شمانیوز
شما نیوز

سرمربی تیم ملی:

ایران جزء پنج قدرت برتر ترامپولین آسیا است

سرمربی تیم ملی ترامپولین جمهوری اسلامی گفت: ایران جزء پنج تیم برتر آسیا در این رشته ورزشی است و ورزشکاران کشور قادر هستند با حمایت بیشتر نتیجه‌های مطلوب‌تری را کسب کنند.

ایران جزء پنج قدرت برتر ترامپولین آسیا است

ناصر خضری روز شنبه در حاشیه تمرین اردوی تیم ملی ترامپولین در جزیره کیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزشکاران این رشته ورزشی هم اکنون در قالب اردوی ۱۱ روزه در کیش حضور دارند و خود را برای کسب نتایج در مسابقه های آسیایی انتخابی المپیک ۲۰۲۱ آماده می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مسابقه های خرداد امسال و به میزبانی کشور چین برگزار می‌شود اضافه کرد: اگر این مسابقه ها به صورت تیمی برگزار شود با توجه به اینکه شناخت خوبی از رقیبان داریم قادر خواهیم بود با کسب بهترین امتیازات سهمیه‌ای از المپیک داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی ترامپولین اضافه کرد: مسابقه حرفه‌ای ترامپولین در آسیا طی هشت سال گذشته شدت گرفته و با توجه استارت خوب جمهوری اسلامی در این رشته طی ۱۱ سال گذشته افق خوبی برای آینده تیم ملی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با تداوم تلاش‌های فعلی ورزشکاران و جامعه ورزش کشور در صورت حمایت دستگاه‌ها و نهادهای بخش دولتی و خصوصی در به روز رسانی تجهیزات مورد نیاز قطعا در دوره‌های بعدی المپیک قادر به کسب رتبه‌های برتر خواهیم بود.

کرونا وقفه ۱.۵ ساله در ارودهای ترامپولین ایجاد کرد

خضری با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد وقفه ۱.۵ ساله در برپایی اردوهای این تیم شد اضافه کرد: اردوی تدارکاتی جزیره کیش اولین اردوی حضوری و مترمرکز است و انتظار می‌رود با ثبات وضعیت کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا ادروهای پیش رو نیز تا زمان اعزام به مسابقات انتخابی برگزار شود.

وی گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا نیز به منظور جلوگیری از وقفه تمرین های سه اردو بین رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به صورت مجازی برگزار شده است.

فعالیت بیش از ۳۵۰ ورزشکار حرفه‌ای ترامپولین

سرمربی تیم ملی ترامپولین از فعالیت بیش از ۳۵۰ ورزشکار حرفه‌ای در کشور خبر داد و افزود: در نتیجه ۱۱ سال فعالیت حرفه ای این ورزش در ایران هم اکنون در ۱۵ استان به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: این تعداد شامل حدود ۱۵۰ ورزشکار نوجوان پسر، حدود ۱۵۰ نفر ورزشکار نوجوان دختر و بیش از ۵۰ ترامپولیست بزرگسال است.

 تیم ملی ترامپولین جمهوری اسلامی برای اولین بار اردوی خود را در جزیره کیش به صورت متمرکز با حضور تمام اعضا برپا کرده و این اردو از ۱۰ فروردین آغاز شده و تا ۲۰ همین ماه در سالن ژیمناستیک میرمهنا این جزیره در حال برگزاری است.

ماهان بارژنگ و ناصر هوشیاری ۲ مربی تیم ملی زیر نظر سرمربی تیم ملی، محمد سعیدآبادی، متین حاجی و آریا مام عبدالله، سید حسین حسینی، امیررضا مسگری و محمدمهدی نجفی ۶ ورزشکار عضو تیم را برای حضور در مسابقات ۲۰۲۱ توکیو تمرین می دهند.

ترامپولین(TRAMPOLINE) در لغت به معنی بلند و محکم پریدن و در عام با نام تشک پرش درجا و یا جامپینگ است، این وسیله از دیرباز در جهت تقویت انعطاف و چالاکی ورزشکاران فعال در زمینه ژیمناستیک مورد استفاده قرار گرفته است.

مخترع این وسیله در سال ۱۹۷۱ با اختراع ترامپولین به عنوان یک وسیله تخصصی در ورزش ژیمناستیک و تشکیل انجمن ترامپولین امریکا USTA رشته‌ای جدید در تاریخ ورزش های نوین و سلامتی ایجاد کرد.

هم اکنون ۳۸ رشته ورزشی در جزیره کیش فعال است که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقات مختلف را تدارک دیده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

 

ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied