شمانیوز
شما نیوز

تعهد و تخصص آقای مومنی موجب توسعه مناطق آزاد در دوران تحریم‌ها می‌گردد

یعقوب رضازاده اظهار داشت: قطعا انتصاب آقای مومنی به عنوان دبیر مناطق ازاد میتواند اقدام ارزنده دولت در ماه‌های پایانی عمر خود باشد و این انتصاب بر کارنامه نامطلوب دبیر سابق آن پایان دهد. متاسفانه مرتضی بانک دبیر سابق شورای عالی مناطق ازاد که از جمله گلوگاه‌های مهم اقتصادی کشور محسوب میشود، عملکرد قابل قبولی را در زمینه فعالیت مناطق آزاد تجاری و اقتصادی نداشتند.

تعهد و تخصص آقای مومنی موجب توسعه مناطق آزاد در دوران تحریم‌ها می‌گردد

یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس پیرامون انتصاب حمیدرضا مومنی به عنوان دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد و فرصت‌ اقدامات سازنده در دوران مدیریت وی، اظهار داشت: قطعا انتصاب آقای مومنی به عنوان دبیر مناطق ازاد میتواند اقدام ارزنده دولت در ماه‌های پایانی عمر خود باشد و این انتصاب بر کارنامه نامطلوب دبیر سابق آن پایان دهد. متاسفانه مرتضی بانک دبیر سابق شورای عالی مناطق ازاد که از جمله گلوگاه‌های مهم اقتصادی کشور محسوب میشود، عملکرد قابل قبولی را در زمینه فعالیت مناطق آزاد تجاری و اقتصادی نداشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: وجود مناطق ویژه و آزاد در کنار شهرهای مرزی کشورمان می‌تواند ظرفیت قابل توجهی در راستای رشد تجارت مناطق آزاد با کشورهای همسایه از منظر تجارت مرزی، درآمدزایی و شکوفایی اقتصادی باشد. بدین ترتیب، قطعا اگر تعهد و تخصص آقای مومنی در این مناطق به کار گرفته و نیز از همفکری و همکاری نمایندگان مجلس وابسته به شهرهای مرزی در این موضوع استفاده شود، می‌توان شاهد توسعه مناطق تجاری و آزاد در برهه سخت اقتصادی کشور و دوران تحریم‌ها باشیم.
نماینده مردم سلماس در مجلس ادامه داد: شورای عالی مناطق آزاد در دوران جدید مدیریتی خود می‌تواند با اعمال و احتساب مجموعه‌ای از مشوق‌های صادراتی، مساعدت به صادرکنندگان و وارد کنندگان و همچنین اعمال انواع تخفیفات گمرکی از یکسو درآمد زایی بالایی برای دولت داشته باشد و از سوی دیگر به رونق کسب و کارها و بهبود شرایط اقتصادی مردم و فعالان اقتصادی کمک کند.
یعقوب رضازاده همچنین با اشاره به دوران فعالیت دبیر سابق مناطق آزاد تصریح کرد: براساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان که در مجلس دهم به تصویب رسیده است، مدیران بازنشسته در هر درجه و مقامی که هستند دیگر نمی‌توانند مجدداً به کار خودشان در پست‌ها و مشاغل دولتی ادامه بدهند، مگر اینکه این اعاده به کار آنان در سطح وزیران و معاونین رییس جمهور باشد. بنابراین در چنین شرایطی نیاز به یک نیروی جوان و کارآمد و پر انگیزه در مناطق آزاد احساس می‌شد و بدین ترتیب دبیر تازه منصوب شده می‌تواند با تجربه کاری و انگیزه‌ای که دارد موجبات تحول را فراهم آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied