شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بورس تهران:

بازار سرمایه با متغیرهای فعلی ارزنده است

مدیر عامل بورس تهران، بازار سرمایه را با متغیرهای فعلی ارزنده دانست.

بازار سرمایه با متغیرهای فعلی ارزنده است

دکترعلی صحرائی مدیرعامل بورس اوراق بهادار گفت: فلزات اساسی، فولادی ها و پتروشیمی ها به لحاظ ارزندگی مشکل بنیادی ندارند و قاطبه بازار از جمله ۳۶ شرکت سهام عدالتی را همین ها تشکیل می دهند .

وی افزود:  سهامدارانی که با عرضه سهام خود صف فروش تشکیل می دهند، در تیر و مرداد گذشته همین سهم ها را تا ۲ برابر زمان فعلی خرید می کردند .

مدیر عامل بورس تهران در ادامه ، ابهام و عدم اطمینان را مساله اصلی بازار در وضعیت فعلی دانست و افزود: در کنار این مساله نرخ ارز و برخی اخبار منتشره درمورد آن دایم به بازار پیام کاهش می دهد و این مساله در خروج یا عدم خروج سهامداران در بازار نقش دارد.

وی با بیان اینکه امروز نزدیک به ۷۵ درصد معاملات مربوط به افراد حقیقی است ، تصریح کرد: در صورتی که شاخص - چه هم وزن و چه شاخص کل- سبز و بر مدار صعود باشد، در بازگشت روحیه و  اعتماد سهامداران به بازار اثرگذار خواهد بود .

مدیر عامل بورس تهران خاطرنشان کرد: امروز بازار هوشمندتر شده است و اتفاقات را به دقت رصد می کند ؛ لذا مسیرها برای افزایش نقدشوندگی بازار را باید تسهیل کرد.

صحرائی گفت: بعد از اصلاح های اخیر شاخص ، اکنون کلیت بازار منتظر یک شروع خوب است و آغاز این روند جز با حضور فعال نهادهای مالی میسر نخواهد بود .

 

سنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied