شمانیوز
شما نیوز

وزیر صمت در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید:

آماده راه اندازی ‌واحدهای تملک شده بانکی با نظارت بانک‌ها هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: علی رغم تحریم های ظالمانه و محدودیت های ناشی از ویروس کرونا اما رشد صنعتی کشور تا پایان سال به ۶.۵ درصد خواهد رسید و چرخ تولید به رغم تمامی این مشکلات به خوبی می چرخد.

آماده راه اندازی ‌واحدهای تملک شده بانکی با نظارت بانک‌ها هستیم

علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب، افزود: رسیدن به رشد صنعتی ۶.۵ درصدی به همت جهادی تمامی صنعتگران و تولیدکنندگان افتخارآمیز است که سال آینده نیز این وضعیت تداوم می‌یابد و بهتر نیز می‌شود.

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ستاد تسهیل برای مقابله با فشارهای حداکثری دشمنان

وی با یادآوری ظرفیت‌های قانونی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، این ظرفیت‌ها را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برای مقابله با فشارهای حداکثری در اقتصاد کشور که ناشی از تحریم‌های ظالمانه می باشد باید از این ظرفیت حداکثری در راستای تسهیل فرآیندها و رفع تمامی موانع تولید حداکثر استفاده را نماییم.

لازم الاجرا بودن تصمیمات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصمیمات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را دارای ضمانت اجرایی و لازم الاجرا دانست و ادامه داد: تعامل و هم افزایی تمامی ارکان حکومت در سطح ملی و استان‌ها ضمانت اجرایی خوبی برای تصمیمات این ستاد می باشد.

تقدیر از هماهنگی شبکه بانکی و بانک مرکزی در کمک به حوزه تولید

رزم حسینی همچنین با تقدیر از هماهنگی شبکه بانکی در کمک به حوزه تولید، اضافه کرد: علی رغم مشکلاتی که در کشور وجود دارد اما شبکه بانکی و رئیس کل بانک مرکزی همکاری خوبی با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حمایت از واحدهای تولیدی داشتند، هم چنین تصمیمات خوبی در شورای پول و اعتبار برای حوزه تولید گرفته شده است.

استفاده از ظرفیت هیئت دولت و دیگر ستادها برای کمک به حرکت بهتر چرخ تولید

وی همچنین با اشاره به عضویت وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متصدی تولید در ستادهای دیگر، یادآوری کرد: در این راستا از ظرفیت هیئت دولت و دیگر ستاد ها برای کمک به حرکت بهتر چرخ تولید به‌خصوص در این شرایط سخت استفاده خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توسعه دولت الکترونیک و راه اندازی سامانه های الکترونیکی را در راستای تسهیل فرایندهای مرتبط با تولید و حمایت از بازیگران این عرصه بسیار مثمرثمر دانست .

نگاه قوه قضاییه در راستای کمک به حوزه تولید است

رزم حسینی همچنین نگاه قوه قضاییه را در راستای کمک به حوزه تولید دانست و گفت: از این ظرفیت نیز باید به نفع تولید استفاده شود.

آماده راه اندازی واحدهای تملک شده بانکی با نظارت بانک‌ها هستیم

وی در خصوص واحدهای تملک شده بانکها نیز با اشاره به این که هیچ بانکی علاقمند به تملک نیست، تصریح کرد: این واحد ها سرمایه ملی هستند و آماده ایم با توجه به تجربه و تخصصی که در حوزه تولید داریم نسبت به راه اندازی مجدد 2000 واحد تملک شده بانکی با نظارت و مالکیت بانکها اقدام نماییم تا وقتی که این واحدها به چرخه تولید بازگشتند بانکها آن‌ها را خود به مزایده بگذارند و به افراد دارای اهلیت و صلاحیت واگذار نمایند.

تقدیر از استانداران فعال در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید

وزیر صمت همچنین بیان کرد: از استاندارانی که مشارکت جدی در کارگروه های استانی تسهیل و رفع موانع تولید در استان خود داشته اند نیز در جلسات آتی تقدیر و تشکر خواهد شد.

انعکاس دستاوردهای حوزه تولید توسط رسانه ها برای امیدآفرینی در جامعه

رزم حسینی در ادامه از رسانه ها خواست که اقدامات انجام شده در حوزه تولید را برای امیدآفرینی در جامعه به خوبی منعکس نمایند و در این باره تصریح کرد: علی‌رغم همه شرایط سخت که همه از آن مطلع هستیم اما واحدهای تولیدی در برخی حوزه ها از جمله لوازم خانگی، خودرو، صنایع نساجی، صنایع معدنی و ... دو یا سه شیفته کار می‌کنند که رسانه‌ها این موارد را در کنار واحدهای احیا شده اطلاع رسانی کنند.

تداوم فعالیت واحدهای تولیدی تملک شده بانکها که برنامه احیا دارند

وی همچنین در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای حمایت از تولید، تصریح کرد: با تصمیمات اتخاذ شده در شورای هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد تا واحدهای تولیدی تملیکی بانکی که برنامه احیا دارند اگر حکم اجرایی برای آنها صادر شده است تا پایان سال 1400 (برای یک مرتبه) این حکم متوقف و این واحد به ادامه فعالیت خود می پردازند.

آزادسازی 6 هزار معدن حبس شده برای واگذاری و فعالسازی

وزیر صمت همچنین با اشاره به برنامه فعال‌سازی معادن حبس شده، گفت: ۶ هزار واحد معدنی که از نظر فنی غیر فعال شده‌اند آزادسازی می شوند و برای واگذاری به افراد دارای اهلیت و صلاحیت به مزایده گذاشته خواهند شد که این فرصت جدیدی برای اشتغال خواهد بود و این برنامه هفته بعد اجرایی و اطلاع رسانی خواهد شد.

رزم حسینی در این جلسه از زحمات اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، دبیر و قائم مقام رئیس برای تشکیل و پیگیری جلسات به خصوص در این شرایط سخت کشور و محدودیت های ناشی از ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین با اشاره به انتصاب قائم مقام وزیر در امور بازرگانی این انتصاب را فرصت مناسبی برای حضور فعال خود در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و پیگیری امور مرتبط با این حوزه دانست.

گفتنی است در پایان این جلسه از زحمات میثم زالی در دوران تصدی دبیری این ستاد تقدیر و سید مهدی نیازی به عنوان دبیر جدید ستاد معرفی شد.

 

شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied