شمانیوز
شما نیوز

بازدید مشاور رئیس جمهور از ۶ شرکت صنعتی و تولیدی مستقر در منطقه آزاد ارس

مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ۶ شرکت صنعتی، تولیدی و کشاورزی مستقر در منطقه آزاد تجاری _ صنعتی ارس در جلفا بازدید کرد.

بازدید مشاور رئیس جمهور از ۶ شرکت صنعتی و تولیدی مستقر در منطقه آزاد ارس

«حمیدرضا مومنی» امروز پنجشنبه(۱۲ فروردین ماه) با حضور بر سر مزار شهدای گمنام جلفا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد، سپس از فاز دوم شرکت ایستا موتور ارس بازدید بعمل آورد.

این شرکت با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال، سالانه ۱۵ هزار دستگاه خودرو در سه کلاس‌بندی SUV، شاسی‌بلند، سواری سدان و سواری وانت تولید و به بازار عرضه خواهد کرد.

گردش مالی این شرکت به طور سالانه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در بانک‌های ارس خواهد بود و یکی از شرکت‌های بزرگ منطقه آزاد ارس به شمار می‌رود.

مومنی، همچنین از فاز دوم شرکت جلفاچوب ارس که با سرمایه‌گذاری ۱.۸ میلیون دلاری، سالانه ۲ میلیون مترمربع پارکت تولید می‌کند نیز دیدن کرد.

فاز اول این پروژه در سال 1395 با سرمایه‌گذاری ۸.۵ میلیون یورو در زمینه روکش‌زنی ملامینه و هایگلاس ام دی اف به بهره‌برداری رسید.

بازدید سوم دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از فاز دوم شرکت پاراپلاستیک ارس بود؛ این شرکت با 3۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، سالانه ۱۴ هزارتن انواع گونی، تسمه‌های پلی پروپیلن، کیسه‌های پلاستیکی و جامبوبگ تولید می‌کند و برای ۶۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در ادامه از شرکت الیاف کائولن ارس بازدید و در جریان تولیدات این شرکت قرار گرفت؛ شرکت «الیاف کائولن ارس» با چهار میلیون و ۵۰۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری ارزی و هزار و 150 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی احداث شده است.

این شرکت پتوهای صنعتی تولید خواهد کرد که در صنایع پتروشیمی و نفت و ذوب آهن کاربرد دارد.

مشاور رئیس جمهور، همچنین از مجتمع گلخانه‌ای «ارس تارلا امیر» به عنوان بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور و خاورمیانه هم بازدید کرد؛ این مجتمع با هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و بیش از ۷۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی دارای ۸۰ هکتار مساحت است و ظرفیت تولید سالانه آن بیش از ۲۴ هزار  و ۲۰۰ تن انواع صیفی‌جات گلخانه‌ای به روش هیدورپونیک بوده که برای ۶۵۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

«حمیدرضا مومنی» در ادامه این سفر یک روزه، با سرمایه‌گذاران منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس نشستی برگزار می‌کند.

 

فرینا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied