شمانیوز
شما نیوز

حسین فهیمی اعلام کرد :

افتتاح سامانه جدید پس از معاملات، هدف بزرگ ۱۴۰۰ سمات

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ پروژه بزرگ ملی سامانه جدید پس از معاملات به بهره برداری می‌رسد.


افتتاح سامانه جدید پس از معاملات، هدف بزرگ ۱۴۰۰ سمات

حسین فهیمی به تحولات سال گذشته بازار سرمایه اشاره کرد و با بیان این که عملیاتی شدن پروژه ETF یکی از دستاوردهای مهم بود، اظهار داشت: ورود میلیونی مردم به بازار سرمایه و فراهم کردن و ارتقای سریع زیرساخت های متناسب یکی از بزرگترین رویدادهایی بود که با استفاده از تلاش دسته جمعی در سال گذشته به ثمر نشست.

مأموریت تاریخی آزادسازی سهام عدالت

وی در ادامه گفت : ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی سهام عدالت در سال گذشته، مأموریت تاریخی و بی‌سابقه ای را به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه محول کرد؛ پروژه ای که بیش از ۱۰ سال نهادها و سازمان های زیادی برای عملیاتی کردن آن تلاش کرده بودند و به سرانجام نرسیده بود و بالاخره بعد از محول شدن آن به بازار سرمایه، این آزادسازی صورت گرفت. این مهم یک اتفاق تاریخی و بزرگ را رقم زد که شاید در هر ۵۰ سال یک بار صورت بگیرد و اجرای آن در شرایط شیوع کرونا وضعیت پیچیده ای را رقم زد که با همت دسته جمعی به عنوان یکی از مدرن ترین پروژه های تاریخی بازار سرمایه در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی محقق شد.

دسترسی ویژه ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تصریح کرد : این خدمات بی سابقه در حالی به بیش از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت ارائه شد که قبل از عملیاتی شدن آن، در ابتدا برای خیلی ها باورکردنی نبود اما وقتی در ۱۰ خرداد ماه ۹۹ آزادسازی سهام عدالت انجام شد و در همان روز همه سهامداران می‌توانستند از طریق سامانه سهام عدالت دارایی‌های خود را مشاهده کنند همه به این باور رسیدند که با خرد جمعی، همفکری و تلاش سیستماتیک می توان پروژه های بزرگ را پیاده سازی و اجرایی کرد.

فهمیی افزود: در روز آزادسازی سهام عدالت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سهام عدالت به فروش رسید و در روزهای بعد نیز بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهام عدالت خود را فروختند که بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان پول با درصد خطای بسیار کم و نزدیک به صفر به حساب مشمولین واریز شد که یک موفقیت عظیم را برای شرکت سپرده گذاری مرکزی رقم زد.

روز طلایی سمات با افتتاح ۲ سامانه توسط رییس جمهوری

وی درباره سایر تحولات بنیادی سال گذشته در حوزه «سمات»، اعلام کرد : در آذر ماه سال گذشته دو سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار «سامانه جامع توزیع سود و درگاه یکپارچه مجامع الکترونیکی» متعلق به بازار سرمایه، توسط رییس جمهور مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفت که یک روز طلایی را برای شرکت رقم زد.

برگزاری مجامع الکترونیکی

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۰ مجمع الکترونیکی برگزار شد گفت : با استفاده از سامانه جامع توزیع سود، سود سهام بیش از ۱۳۰ شرکت برای سهامداران واریز شد که بالغ بر ۲۵ میلیون تراکنش بانکی را شامل شد.

 

روابط عمومی سمات

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied