شمانیوز
شما نیوز

درمراسم معارفه مدیرکل جدید صداو سیمای کیش مطرح شد:

ضرورت توجه جدی به رعایت اصول رسانه ای در کیش

سعید پورعلی بر بازنگری و تغییر روش ها در تولیدات رسانه ای متناسب با سطح بالای آگاهی جامعه و فضای گسترده تعاملات اجتماعی درکیش تاکیدکرد.

ضرورت توجه جدی به رعایت اصول رسانه ای در کیش

سعید پور علی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با اشاره به نقش مهم رسانه در جهان امروز، میزان تاثیر گذاری این حوزه را بر سرنوشت اجتماعی و تمدنی یک کشور و منطقه بسیار مهم برشمرد.

وی افزود: بازار رسانه ، فضای سرشاراز رقابت های روزافزون است و وجود فضای مجازی و شکستن انحصار تولیدات رسانه ای ، فعالیت دراین عرصه را دشوار ترمی کند. از این رو درچنین فضایی ، بازنگری و تغییر روش ها متناسب با شرایط منطقه ضروری است.

سعید پورعلی بیان داشت: رسانه های ما برای حفظ مرجعیت خود باید متناسب با سهولت دسترسی انتقال فناوری های ارتباطی و گسترش آنها ، در شیوه ها و انجام فعالیت ها به ویژه در بخش تولیدات و طراحی تغییراتی ایجاد کنند تا افکارعمومی را به راحتی به رسانه های رقیب واگذار نکنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بالا بودن سطح سواد و آگاهی ساکنان کیش و فضای تعاملات اجتماعی به ویژه درمیان جوانان را دلایل محکمی برای رعایت اصول رسانه ای در این منطقه عنوان کرد و افزود: عزیزان ما در صدا و سیمای کیش نیز با علاقه ای که به جزیره دارند، با غیرت و تعصب بسیار برای ادای حق مردم کیش فعالیت می کنند.

وی باتقدیر از تلاش های محمدصادق کوثری فر مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز کیش برای همکاری و همراهی با مسئولان جزیره به ویژه مدیرعامل سازمان به عنوان نماینده عالی دولت، گفت: ما نیز درهمراهی بارسانه ملی، برای اجرای سیاست ها در مسیرپیشرفت و آبادانی جزیره به طور مستمر از طریق برنامه های مختلف مرکز کیش با ساکنان و گردشگران ارتباط داشتیم.

پور علی افزود: برای اجرای این سیاست ها در کنار گفتگو با جوامع صنفی و تشکل های مردمی، صدا و سیما نیز با فراهم کردن بستر مناسب نقش خود را به خوبی ایفا و مطالبات مردمی را پیگیری کرده است.

پورعلی همچنین از اهتمام دست اندرکاران صدا و سیما برای اطلاع رسانی های به موقع ، موضوع سازی و برنامه سازی ها به ویژه در حوزه سلامت تقدیر کرد و گفت: این تلاش ها موجب شد تا در شرایط کرونا با ارتقای سطح آگاهی و حساسیت ها ، مشارکت مردم درپیشگیری افزایش یافته به طوریکه امروز شرایط خوب کیش را مدیون اطلاع رسانی های صدا و سیما هستیم.

وی در پایان با اشاره به فضای همدلی در کیش گفت: مدیرکل جدید نیز باید از همکاری و همیاری همه دستگاه ها به ویژه شورای تامین بهره مند شود.

علیزاده مدیرکل برنامه ریزی و نظارت معاونت اموراستان ها نیز در این مراسم بابیان اینکه سال 99 سرشار از توفیقات و برخی تلخکامی ها برای هموطنان عزیزمان بودگفت: از مهمترین دستاوردهای امسال می توان ، شکست سیاست فشار حداکثری استکبار بر جمهوری اسلامی ایران به یمن درایت رهبرمعظم و همچنین موفقیت های کشور در مواجهه با بیماری کرونا را نام برد .

علیزاده افزود: رسانه ملی با هدایت رییس سازمان صدا و سیما تحت هدایت های مقام معظم رهبری و دوشادوش مسئولان و خدمتگزاران نظام در هر دو جبهه جنگ رسانه ای و فرهنگی و تحریم های ظالمانه و کرونا جریان سازی های فرهنگی انجام داد و تبعات بیماری و تحریم را به حداقل رساند.

وی با بیان اینکه از 160شبکه رسانه ملی 81 شبکه سراسری و استانی زیر نظر معاونت امور استان ها فعالیت می کنند گفت: تمامی شبکه های استانی به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند و با بیش از 25 زبان محلی و فرا ملی و بهره گیری از فرهنگ ها و آداب و رسوم مردم برنامه سازی ها انجام می شود.

به گفته علیزاده آمار65 درصدی مخاطب شبکه های استانی در حوزه سیما و بیش از30 درصد در حوزه صدا مبین اعتماد مخاطبان است که سرمایه رسانه ملی محسوب می شوند.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت معاونت اموراستان ها با اشاره به مزیت های خوب کیش از جمله گردشگری حلال، توریسم درمانی، استارتاپ ها، مسابقات ورزشی در ابعاد ملی و بین المللی، این موضوع را ظرفیتی بی نظیر برای منطقه برشمرد و تاکید کرد: رسانه ملی و صدا و سیمای مرکز می توانند در این زمینه ها سرمایه گذاری کنند تا در دوره جدید نیز تدوین پیوست رسانه ای توسعه جزیره کیش در دستورکار قرار گیرد و پیگیری شود.

داوود سیروس مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش نیز با قدردانی از کارکنان این مرکز و تلاش بخش های مختلف صدا و سیمای جزیره برای رشد و بالندگی ومعرفی قابلیت های این مرز و بوم گفت: برای ساختن فردایی روشن نیازمند یاری تک تک همکاران مرکز و مسئولان جزیره هستم تادر معرفی ظرفیت ها وقابلیت های کیش و تقویت مولفه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سایر موضوعات شاخص به عنوان هدف اولیه و سیاست اصلی سازمان موفق عمل کنیم.

وی عنوان کرد: امید دارم در فرصت پیش رو با استفاده از تجارب مدیرکل سابق و همدلی و هم افزایی بیشتر همکارانم برای عمل به اهداف فرا دستی سازمان توفیق یابیم .

کوثری فر مدیرکل سابق صدا و سیمای کیش نیز در این مراسم ضمن قدردانی از مسئولان و حاضران گفت: خداوند را برای توفیق خدمت در کیش شاکرم، در دوره 25 ماهه حضورم در جزیره با همراهی همکاران سخت کوش حوزه های مختلف صدا و سیمای مرکز کیش توفیق خدمات رسانی به مردم شریف این خاک را داشتم.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش نیز مهمترین فعالیت این مرکز را معرفی شرایط اقلیمی کیش و مواهب خدادادی از جمله زبان، فرهنگ بومی منطقه،جلوه های تاریخی و گردشگری درسطح ملی و بین المللی عنوان کرد.

وی افزود: صدا و سیمای مرکزکیش در زمینه های مختلف با پیگیری نیازها و مشکلات مردم و معرفی دستاوردهای اقتصادی، تجاری ،آبادانی،آگاهی بخشی و بهبود بینش سیاسی و اجتماعی و ایجاد سرگرمی برای مخاطبان به عنوان یک رسانه محلی، عملکرد مطلوبی داشته است .

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied