اگر مشخص شود که ایلان ماسک پشت این ماجراست، می تواند سقوط بزرگی را به ارمغان بیاورد.

وی با تاکید بر این که توسعه رمز پول ها می تواند آینده تازه ای برای کشور رقم بزند، فعالیت ماینرهای نامرغوب با مصرف برق زیاد که آن هم از شبکه عمومب تامین می شود را بسیار نامطلوب خواند و با بیان این که می توان ماینرها استاندارد وارد کرد و برای استفاده از آنها برق صنعنی تخصیص داد، خاطرنشان کرد: امیدواریم استفاده از برق خانگی یا برق غیرقانونی برای تولید رمز ارز که هم شبکه را با اختلال مواجه کرده و هم آلودگی هوا را باعث شد، با تصمیم درست سیاستگذاران هر چه سریعتر پایان یابد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied