شمانیوز
شما نیوز

اکتشافات، کلید توسعه پایدار صنعت مس

شرکت مس به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فلز مس در کشور، در راستای توسعه سبد محصولات تولیدی، راهبردهای مختلفی را پی گرفته است که شامل بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای فاز 2 معدن میدوک، فاز 3 معدن سرچشمه و فاز 3 معدن سونگون و ... می‌شود.

اکتشافات، کلید توسعه پایدار صنعت مس

 شرکت مس به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فلز مس در کشور، در راستای توسعه سبد محصولات تولیدی، راهبردهای مختلفی را پی گرفته است که شامل بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه‌ای فاز 2 معدن میدوک، فاز 3 معدن سرچشمه و فاز 3 معدن سونگون و ... می‌شود. این شرکت در نظر دارد تا با تکمیل اکتشافات معدنی و بهره‌‌برداری از آن‌ها تا سال 2030، افزایش تولید و تضمین عرضه براساس تقاضا را متناسب با معیارهای جهانی تحقق بخشد.

آمار و ارقام منتشرشده از منابع جهانی نشان می‌دهد که تولید فلز مس در سه مقطع زمانی شامل سال 1990 تا 2000 میلادی با میانگین رشد سالانه 5.8 درصدی، از سال 2000 تا 2010 میلادی با کاهش 2.4 درصدی و از سال 2010 تا 2020 به افت 1.4 درصدی مواجه بوده است.


از سوی دیگر، با در نظر گرفتن این موضوع که بیش از 85 درصد از تولید مس تصفیه‌شده از محل منابع معدنی به دست می‌آید، روند کاهش نرخ رشد تولید مس از این منابع، پیش‌بینی پذیر است. همچنین پیش‌بینی کاهش تولید این فلز استراتژیک نشان می‌دهد که طی یک دهه آینده، عرضه مس با کسری محسوسی مواجه شود؛ بنابراین توسعه اکتشافات معدنی مس، تنها راه عبور از افت عرضه در دهه‌های آینده به حساب می‌آید.

 

مس پرس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied