شمانیوز
شما نیوز

فرمانده انتظامی استان در دیدار از مجتمع زیسکو:

با اشتغال هر جوان در زیسکو، احتمال بروز آسیب‌های اجتماعی کم‌تر می‌شود

صبح امروز و به مناسبت روز مهندس، فرمانده انتظامی استان و هیات همراه از مجتمع‌های فولاد زرند ایرانیان بازدید کردند.

با اشتغال هر جوان در زیسکو، احتمال بروز آسیب‌های اجتماعی کم‌تر می‌شود

در ابتدای این بازدید، مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان زنجیره تولید در این شرکت را تشریح کرد و گفت: زنجیره تولید ما از معدن آغاز می­شود؛ معدن سنگ‌آهن جلال­آباد در حال بهره‌برداری است و پروژه معدن خمرود پیشرفت‌های خوبی داشته است.

دکتر سهراب­نژاد افزود: در ادامه این چرخه، دو کارخانه کنسانتره به ظرفیت 4 میلیون تن، یک کارخانه گندله‌سازی به ظرفیت 2.5 میلیون تن، دو کارخانه کک سازی به ظرفیت یک‌میلیون و 200 هزار تن و در نهایت کارخانه فولادسازی با ظرفیت 1.7 میلیون تن که بزرگ‌ترین پروژه تولید فولاد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیرعامل زیسکو در رابطه با حفظ امنیت کارخانه‌ها، مدیران و کارکنان اظهار داشت: مواد اولیه این کارخانه‌ها تنها سنگ‌آهن گندله کلوخه و کک نیست بلکه مهم‌ترین عامل حرکت و چرخش کارخانه‌ها مقوله امنیت است که همراه و توأمان با فرآیند تولید باید احساس شود.

در این بازدید، سردار ناظری هم ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه گفت: جناب دکتر پورمند یکی از عزیزانی است که در این کشور هم خوش‌نام و خوش‌سابقه است و  هم پرتلاش و دلسوز و خدمتگزار و به عنوان یک جهادگر واقعی از این بزرگوار باید یاد کرد که تلاش‌هایشان قابل‌تقدیر است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تأثیر اشتغال جوانان در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به اشتغال‌زایی که مجموعه‌های بزرگی چون شما ایجاد می‌کنند، احتمال بروز جرائم کمتر می‌شود.

وی افزود: امروز وقتی دیدگاه بلند دکتر پورمند و دکتر سهراب‌نژاد در زمینه محیط‌زیست و مردم‌داری را دیدم بسیار خوشحال شدم که به فکر مردم شهرستان زرند و استان کرمان و حتی نسل آینده هم هستید و نسل‌های بعد نیز از این تفکر بهره‌مند خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت برقراری امنیت در کشور گفت: امنیت، زیرساخت تمام فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف است؛ البته در بسیاری از موارد برای رسیدن به شرایط مطلوب، به‌جز پلیس و نیروی انتظامی، ارگان‌ها و سازمان‌های دیگری هم  نقش دارند و باید به مسئولیت‌های خود عمل کنند تا بتوانیم به شرایط ایده‌آل برسیم.

سردار ناظری افزود: نیروی انتظامی با رویکرد پلیس هوشمند،  برای برقراری امنیت دو راهکار را مدنظر قرار داده است،  یکی تلاش برای پیشگیری از وقوع جرائم و دیگری کشف، مقابله و پیگیری پس از بروز جرم.

وی افزود: تلاش ما در جهت پیشگیری است اما پس از وقوع جرم با قاطعیت عمل می‌کنیم.

 فرمانده انتظامی استان تأکید کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های اقتصادی در پیشرفت استان، ما در برخورد با اخلالگران در این زمینه، چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، هرگز مماشات نمی‌کنیم، برابر با قانون محکم برخورد کرده و با استفاده از ابزار قانونی که داریم به وظایف خود عمل می‌کنیم.

سردار ناظری در ادامه به اهمیت فعالیت واحدهای انتظامی درون مجتمع‌های اقتصادی، معدنی و شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: در مجموعه‌های بزرگی مثل مجموعه شما، برقراری امنیت در داخل مجموعه، بر عهده همکاران انتظامات و حراست است و این عزیزان هم مورد حمایت پلیس و دستگاه قضایی هستند اما به تجربه بنده، در چنین مجتمع‌های بزرگی، پیشگیری از وقوع جرائم، مؤثرتر بوده و با ورود به‌موقع مدیران و اشراف اطلاعاتی می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کرد.

وی افزود: الحمدالله مدیریت این مجموعه با تدبیر و تجربه دکتر سهراب‌نژاد در سخت‌ترین شرایط، به‌خوبی، انجام‌شده و با این مدیریت، ما شاهد پیشرفت همراه با آرامش در این مجموعه هستیم.

سردار ناظری تأکید کرد: رویکرد ما در شورای تأمین استان همراهی و همکاری با تمام کسانی است که برای آبادانی استان تلاش می‌کنند و ما در نیروی انتظامی، در بخش‌های مختلف، آماده همکاری با زیسکو هستیم.

سردار ناظری، در این دیدار از تمام مسئولان و فرماندهان انتظامی استان و شهرستان زرند خواست که در زمینه حفظ و حراست مجموعه بزرگ صنعتی زیسکو از هیچ کوششی فروگذار ننمایند.

در پایان این دیدار، فرمانده انتظامی استان با اهدای لوح تقدیر از مدیرعامل و مهندسان شرکت فولاد زرند ایرانیان تشکر و قدردانی کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied