شمانیوز
شما نیوز

تحقق رونق اقتصادی کیش با تامین سلامت نیروی انسانی

دکتر رضانیا از برگزاری کارگاره های آموزشی و بازرسی های متعدد بهداشت حرفه ای با هدف ارتقاء سلامت نیروی انسانی در بهمن امسال خبرداد.

تحقق رونق اقتصادی کیش با تامین سلامت نیروی انسانی

محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش سه مولفه؛ "تامین سلامت، ایجاد رفاه و انگیزه در نیروی انسانی" هر جامعه ای را عامل اصلی و زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به این که بهره وری و کیفیت بالای کار می تواند تولید سالم مواد و کالاها را تضمین کند ، بازرسان بهداشت حرفه ای مرکز توسعه سلامت کیش در بهمن امسال از 54 واحد صنفی بازدید کردند که دو واحد صنفی به علت بی توجهی به ضوابط ابلاغ شده، اخطار کتبی دریافت کردند.

رضانیا بر لزوم اهمیت برگزاری کارگاه های آموزشی و تاثیر آن درارتقاءسطح زندگی منابع انسانی اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی"پیشگیری از حوادث، آسیب ها، بیماریهای شغلی، حفاظت کارگران در مقابل فشارهای بیش از حد جسمی و روانی و استفاده صحیح از منابع موجود" تاثیر بسزایی در سطح سلامت جامعه دارد.

وی در ادامه بیان داشت: بازرسان این مرکز در بهمن امسال برای 791 نفر از شاغلان جزیره کیش کارگاره آموزشی" پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا "را برگزار کردند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش خاطر نشان کرد: هدف از ارائه خدمات بهداشت حرفه ای؛ تامین سلامت و استفاده بهینه از توان کاری و رفاه نیروی کار درجامعه است.

شایان ذکر است انجام فعالیت و بررسی های لازم به منظور آگاهی از "وضع بهداشت محیط کار و وضعیت عمومی کارگاه ها، کارخانجات، شناخت مسائل بهداشتی صاحبان مشاغل مختلف، جمع آوری اطلاعات مورد نیاز،آگاهی از عوامل بیماری زا، اندازه گیری و ارزیابی عوامل زیان آور محیط کار، اعلام نواقص و صدور اخطاریه ها و رسیدگی به شکایات ارائه شده از واحدهای تولیدی و خدماتی، تجزیه و تحلیل و ارزیابی ارگونومیکی در محیط کار، همکاری با پزشک مجرب طب کار در زمینه تشکیل پرونده های بهداشتی و انجام معاینات دوره ای، پیش از استخدام و اختصاصی شاغلان" از جمله اقدامات مرکز توسعه سلامت کیش در زمینه بهداشت حرفه ای است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied