شمانیوز
شما نیوز

یکی از مدیران ارشد ارزی بانک مرکزی بازداشت شد

یکی از مدیران ارشد ارزی بانک مرکزی به اتهام دریافت رشوه در پرونده توزیع ۳۵ میلیارد دلار ارزهای مداخله‌ای بانک مرکزی بازداشت شد.

یکی از مدیران ارشد ارزی بانک مرکزی بازداشت شد

به گزارش شمانیوز، یکی از مدیران ارشد ارزی بانک مرکزی به اتهام دریافت رشوه در پرونده توزیع ۳۵ میلیارد دلار ارزهای مداخله‌ای بانک مرکزی بازداشت شد.

متهم بازداشتی پنجمین مدیر ارشد بانک مرکزی است که در سال‌های اخیر تحت تعقیب قرار گرفته است.

 

متهم، چندین سال مسئولیت اصلی در حوزه ارزی بانک مرکزی بالاخص فروش بی‌ضابطه ده‌ها میلیارد دلار ارز در قالب ارزهای مداخله‌ای را برعهده داشته و یکی از متهمان اصلی در خصوص ایجاد نابسامانی‌های ارزی در سال‌های اخیر در کشور است.

 

 پیش از این نیز سخنگوی قوه قضائیه از اخذ آخرین دفاع از سیف رئیس سابق بانک مرکزی و احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی و ارسال پرونده آنها به دادگاه خبر داده بود.

 

رسول سجاد و صالحی از دیگر مدیران ارزی بانک مرکزی در دوره مدیریت سیف هستند که پیش از این اخبار بازداشت و محاکمه آنها در دادگاه‌های ویژه اقتصادی منتشر شده بود.

 

رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۲۲ مرداد ۹۷ در دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، اشاره داشتند که باید علاوه بر کسانی که ضمن دریافت ارز، مرتکب تخلف و سوء استفاده شدند با خطاکارانی که این ارزها را به این متخلفین پرداخت کردند نیز برخورد صورت گیرد.

 

 

توضیح بانک مرکزی درخصوص بازداشت یکی از مدیران سابق بخش ارزی

 

روابط عمومی بانک مرکزی به دنبال انتشار خبر بازداشت یکی از مدیران سابق بخش ارزی، به آگاهی می رساندحدود یک ماه پیش یکی از مدیران سابق ادارات بخش ارزی توسط مرجع قضایی و با موضوع اتهامیِ مرتبط با اوایل سال ۹۷، احضار و بازداشت شده است.

 

تاکید می شود این بانک اطلاع دقیقی از مورد یا موارد اتهامی ندارد و ضمن همکاری کامل با قوه قضاییه، هرگونه اظهار نظر نسبت به این موضوع را منوط به صدور رأی یا تصمیم مرجع قضایی می‌داند./منبع:روابط عمومی بانک مرکزی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied