شمانیوز
شما نیوز

با حمایت قاطعانه دادستان قشم از بازرسان ستاد اجرایی سفر؛

پلمب واحد متخلف، همزمان با بازرسی انجام می‌شود

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: با دستور قضایی صادره توسط دادستان محترم قشم، امکان برخورد و حتی پلمب واحد متخلف بلافاصله پس از بازرسی از محل امکانپذیر است.

پلمب واحد متخلف، همزمان با بازرسی انجام می‌شود

مرتضی شیخ زاده با اعلام این خبر افزود: هرگونه کوتاهی در امر بهداشت و سلامت واحدهای صنفی و گردشگری باعث به خطر افتادن جان مردم می شود و در این امر، توسط بازرسان برخورد قاطعانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به آمار پایین متخلفان روزهای اخیر، ادامه داد: تلاش های بازرسان کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ستاد اجرایی سفر قشم در راستای احترام و ادب انجام شود و نگاه کلی به محل‌های مراجعه شده بر مبنای یک درصد تخلف صورت گرفته نباشد.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تصریح کرد: در این کمیته نگاه افراد بازرسی گردشگری باشد و تمامی موارد کنترل شود و در صورت تمدید نکردن مجوز نیز اخطاریه صادر شود تا در اسرع وقت واحد مربوطه برای پیگیری موضوع به سازمان مراجعه داشته باشد.

وی تاکید کرد: در بازرسی‌های پیش رو، کارشناسان هر رسته و رشته شغلی پیش رو در بازرسی از واحد باشند تا با اشرافی که به موضوع دارند، مشکلات واحد مربوطه را شناسایی کنند.

278 واحد صنفی و اقامتی در قشم بازدید شد

قائم مقام کمیته نظارت، تنظیم بازار، ارزیابی عملگرد و پاسخگویی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: از 29 اسفند 1399 تا یکی فروردین 1400، از 278 واحد صنفی و گردشگری در جزیره قشم بازرسی شد و دو واحد متخلف شامل یک رستوران و یک کافی شاپ پلمب شدند.

هرمز امیری افزود: در مدت سه روز، از226 واحد صنفی، 42 واحد پذیرایی، 6 مرکز تفریحی و چهار مرکز اقامتی موقت بازرسی شد که از این تعداد 102 کیلوگرم اقلام معدومی کشف و 25 اخطاریه نیز صادر شد.

وی از آمادگی گروه‌های 6 گانه این کمیته برای بازرسی از واحدهای گردشگری و اصناف جزیره قشم خبر داد و تصریح کرد: یک گروه ثابت در مجتمع‌های تجاری با هدف ارایه خدمت و رسیدگی به شکایات و تعداد پنج گروه بازرسی سیار در جزیره قشم وظیفه بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات را بر عهده دارند.

 قائم مقام کمیته نظارت ستاد اجرایی سفر قشم ادامه داد: همه گروه‌ها با دستور قضایی صادر شده اجازه بازرسی واحدهای سراسر جزیره قشم را دارند و با اختیاری که دادستان قشم تفویض کرده است، امکان پلمب واحد متخلف پس از بازرسی وجود دارد.

وی اظهار کرد: هر گروه بازرسی وظیفه بازدید از واحدهای گردشگری و اصناف مناطق ششگانه شامل دو منطقه در قشم (چهار راه پردیس تا مصلی و چهار راه پردیس تا باشگاه کارکنان)، منطقه هلر تا میدان درگهان، منطقه میدان درگهان تا اسکله، منطقه ساحل جنوبی تا لافت و پهل و منطقه رمکان- فرودگاه- جنگل حرا- زبل- چاهکوه و غار نمکدان را بر عهده دارند.

امیری در پایان تاکید کرد: گروه‌های بازرسی اعزامی به مناطق ذکر شده با اولویت بهداشتی و سلامت به ویژه دستورالعمل‌های ستاد کرونا اقدام به بازرسی می‌کنند.

 

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

 

  • 1
  • 2
  • 3
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied