شمانیوز
شما نیوز

قدردانی فرمانده کل سپاه پاسداران از موفقیت های علمی و فناوری بسیج ذوب آهن اصفهان

سردار سلامی فرمانده سپاه انقلاب اسلامی به اتفاق سردار سلیمانی فرمانده سازمان بسیج کشوری در پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری ، ضمن بازدید از غرفه دستاوردهای حوزه ی مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن اصفهان(نماینده بسیج کارگری استان اصفهان) ، از تلاشهای علمی و فناوری بسیجیان این شرکت قدردانی نمود.

قدردانی فرمانده کل سپاه پاسداران از موفقیت های علمی و فناوری  بسیج ذوب آهن اصفهان

به گفته یوسف سلحشور مسئول هیئت اندیشه ورز حوزه مقامت بسیج شهید تندگویان، سردار سلامی ضمن بازدید از غرفه اختصاصی این حوزه با اشاره به فعالیت های گسترده بسیجیان صنعتگر و کارگران در زمینه کم اثر کردن تحریم ها تصریح نمود :

تحریم ها به فرصتی برای تحریک انگیزه ها و اعتقادات تبدیل شده است.

فرمانده کل سپاه با قدردانی از فعالیت های بسیجیان کارگری بویژه بسیجیان ذوب آهن اصفهان در زمینه انجام طرح های علمی ، پژوهشی و فناوری افزود:

طرح های بومی سازی و صرفه جویی جهت اتکای به داخل و جلوگیری از خروج منابع کار شایسته ایست که باید به صورت مستمر در دستور کار قرار بگیرد.

در این بازدید سردار سلیمانی فرمانده سازمان بسیج نیز ضمن قدردانی از طرح های علمی  و فناوری بسیجیان گفت:

این جشنواره در پی آن است که استعدادهای مختلف را معرفی کرده و در عین حال تمام ظرفیت ها و پشتیبانی ها را در اختیار ایده ها قرار دهد تا این محصولات علمی، فناورانه و خلاقانه را  به محصولات قابل استفاده در همه ی زمینه های صنعتی،نظامی، کشاورزی،پزشکی و دیگر فعالیت های اثرگذار تبدیل نماید.

گفتنی است واحد علمی پژوهشی بسیج ذوب آهن اصفهان با هدف بومی سازی و کاهش هزینه ها و بی اثر کردن تحریم ها در نقاط مختلف کارخانه طی مدت یک سال گذشته بیش از ۲۰ طرح اجرائی را در کارنامه خود دارد.

 می توان گفت حدود ۲۰ میلیارد صرفه جویی در اجرای این طرح ها در شاخه های مکانیک ، برق ، اتوماسیون ،آزمایشگاه ، واحدهای بهره برداری حاصل نموده است.

 چهار طرح برتر راه یافته به جشنواره مذکور:

 _ ساخت مهره ریورسیبل قفسه شماره ۴ نبرد ۶۵۰  از لوله های سردکن های معیوب کارگاه اکسیژن ( مهندس عبدالله نقدی پور _تکنسین مهرداد راستا)

 _ اصلاح تعمیر کلیدهای دژنکتور که یکی از از مهمترین قطعات واحد برق کارخانه که هر دارای قیمت ۵۰۰ میلیون بوده بیش از ۲۰ کلید دژنکتوری اصلاح گردیده (مهندس بهزاد ملک محمدی  _فورمن کاظم هادی ) .

_  طراحی و ساخته دستگاه سیم بر استاتور  الکتروموتور روزانه تعداد زیادی از استاتور ها به روش سنتی با دست مونتاژ می‌گردند که با این روش این کار در مدت ۱۵ دقیقه انجام می گیرد.( مهندس حمید رضا دادخواه _ فورمن محمد حسامی_تکنسین مهدی گرجی) ...

 

روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied