شمانیوز
شما نیوز

منصور یزدی زاده در پانزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت سبز:

پروژه سبز PCI ، حاصل دانش و همت تلاشگران ذوب آهن در دوران تحریم

پیرو کسب موفقیت جهانی شرکت ذوب آهن اصفهان در اخذ تندیس و گواهینامه پروژه سبز ( Green project 2020) از بنیاد جهانی انرژی و انجمن مدیریت سبز اروپا برای پروژه تزریق پودر زغال به کوره بلند ها ( pci) مهندس یزدی زاده مدیر عامل محترم شرکت به عنوان سخنران اصلی ( keynote speaker) در پانزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت سبز که به صورت مجازی برگزار گردید به تشریح برنامه های راهبردهای زیست محیطی این شرکت پرداخت.

پروژه سبز PCI ، حاصل دانش و همت تلاشگران ذوب آهن در دوران تحریم

مشروح سخنان مدیرعامل ذوب آهن به شرح زیر است:

جای بسی مسرت  است که  در پانزدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت سبز به عنوان  یکی از مهم ترین رویدادهای زیست محیطی جهانی به عنوان یکی از نمایندگان کشور پر افتخار جمهوری اسلامی ایران حضور دارم. جای دارد مراتب تشکر و سپاس خود را از ریاست و کلیه مسئولان و دست اندر کاران بنیاد جهانی انرژی و همچنین انجمن مدیریت سبز ایران ابراز نموده و برای کلیه پیشتازان عرصه حفاظت از محیط زیست و خصوصاً این عزیزان آرزوی موفقیت در این عرصه مقدس را بنمایم.

بی تردید محیط زیست موهبتی الهی است که در دستان بشر به امانت نهاده شده است . اما بشر امروزی با فعالیت های لجام گسیخته خود  زمینه مصرف بی رویه از این موهبت های الهی فراتر از توان اکولوژیک  محیط و ایجاد آلودگی های منابع هوا، آب و خاک را فراهم نموده است. وضعیت رقت بار اکوسیستم های کنونی، پدیده گرمایش جهانی، تخریب جنگل ها و مراتع، کاهش تنوع زیستی، بیابان زایی، فرسایش خاک، تغییرات اقلیمی و ده ها مورد دیگر همه و همه نتایج ملموس  این زیاده خواهی انسان هاست.

 بی شک در صورت عدم توجه کافی به این امر مردم کره خاک و بخصوص جوانان و نسلی که پس از آن ها خواهندآمد ما را در مشکلات بوجود آمده در زمینه محیط زیست مقصر خواهند دانست. اگر بخواهیم سرمایه های طبیعی ، هوا، زمین، آب را برای کودکانمان حفظ نماییم ضروریست در چارچوبی معقول با محیط زیست خود رفتار کنیم. باید بدانیم که دود بی توجهی امروز به چشمان نسل های آتی و فرزندان ما خواهد رفت نسلی که در اثر بی توجهی ممکن است  شاهد پرواز پرندگان بر فراز دریاچه ها و اب های شفاف و زلال عاری از الودگی نباشد.

یکی بر سر شاخ بن می برید                                خداوند بستان نظر کرد و دید

بگفتا که این مرد بد می کند                               نه بر من که بر نفس خود می کند

امروزه متفکران در عرصه فعالیت ها باید درک کنند که عصر فعلی و آینده باید عصر تکنولوژی های دوست دار و سازگار با محیط زیست باشد. بشر بجای آنکه خود را در تضاد با طبیعت احساس نماید باید حرکت بسوی بینشی تازه مبتنی  بر همزیستی و هماهنگی با طبیعت را پیشه نماید.

اما امروزه تحقق اهداف سازمان ها در حوزه رقابت پذیری، پرداختن به موضوع حفاظت  از محیط زیست را به یکی از اولویت های اصلی در کسب و کار تبدیل نموده است و  توجه به آن در راستای مسئولیت های اجتماعی و  با هدف بهبود فرآیندهای کاری، در زمره اصلی ترین اهداف مدیریت های اقتصادی قرار گرفته است . در فرهنگ ما نیز  به موضوع محیط زیست صرفاً از دیدگاه اقتصادی نگریسته نشده است بلکه بر اساس اعتقادات دینی و تمدن ایرانی اسلامی، رعایت اصول حفاظت از محیط زیست و پرهیز از  ایجاد آلودگی و آسیب به طبیعت همواره مورد تأکید قرار گرفته است. در کشور ما نیز بر اساس اصل 50 قانونی اساسی که با الهام از شعائر دین مبین اسلام تدوین گردیده است بر حفظ و صیانت از محیط زیست تاکید بسیار گردیده است

شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در ایران، در راستای خط مشی زیست محیطی و رسالت های اجتماعی خود، حفاظت از محیط زیست را همواره به عنوان یکی از اولویت های اساسی در  تدوین استراتژی های کلان سازمان لحاظ و از طریق برنامه ریزی و انجام  برنامه های بهبود مستمر در حوزه محیط زیست و در قالب انجام پروژه های عظیم زیست محیطی در بخش های هوا، آب، پساب، خاک، مدیریت پسماند و مواد زائد و مدیریت انرژی و با صرف هزینه های هنگفت، این مهم را جاری سازی نموده و به صورت مستمر تحت نظارت، کنترل و پایش دارد. از جمله این پرو ژه ها که تحت شرایط تحریم های ظالمانه با دستان با کفایت فرزندان این سرزمین به انجام رسید و امروز شاهد موفقیت آن در عرصه جهانی هستیم می توان به پروژ ه تزریق پودر زغال به کوره بلند ها اشاره نمود. پروژه ای که بر اساس مستندات ارائه شده به ارزیابان بنیاد جهانی انرژی و با صحه گذاری آنان دارای تأثیرات چشمگیر در حوزه کاهش مصارف انرژی ( گازطبیعی، برق)، کاهش مصارف آب، استفاده مجدد از ضایعات زغال و زغال کک نشو ، کاهش مصرف کک در کوره بلند و کاهش تولید عوامل آلاینده زیست محیطی شامل غبار و گازهای آلاینده بخصوص گازهای گلخانه ای دارد  و امروز موفق به دریافت گواهینامه و تندیس از بنیاد جهانی انرژی گردید.

اما از آنجا که حفاظت از محیط زیست امری است جهانی، قطعاً تحقق آن  نیازمند خرد جمعی و همیاری و همکاری در سطوح بین المللی دارد. امروزه دستیابی به دانش فنی و فن آوری های  نوین و دوستدار محیط زیست که به عنوان یکی از محورهای این همایش بین المللی نیز مشخص گردیده است ، برای برخی از کشورها و از جمله ایران به امری بسیار سخت و در برخی موارد غیر ممکن تبدیل شده است. باید یکی از رسالت های  همه ما و خصوصاً سازمان های بین المللی فعال در عرصه حفاظت از محیط زیست تسهیل در روند دستیابی  به دانش فنی و کمک های تکنولوژیک در جهت دستیابی به تکنولوژی های دوستدار محیط زیست توسط اعضاء باشد. در پایان مجدداً مراتب قدردانی و سپاس خود را از کلیه دست در اندرکاران این رویداد بین المللی ابراز و برای همگان آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

لازم به ذکر است پروژه تزریق پودر زغال به کوره بلند از سوی بنیاد جهانی انرژی و انجمن مدیریت سبز اروپا به عنوان پروژه سبز انتخاب شد و گواهینامه و تندیس پروژه سبز این بنیاد جهانی و انجمن اروپایی به ذوب آهن اصفهان تعلق گرفت.     

پروژه تزریق پودر زغال به کوره بلند ( PCI)از سوی مدیریت HSE به انجمن مدیریت سبز ایران (نماینده بنیاد جهانی انرژی) معرفی شد که با پیگیری و دفاعیات لازم توسط مدیریت های ذی ربط و ارزیابی های انجمن مذکور، این پروژه در رقابت با ده ها پروژه دیگر به عنوان برترین پروژه سبز در سطح ملی انتخاب شد و به مرحله رقابت بین المللی راه یافت.        

با پیگیری های مستمر، جلسه ارزیابی پروژه مذکور در سطح بین المللی در تاریخ  ۱۰ آذرماه سال جاری و با حضور ارزیابان بنیاد جهانی انرژی برگزار شد و پروژه از منظرهای زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و تکنولوژی مطابق با منطقEAST  مورد ارزیابی قرار گرفت.        

بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی انجام شده، شرکت ذوب آهن اصفهان موفق شد گواهینامه و تندیس  بین المللی بنیاد جهانی انرژی و انجمن مدیریت سبز اروپا را برای پروژه مذکور دریافت کند.

پروژه های سبز هر ساله در دو نوبت و در سطح های ملی و بین المللی توسط انجمن مدیرت سبز ایران به عنوان نماینده بنیاد جهانی انرژی و انجمن مدیریت سبز اروپا مورد ارزیابی قرار می گیرند. پروژه های برتر در سطح ملی به مرحله رقابت درسطح بین المللی راه می یابند و با پروژه های بین المللی به رقابت می پردازند.

 

روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied