شمانیوز
شما نیوز

افزایش ارزش، امنیت و اعتماد به چک با اجرای قانون جدید

معاون شعب و توسعه بازاریابی بانک شهر گفت: در قانون جدید چک قدم های تاثیرگذاری برای رفع مشکلات ناشی از صدور و وصول چک برداشته شده است.

افزایش ارزش، امنیت و اعتماد به چک با اجرای قانون جدید

محسن امیری با بیان اینکه چک با توجه به سهولت استفاده و دسترسی، ابزاری رایج در معاملات شناخته می‌شود، افزود: متاسفانه هم اکنون چک دارای ضعف‌هایی است که کارکرد آن در تسهیل مبادلات اقتصادی را خدشه دار می کند.

امیری با اشاره به اینکه قطعا از ابتدای سال آتی و با اجرای قانون جدید، ارزش، امنیت و اعتماد به چک باز خواهد گشت، عنوان کرد: در این قانون نحوه صدور، دریافت و انتقال چک تغییرات اساسی و بنیادین داشته و افرادی که مبادلات خود را با چک انجام می‌دهند، تکالیفی برعهده دارند.

معاون شعب و توسعه بازاریابی بانک شهر با تاکید بر اینکه قانون جدید، یکی از مشکلات کنونی چک، یعنی عدم امکان شناسایی و اعتبارسنجی صادرکننده را حل کرده است، تصریح کرد: اعتبار‌سنجی چک به صورت سامانه محور انجام و به طور کلی بیشتر امکانات جدید چک به صورت نرم‌افزاری و سیستمی به هموطنان ارایه خواهد شد.

وی افزود:برای مثال فردی که می‌خواهد برای انجام معامله خود از چک استفاده کند، نمی‌تواند بیشتر از مبلغ اعتباری که توسط سامانه‌های اعتبار سنجی چک برای وی تعیین شده است، چک صادر کند.

معاون شعب و توسعه بازاریابی بانک شهر گفت:از ابتدای سال 1400، چک‌هایی که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، تغییر ظاهری می‌کنند که مردم این چک‌ها را از چک‌های قدیمی تشخیص دهند و تفکیک کنند.

 

روابط عمومی بانک شهر

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied