شمانیوز
شما نیوز

رونمایی از سامانه هوشمند شهرسازی چابهار با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد؛

هوشمندی و شفافیت، دو دستاورد سامانه زیما است

سامانه هوشمند شهرسازی منطقه آزاد چابهار همزمان با سفر مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد رونمایی شد. هوشمندسازی و شفافیت در ارائه خدمات شهری ازجمله دستاوردهای برجسته این سامانه اختصاصی به شمار می‌رود.


هوشمندی و شفافیت، دو دستاورد سامانه زیما است

ابوالقاسم اسدی معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه رونمایی سامانه زیما به خبرنگار ما گفت: سامانه هوشمند شهرسازی با عنوان زیما، سامانه اختصاصی سازمان منطقه آزاد چابهار است که با اهدافی چون شفاف‌سازی فعالیت‌های شهرسازی، هوشمند کردن خدمات شهری و مدیریت و نظارت هوشمند بر فرآیند واگذاری در منطقه آزاد طراحی و اجرا شده است.

اسدی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های سازمان منطقه آزاد واگذاری زمین یا پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری است، افزود: هرکدام از این طرح‌های سرمایه‌گذاری روی قطعه‌ای زمین اجرا می‌شود و طبیعتاً نمی‌توان حجم بالای این تقاضاها و واگذاری‌ها را با پرونده‌های کاغذی مدیریت کرد. سیستم سنتی و دستی برای مدیریت این پروژه‌ها، کارکردها و پیشرفت فیزیکی آن‌ها کارآمدی نداشته و باید سامانه‌ای به‌صورت یکپارچه امور را مدیریت کند، سامانه زیما همین کارکرد را دارد.

به گفته معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار؛ این سامانه تحت وب بوده و از هرکجا می‌توان وارد این سامانه شد و سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی هم می‌تواند با دریافت نام کاربری و رمز عبور از واحد مدیریت شهرسازی سازمان منطقه آزاد، وضعیت زمین‌های قابل‌واگذاری را ببیند و همچنین صاحبان پروژه از وضعیت زمین پروژه خود مطلع شوند.

در پیان یادآور می‌شود که سامانه هوشمند زیما از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند داخلی طراحی‌شده و سپس با توجه به اقتضائات و قوانین منطقه آزاد چابهار بومی‌سازی شده است. اسدی در این رابطه تأکید کرد: سامانه زیما برای منطقه آزاد چابهار به‌روز شده و اکنون می‌توان گفت که این سامانه اختصاصی برای منطقه آزاد چابهار است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied