شمانیوز
شما نیوز

رئیس جمهور:

انتقال آب به استانهای شرقی توسط شرکت‌های معدنی تحولی تاریخی است

رئیس جمهور با اشاره به انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی از جمله خراسان ، گفت: این یک تحول تاریخی بسیار بزرگ است که توسط شرکت‌های معدنی در حال انجام است.

انتقال آب به استانهای شرقی توسط شرکت‌های معدنی تحولی تاریخی است

دکتر حسن روحانی امروز ۱۴ اسفندماه، در مراسم آغاز بهره‌برداری پارکینگ و پایانه زیرسطحی آزادی مشهد که در قالب بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به افتتاح این پروژه، بیان کرد: اجرای این پروژه اقدامی ارزشمند است و بهره‌برداری از آن را به مردم بسیار خوب مشهد و استان خراسان رضوی تبریک می‌گویم.

به کمک وزارت صمت کار بزرگی برای استان‌های شرقی در حال نهایی شدن است

وی ادامه داد: به کمک وزارت صمت کار بزرگی برای استان‌های شرقی از جمله استان خراسان رضوی در حال نهایی شدن است و آن پروژه آبرسانی از خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.

تحول تاریخی بسیار بزرگی توسط شرکت‌های معدنی در حال انجام است

رییس جمهور تاکید کرد: همچنین آبرسانی به استان سیستان و بلوچستان از مسیر دیگری در حال اجرا است. این یک تحول تاریخی بسیار بزرگ است که توسط شرکت‌های معدنی در حال انجام است.

دکتر روحانی تصریح کرد: با برگزاری چندین جلسه کارهای محیط زیستی این پروژه نیز نهایی شده است.

مسئله آب یک اقدام راهبردی در این دولت است

وی با بیان این‌که «مسئله آب یک اقدام راهبردی در این دولت است»، اضافه کرد: تاکنون در این دولت بیش ۵۰ سد را افتتاح کردیم به طوری که کمتر از هر دو ماه یک سد مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

نگاهی گذرا به پروژه انتقال اب

شایان ذکرست که عملیات اجرایی جدی برای انتقال این آب در دولت یازدهم (تدبیر و امید) آغاز شد که رئیس جمهور از صندوق توسعه ملی ۴۰۰ میلیون دلار تسهیلات برای این طرح گرفته است.

افتتاح فاز اول پروژه در آبان ماه

فاز اول این پروژه در آبان‌ماه توسط رئیس جمهور افتتاح شد، کارفرما و مجری این طرح بخش خصوصی و شرکت های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و به جز ۴۰۰ میلیون دلار تسهیلات که اقساط آن نیز پرداخت می‌شود، مابقی هزینه‌ها توسط همین شرکت ها و بخش خصوصی تامین شده است.

بازدید وزیر صمت از خط انتقال به یزد در چادرملو

علیرضا رزم حسینی«وزیر صنعت، معدن و تجارت» در سفر اخیر خود به استان یزد با حضور در منطقه چادرملو (اردکان) از خطوط انتقال و تاسیسات پروژه مهم انتقال آب خلیج فارس به استان یزد بازدید به عمل آورد.

آب خلیج فارس به زودی به اردکان و استان یزد می رسد

پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان یزد برای استفاده در معادن چادرملو (اردکان) در قالب خط دوم انتقال تعریف شده که کار لوله گذاری، نصب پمپاژ و تاسیسات این پروژه تکمیل شده است و به زودی با ورود آب به خطوط لوله، مردم استان یزد از آب شیرین خلیج فارس بهره‌مند خواهند شد.

آخرین اقدامات انجام شده

در آخرین اقدام 2 وزارتخانه نیرو و صمت به همراه سازمان‌های حفاظت از محیط‌زیست و سازمان برنامه و بودجه گزارش ویژه خود را با حسن روحانی رئیس‌جمهوری، در میان گذاشتند تا درباره طرح ملی شیرین سازی (نمک‌زدایی) آب دریا و انتقال آب از خلیج‌فارس به مرکز فلات ایران تصمیم‌گیری شود.

در نشستی که به همین خاطر با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، حاضران درباره مسیر انتقال آب، تأمین منابع مالی و ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمانبندی اجرای طرح تصمیم‌گیری کردند و قرار شد مصوبات جلسه به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شود.

 

شاتا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied