شمانیوز
شما نیوز

افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو

هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ، صنایع ، تجهیزات و خدمات وابسته امروز با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو مدیرعامل راه اهن افتتاح شد.

افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سالهای اخیر ظرفیتهای خوبی در حوزه تامین واگن و لوکوموتیو ایجاد شده است، گفت : برگزاری چنین نمایشگاهی که مجموعه ای از فعالیت های مهندسی ،طراحی ، ساخت و خدمات لجستیک را شامل می شود کشور را در رسیدن به نرخ استفاده از ظرفیت ریلی حمل ونقل نقل بار و مسافر یاری می رساند.

محسن صالحی نیا ابراز امیدواری کرد : این نمایشگاه بتواند با استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و تولید سایر تجهیزات مورد نیاز تولید واگن و زیرساخت در بخش بار و مسافر موثر باشد .

صالحی نیا با بیان اینکه ایدرو مدیریت طرح تامین تعداد ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو مورد نیاز ۹ کلانشهر کشور را برعهده دارد گفت : تامین ۲۰۰۰ واگن برای ۹ کلانشهر یک برنامه میان مدت برای حمل و نقل درون شهری است که با مدیریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شروع شده و در این پروژه قرار است تا سقف ۵۶ درصد تولید داخل صورت پذیرد که اجرای آن بسیاری از اهداف را مهندسی طراحی و تولید داخل محقق می سازد.

صالحی نیا با اشاره به توانمندیهای شرکتهای داخلی مانند مپنا و مجتمع صنعتی اسفراین در حوزه طراحی و مهندسی قطعات ریلی گفت : مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان یکی از واحدهای تابعه ایدرو موفق شده برای نخستین بار چرخ منوبلوک قطار را به روش آهنگری شده طبق استانداردهای بین المللی تولید کند. همچنین ایدرو انواع محورهای لوکوموتیو و واگن را در داخل کشور تولید می کند.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی تا ۱۶ اسفندماه سال جاری با حضور بیش از ۵۴ شرکت داخلی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دائر است .

 


ایدرونیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied