شمانیوز
شما نیوز

تامین انرژی های اصلی کیش در ایام تعطیلات نوروزی

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش، تامین برق، گاز و آب این جزیره را به عنوان سه ماموریت مهم کمیته بحران ستاد نوروزی کیش برشمرد.

تامین انرژی های اصلی کیش در ایام تعطیلات نوروزی

علی مقدس زاده معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس کمیته بحران ستاد نوروزی با بیان این که تامین برق، گاز و آب این منطقه به عنوان سه ماموریت مهم در حوزه عمرانی و کمیته بحران در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: کمترین مصرف برق جزیره کیش در طول شبانه روز 59.9 مگاوات و در اوج مصرف به 110 مگاوات در روز رسیده است.

مقدس زاده در ادامه تصریح کرد: تولید برق روزانه جزیره کیش 180 مگاوات است که در مقایسه با مصرف روزانه، خوشبختانه در شرایط بسیار خوبی هستیم.

وی در خصوص مصرف گاز و گازوئیل مورد نیاز جزیره که به عنوان انرژی های تامین کننده نیروگاه های آب و برق شمال و ماهتاب کیش استفاده می شود، اظهار داشت: مصرف روزانه نیروگاه آب شمال و ماهتاب کیش، 445 هزار متر مکعب و مصرف گازوئیل آن نیز 448 هزار متر مکعب است.

رئیس کمیته بحران ستاد نوروزی کیش تولید روزانه آب این منطقه را 27 هزار و 500 متر مکعب عنوان کرد و گفت: روزانه مصرف آب جزیره کیش 28 هزار و 800 متر مکعب است که از مازاد ذخیر آب در ایام تعطیلات نوروزی استفاده می شود.

علی مقدس زاده از ذخیره آب 32 هزار متر مکعب در جزیره کیش خبر داد و افزود: به منظور تامین آب مصرفی روزانه در ایام تعطیلات نوروزی از ذخیره آب جزیره کیش استفاده شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر ذخیره آب منطقه آزاد کیش 23 هزار متر مکعب است؛ خوشبختانه از نظر تامین آب تا پایان تعطیلات نوروزی هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تولید و تصفیه فاضلاب منطقه آزاد کیش گفت: ایجاد ظرفیت 10هزار متر مکعب تصفیه خانه فاضلاب این منطقه با مدیریت شرکت عمران، آب و خدمات کیش؛ تولید نسبت به مصرف کاهش یافته است.

علی مقدس زاده خاطر نشان کرد: در هر سه حوزه از شرایط مطلوبی برخورداریم و هر روز با برگزاری جلسات متعدد و پایش روزانه و نظارت دقیق، حوزه های مختلف را کنترل می کنیم.

وی در رابطه با مدیریت ورود کارگران به جزیره کیش جهت فعالیت مجدد طرح های عمرانی افزود: در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی فرم هایی طراحی شده است که بازگشت کارگران و پرسنل فنی طرح های عمرانی با استفاده از منابع مالی حاکمیتی اجرا می شود تا ورود تدریجی این افراد با نظارت های حداکثری محقق شود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied