شمانیوز
شما نیوز

فردا و همزمان با افتتاح نمایشگاه بزرگ نهضت تولید، بومی‌سازی و صادرات؛

از هفت قطعه هایتک ساخت داخل شرکت گل‌گهر رونمایی می‌شود

همزمان با نخستین نمایشگاه نهضت تولید، بومی‌سازی و صادرات در سال جهش تولید، از قطعات هایتک بومی‌شده توسط شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با حضور مدیران ارشد شرکت گل‌گهر، استاندار کرمان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونین و مدیران شرکت گل‌گهر رونمایی می‌گردد.

از هفت قطعه هایتک ساخت داخل شرکت گل‌گهر رونمایی می‌شود

 

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، این قطعات شامل؛ درایو کنترل دور موتورهای الکتریکی، مجموعه هیدرولیکی شامل بلوک و کاتریج سیستم ترمز ماشین‌‌آلات سنگین (دامپتراک)، سیستم کنترلی مشعل کوره‌های کارخانه گندله‌سازی، رک سنسور دامپتراک کوماتسو، رطوبت سنج برخط خطوط کنسانتره، دیتالاگر گندله‌سازی و بخش الکترونیک سیستم توزین Shenck می‌باشند. 

 

7aec03a5-32e0-4312-aadf-e44bd0a55e65

 

یکی از قطعات ارزبر زنجیره فولاد و سایر صنایع کشور، درایوهای کنترل دور بوده که سالانه بیش از ١٠ میلیون یورو ارزبری را به کشور تحمیل می‌نمایند. درایو یک تجهیز الکترونیک قدرت است که به واسطه آن می‌توان سرعت موتورهای الکتریکی را کنترل کرد. کنترل سرعت نه تنها عموما باعث بهبود فرایند می‌شود، بلکه در بسیاری از موارد، منجر به صرفه‌جویی‌های قابل‌توجه در مصرف انرژی نیز شده و با توجه به مصوبه اخیر افزایش قیمت برق صنایع یکی از بهترین راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف برق می‌باشد. 

 

d8b00704-5846-4a8a-acb1-2e52880fd9b9

 

همچنین بومی‌سازی مجموعه هیدرولیکی بلوک و کاتریج های سیستم ترمز دامپتراک، متشکل از سیستم‌های بسیار دقیق مکانیکی می‌باشد که با فشار ۴۱ تا ۲۴۱ بار، عملکرد بسیار حساس و دقیقی را در ترمز تراک با وزنی بالغ بر ۱۰۰ تن ایفا می‌کند.

 

محصول دیگری که رونمایی خواهد شد سیستم کنترلی مشعل کوره‌های گندله‌سازی بوده که این محصول، تکنولوژی و ساخت شرکت مطرح Hans Hennig آلمان می‌باشد و با توجه به مشکلات تحریم و عدم‌تامین آن و اخلال در مشعل‌های کوره کارخانه گندله‌سازی، مهندسی معکوس آن در دستور کار قرار گرفت و طی این پروسه، برد کنترلی طبق الگوریتم پیچیده دوازده‌گانه فرآیندهای ایمنی استانداردهای اروپایی طراحی گردید.

همچنین از سنسور سوخت‌رسانی الکترومغناطیسی کوماتسو که کاندیدای محصول نمونه ایرانی در سال ۱۳۹۹ گردیده و سبب افزایش راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت تراک های ۱۰۰ تنی معدن شده است، نیز رونمایی خواهد گردید.

 

808a66bd-aac8-480f-8b52-d43a497295e6

 

محصول هایتک دیگری که توسط واحد مهندسی معکوس شرکت گل‌گهر برای اولین بار در ایران طراحی و ساخته شده است، رطوبت سنج برخط خطوط کنسانتره می‌باشد. اندازه‌گیری آنلاین رطوبت مواد در صنایع بادقت بالا جزو چالش‌های مهم بوده است، شرکت دانش‌بنیان مپسام در این زمینه پس از دو سال تحقیقات جامع و طراحی‌های مختلف به نمونه اولیه بادقت بالا دست یافته است که با فناوری پیشرفته MIR طراحی شده است و در کارخانه گندله‌سازی گل‌گهر نصب می‌گردد. 

لازم بذکر است، قطعات فوق با همکاری شرکت‌های کیمیا صنعت کریمان و مپسام که هر دو از شرکت‌های دانش‌بنیان بومی استان کرمان بوده، ساخت داخل شد‌ه‌اند و پیش‌بینی می‌گردد با توجه به سیاست‌های مدیرعامل جدید شرکت گل‌گهر در این زمینه، فصل جدیدی از شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان آغاز گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied