شمانیوز
شما نیوز

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:

خدمات پست بانک ایران در روستاها در راستای استراتژی توسعه فراگیری مالی دولت است

دکتر معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم امضای نخستین تفاهم نامه همکاری بین بانکی فی مابین پست بانک ایران و بانک دی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های مجموعه پست بانک ایران اظهار داشت: خدمتی که امروز توسط پست بانک ایران ارائه می شود در راستای استراتژی فراگیری مالی یا شمولیت مالی (Financial Inclusion)دولت است که در حال تدوین آن در وزارت امور اقتصادی و دارایی هستیم که مفهوم آن ارائه خدمات بانکی، بیمه ای و بورسی به تمام مردم در اقصی نقاط کشور با کمترین هزینه است.

خدمات پست بانک ایران در روستاها در راستای استراتژی توسعه فراگیری مالی دولت است

دکتر معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم امضای نخستین تفاهم نامه همکاری بین بانکی فی مابین پست بانک ایران و بانک دی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های مجموعه پست بانک ایران اظهار داشت: خدمتی که امروز توسط پست بانک ایران ارائه می شود در راستای استراتژی فراگیری مالی یا شمولیت مالی (Financial Inclusion)دولت است که در حال تدوین آن در وزارت امور اقتصادی و دارایی هستیم که مفهوم آن ارائه خدمات بانکی، بیمه ای و بورسی به تمام مردم در اقصی نقاط کشور با کمترین هزینه است.

وی ضمن بیان مطالب فوق افزود: کشورهای G20 در سال گذشته استراتژی فراگیری مالی یا شمولیت مالی را تدوین نمودند که در حال حاضر ما نیز در ایران در حال تدوین آن هستیم که در این راستا فراگیری مالی را در سطح کشور گسترش می دهیم و در واقع این همان بانکداری عاملی است که امروزه در حال انجام است.
معمارنژاد با اشاره به تاکیدات مدیران عامل پست بانک ایران و بانک دی درخصوص بانکداری عاملی تصریح کرد: استفاده از بانکداری عاملی یک بازی برد-برد برای تمام ذینفعان فعال دراین حوزه است که در راستای آن پست بانک بعنوان بانک عامل با دریافت کارمزد در این خصوص منفعتی کسب می نماید و برای بانک دی نیز موجب کاهش قیمت تمام شده پول و همچنین برای مشتریان آن نیز دریافت خدمات با هزینه کمتر انجام می شود.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: پست بانک ایران در مدل کسب و کار خود با عنوان بانکداری دیجیتال که در حال تدوین آن است ، باید بانکداری عاملی را بعنوان یک خط جدید کسب و کار در نظر بگیرد.
معمارنژاد در پایان از زحمات و تلاش های مجموعه کارکنان بانک دی و پست بانک ایران در راستای خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و اقشار آسیب پذیر روستایی قدردانی نمود.


مدیر عامل پست بانک ایران:تفاهم نامه امضاء شده با بانک دی مصداق تبدیل رقابت بانکی به رفاقت بانکی است

دکتربهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران نیز در این مراسم که در راستای تاکید وزات امور اقتصادی و دارایی مبنی بر گسترش خدمات بانکی در مناطق کم برخوردار و روستایی است و با اشاره به مقاله علمی و پژوهشی خود درباره با موضوع "آثار و تبعات بانک های خصوصی در صنعت بانکداری کشور" اظهار داشت: یکی از آثار و تبعات بازار آزاد برای اقتصاد، رقابتی شدن اقتصاد است که بخشی از ناترازی در بانک ها حاصل رقابت در صنعت بانکی است که سعی کردیم با انعقاد این تفاهم این موضوع را در پست بانک و صنعت بانکی به مفاهمه تبدیل و  و رقابت بانکی را  تبدیل به رفاقت بانکی نماییم.
وی با اشاره به خدمت رسانی 6هزار باجه پست بانک ایران در سطح کشور تصریح کرد: این بانک با حدود 6هزار و 727 نقطه تماس از طریق درگاه های الکترونیکی از قبیل دستگاه های خودپرداز(ATM)، PinPad و Posها، روزانه با انجام 2میلیون و 700هزار تراکنش به روستاییان خدمت رسانی می کند.
شیری افزود: بطور متوسط هر یک از این 6هزار باجه روستایی از شعب ناظر خود حدود 17کیلومتر فاصله دارند که این مهم منجر به کاهش هزینه های رفت و آمد به شهرها در فاصله ای به طور متوسط 34 کیلومتر ، صرفه جویی در مصرف سوخت و جلوگیری از تبعات منفی در اقتصاد ملی که آثار مالی بسیاری دارد و این بانک توانسته است خدمات بهینه ای به ذینفعان خود ارائه دهد.
مدیرعامل پست بانک ایران در ادامه با اشاره به بخشی از GDP (تولید ناخالص داخلی) که خاستگاه آن روستاها است که نیازمند خدمات مالی و بانکی است که توسط باجه های بانکی پوشش داده شده است عنوان کرد: با انعقاد تفاهم نامه مذکور این امکان را در فاز نخست برای مشتریان بانک دی در روستاهایی که پست بانک خدمات آنلاین ارائه می دهد در بخش سرویس دریافت و پرداخت امضا نمودیم و هر مشتری که به باجه ها مراجعه کند در همان لحظه خدمات را دریافت می کند و عملیات حساب در بانک دی در پایان روز اتفاق می افتد و هر دو مجموعه از این مهم منتفع می شوند.
شیری در پایان اظهار امیدواری کرد تا این خدمت شایسته و ارزنده باب فتحی باشد برای سایر بانک ها تا کمک شایانی به اقتصاد ملی داشته باشیم.
برات کریمی مدیرعامل بانک دی نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه مذکور و قدردانی از حمایت های وزارت امور اقتصادی و دارایی از بانک دی و پست بانک ایران گفت: همانگونه که استحضار دارید بانک دی یکی از بانک های خصوصی است که با یک میلیون سهام بیشترین سهامدار در نظام بانکی است که از مجموع آن تعداد 730هزار نفر خانواده شهدا و جامعه ایثارگری است.
کریمی با اشاره به محدودیت شعب بانک دی در سطح کشور تصریح کرد: انجام این تفاهم نامه به جامعه هدف این بانک بویژه جامعه ایثارگری کمک شایان توجهی می کند.
وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم انجام این مهم در سایر بانک ها نیز عملیاتی شود.
گفتنی است: این تفاهم‌نامه بین دکتربهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران و دکتر برات کریمی مدیرعامل بانک دی امضاء و مبادله شدکه براین اساس، تعامل و گسترش همکاری فی مابین پست بانک ایران و بانک دی با رعایت مصالح در چارچوب قوانین و مقررات در راستای خدمت رسانی مناسب به مشتریان این بانک ها و همچنین تکریم متناسب با منزلت خانواده شهدا و ایثارگران در دو مرحله صورت می پذیرد.
بنابراین گزارش: امکان واریز و برداشت وجوه توسط مشتریان دو بانک از طریق شعب بانک دی و شعب و باجه های پست بانک ایران، همکاری در بازار بین بانکی در راستای مدیریت بهینه نقدینگی، همکاری در تبادل اطلاعات و سوابق مالی مشتریان طرفین به منظور انجام اعتبارسنجی صحیح و دقیق، تکریم متناسب با شأن و منزلت خانواده معزز شهدا و ایثارگر در شعب بانک دی و شعب و باجه های پست بانک ایران و امکان وصول اقساط تسهیلات توسط بانک های مذکور از مفاد این تفاهم نامه در محله اول است.
همچنین در مرحله دوم تفاهم نامه مذکور مقرر گردید؛ امور بانکی مربوطه اعم از صدور کارت، ارائه انواع خدمات بانکداری الکترونیکی و اینترنتی شامل صدور انواع کارت بانکی، همراه بانک، اینترنت بانک و غیره در شعب بانک دی و شعب و باجه های پست بانک ایران انجام شود.
شایان ذکر است: در مراسم امضای تفاهم نامه مذکور که با حضور دکتر معمارنژاد، مهندس نجفی معاون توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره پست بانک ایران و بانک دی برگزار شد، بصورت پایلوت از خدمات پست بانک ایران در سه باجه روستاهای حسن لنگی از توابع شهرستان بندرعباس، کوشک هزار از توابع شهرستان بیضا و خیرآباد از توابع شهرستان تربت جام این بانک در استان های هرمزگان، فارس و خراسان رضوی به مشتریان بانک دی و هچنین با حضور مدیران شعب استان های مذکور و روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان ها و مسئولان محلی، بصورت آنلاین و همزمان نیز رونمایی شد.

دکتر شیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:پست بانک ایران آماده توسعه عاملیت خدمات بانکی به سایر بانکهای کشور است

دکتر شیری مدیر عامل پست بانک ایران در حاشیه مراسم  امضای نخستین تفاهم نامه همکاری در زمینه عاملیت متقابل خدمات  بانکی در گفتگو با باشگاه خبرنگان اظهار داشت:پست بانک ایران با اتکاء به ظرفیت موجود در  بیش از 6 هزار دفتر خدمات بانکی روستایی خود در سراسر کشور آماده توسعه خدمات خود در زمینه عاملیت خدمات بانکی به سایر بانکها می باشد.
 دکتر شیری با اشاره به حضور 20 میلیون نفر از 80 میلیون نفر از جمعیت کشور در روستاها افزود:با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ؛ پست بانک ایران توانسته است در بیش از 6 هزار باجه خدمات بانکی روستایی انواع خدمات بانکی را راه اندازی نماید و با اجرایی شدن نخستین تفاهم نامه عاملیت خدمات بانکی ، آمادگی داریم رفاقت بانکی را جایگزین رقابت بانکی نماییم.
مدیر عامل پست بانک ایران تاکید کرد: ایجاد و توسعه این نوع از همکاری ها ؛ هزینه های جانبی مردم برای از قبیل هزینه های رفت و آمد به شهرها ، استهلاک خودرو و مصرف سوخت را حذف کرده و آثار مثبت زیادی را بر  اقتصاد ملی برجای می گذارد .

 

روابط عمومی پست بانک ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied