شمانیوز
شما نیوز

وزارت راه و شهرسازی گزارش داد

تازه ترین وضعیت مسکن ملی

وزارت راه و شهرسازی در گزارشی تازه ترین آمارها در خصوص وضعیت طرح اقدام ملی مسکن را اعلام کرد.



تازه ترین وضعیت مسکن ملی

وزارت راه و شهرسازی در این گزارش با تشریح آخرین وضعیت پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن، تعداد متقاضیانی که از ابتدا تاکنون در این طرح ثبت نام کرده اند، تعداد متقاضیان واجد شرایط و همچنین تعداد متقاضیان نهایی طرح را اعلام کرد.

همچنین در این گزارش روند تامین زمین برای پروژه های اقدام ملی مسکن و همچنین تعداد اراضی تامین شدن برای اجرای این طرح براساس تعداد واحد اعلام شده است.

بر این اساس و مطابق با اعلام وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی مسکن ملی، تاکنون نزدیک به یک میلیون و 50 هزار نفر متقاضی در فرآیند ثبت نام اولیه این طرح اقدام به نام نویسی و اعلام تقاضا برای قرار گرفتن در فهرست مشمولان طرح اقدام ملی مسکن کرده اند اما از این تعداد در نهایت معادل کمتر از یک سوم به عنوان متقاضیان واجد شرایط شناخته شده اند.

به این ترتیب تاکنون حدود 300 هزار نفر از ثبت نام کنندگان اولیه طرح اقدام ملی مسکن به عنوان افراد واجد شرایط برای طرح اقدام ملی مسکن شناخته شده اند. در واقع این افراد واجد شرایط تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای قرار گرفتن در فهرست متقاضیان واجد شرایط بوده اند. سبز بودن فرم ج، عدم سابقه مالکیت، سابقه سکونتی حداقل 5 ساله در شهر مورد تقاضا، توانایی پرداخت اقساط تسهیلات و تامین آورده اولیه و همچنین متاهل بودن یا سرپرست خانوار بودن بخشی از شرایط تعیین شده برای متقاضیان این طرح است.

این افراد پس از پالایش و معرفی به عنوان متقاضیان واجد شرایط به شبکه بانکی معرفی شده تا افتتاح حساب کرده و مبلغ 40 میلیون تومان آورده اولیه خود را در حساب خود پس انداز کنند تا در زمان مناسب برای ساخت پروژه ها به کار گرفته شود و به پروژه ها تزریق شود. این در حالی است که در بررسی های نهایی سرانجام این تعداد متقاضی به 180 هزار نفر تقلیل پیدا کرده و به عنوان متقاضیان نهایی به شبکه بانکی معرفی شده اند. با این حال آمارهای وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد از این تعداد بخشی از متقاضیان هنوز نسبت به واریز آورده اولیه خود به شبکه بانکی اقدام نکرده اند. تاکنون نزدیک به 113 هزار نفر اقدام به افتتاح حساب و واریز آورده اولیه کرده اند و مابقی هنوز این مرحله از طرح اقدام ملی مسکن را پشت سر نگذاشته اند.

با این حال وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که مشکلی از بابت تامین زمین برای احداث پروژه های مسکن ملی وجود ندارد و هم اکنون بیش از تعداد متقاضیان واجد شرایط این طرح زمین تامین شده است. در حالی که تعداد متقاضیان نهایی طرح اقدام ملی مسکن تاکنون معادل 180 هزار نفر اعلام شده که کمتر از 115 هزار نفر از آن ها اقدام به واریز آورده اولیه خود کرده اند برای بیش از 250 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن زمین تامین شده است. مسوولان وزارت راه و شهرسازی بار دیگر به متقاضیان واجد شرایط این طرح تاکید کردند برای سرعت گرفتن روند احداث این پروژه ها و همچنین برای آنکه این واحدها در موعد مقرر تکمیل و به متقاضیان تحویل شود و مشمول افزایش هزینه های ساخت نشود لازم است متقاضیانی که تاکنون اقدام به واریز آورده اولیه خود به شبکه بانکی نکرده اند این اقدام را انجام دهند. با توجه به اینکه دولت دوازدهم در ماه های پایانی فعالیت خود به سر می برد تاکید زیادی بر به سرانجام رسیدن بخش قابل توجهی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تا پایان نیمه اول سال آینده دارد.

 

هیبنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied