شمانیوز
شما نیوز

بانک کارآفرین، لیدر حمایت از کارآفرینی در کشور است

پتانسیل های موجود در بانک کارآفرین نشان داد این بانک می تواند لیدر حمایت از کارآفرینی در کشور باشد .

بانک کارآفرین، لیدر حمایت از کارآفرینی در کشور است

احسان محسنی ثانی مجری پروژه ری برندینگ بانک کارآفرین با بیان این مطلب تغییر را لازمه زندگی امروز خواند و افزود: وقتی جهان پیرامون ما مرتب در حال تغییر و دگرگونی است، لاجرم به عنوان انسان که در شرایط گوناگون انعطاف پذیر بوده ایم می بایست برای بهتر شدن همه ابعاد زندگی مان دست به تغییر بزنیم .

وی ادامه داد: زمانی‌که یک برند به موضوعاتی از قبیل تغییر استراتژی سازمان و یا ظهور اتفاقاتی در ساختار کسب و کار می‌رسد، لازم است جایگاه‌سازی مجدد انجام دهد و تداعی، هویت و جایگاه برند خود را در ذهن مخاطب اصلاح و به رو ز کند. به این ترتیب در فرآیند بررسی تجدید حیات برند کارآفرین، نخست استحکام جایگاه قبلی، دوم معرفی مزیت های جدید، سوم توسعه جایگاه های جدید در بازار هدف، چهارم رسیدن به ایده آل مشترک(کارمندان، مشتریان، ذینفعان بانک) مورد توجه خاص قرار گرفت.

مجری پروژه ری برندینگ بانک در مورد گام هایی برداشته شده برای این تغییرات گفت: در بررسی ها و تحقیقاتی که در بانک کارآفرین انجام شد ما را به این نتیجه رساند که شخصیت بانک کارآفرین در میل به معنای داشتن قدرت بر بازارهای مورد نظر و هدف به معنای رساندن سود به ذی‎نفعان تعریف می شود، از آنجایی که تولید در کشور به جهش و سرعت نیاز دارد، بانک کارآفرین می تواند لیدر حمایت از کارآفرینی در کشور باشد.

محسنی در ادامه با اشاره به تعیین استراتژ ی های دقیق بانک کارآفرین که از شاخص هایی همچون چابکی، بانکداری الکترونیکی، تعاملات بین المللی و قالب های دیگر بانک مانند بانکداری شرکتی، بانکداری تجاری و بانکداری شخصی نشات می گیرند، تغییر هویت بصری را یکی از الزامات انجام ری برندینگ خواند و گفت: بر این اساس طراحی لوگو را بر مبنای مکتب گشتالت و تعادل نامتقارن یا پویا و همچنین با نگاهی به سبک هنری امپرسیونیسم آغاز کردیم. در این راستا با نگاهی به لوگوی قدیمی بانک احساس کردیم که دایره ی وسط لوگو که نماد سکه است ،کارایی را در شیوه ی زندگی جدید ندارد. دیگر کمتر پول به صورت فیزیکی در اختیار ماست و همه چیز بصورت الکترونیکی در حال انجام است و البته باید فکری نیز به حال تعادل متقارن لوگو می کردیم چرا که تعادل متقارن در گرافیک عمدتا معنای سکون و رخوت دارد .

وی در توضیح بیشتر افزود: اصولا امپرسیونیسم ثبت لحظه است و مرتب لحظه ها دارای حرکت و به نو شدن هستند . امپرسیونیسم ضد رخوت و انجماد است و همه چیز در حال نو شدن ، پویایی و حرکت هستند، حرکتی که با استراتژی های تعریف شده بسیار همخوانی دارد . در یعن حال طبق مکتب گشتالت یکی از شناخته شده ترین مکاتب روانشناسی است که چگونگی درک اطلاعات بصری توسط مغز ما بی آن که مخاطبان آگاه باشند، را توضیح می دهد.

محسنی ادامه داد: طبق این نظریه، کل هر چیزی، فراتراز مجموع اجزای آن است. برای مثال ما با گوش فرادادن به نت های مجزای یک ارکستر سمفونی، قادر به درک تجربه گوش دادن به خود آن نیستیم و در حقیقت موسیقی حاصل از ارکستر چیزی فراتر از مجموع نتهای مختلفی است که توسط نوازندگان مختلف اجرا می شود. در لوگوی جدید بانک کارآفرین اشکال منفرد با کنار هم قرار گرفتن، هم پوشانی و تماس با هم شکل جدیدی را ساخته اند که معنای جدیدی به کلیت لوگو بخشیده است. وحدت این خطوط به نوعی بیانگر وحدت جمعی بین بانک کارآفرین و مشتریان برای رسیدن به اقتصاد و کسب و کاری شکوفاست. اصول گشتالت با توجه به اصولی همچون مجاورت، تشابه، تداوم، بستار و سرنوشت مشترک در لوگوی جدید بانک کارآفرین همپوشانی شده اند.

به گفته وی ، لذا با توجه به رویکرد پویایی مدام در عملکرد بانک؛ لوگو به سمت فرمی می رود که نماد رشد، رویش و چابکی و پویایی است. لوگو جدید نیز باتوجه به لوگو قبلی بازطراحی شد، طوری که مخاطب متوجه باشد که استراتژی اصلی مجموعه حفظ شده ، در حالی که مزیتهای جدیدی به بانک کارآفرین اضافه شده است. به همین دلیل فرم جدیدلوگو با نگرش تعادل نامتقارن طراحی شده است .

مجری ری برندینگ بانک در خصوص رنگ سازمانی بانک در این پروسه نیز توضیح داد: برای رسیدن به پالت رنگی برند، رنگ سبز سازمانی را با اعمال تغییراتی باز طراحی کردیم و با توجه به مکتب هنری امپرسیونیسم از طیف های رنگ سبز که در نتیجه ی برخورد نور خورشید با طبیعت است، استفاده شد.به این ترتیب چهار سبز با چهار طیف مختلف برای پالت رنگی بانک به عنوان رنگ های اصلی طراحی شد.

محسنی در مورد طراحی فونت آفرین نیز تاکید کرد: استفاده ی مداوم و همیشگی یک فونت مشخص برای یک برند وحدت بصری آن را گسترش می دهد و این اتفاق حس اعتماد را در مخاطب ایجاد می کند. برای بانک کارآفرین فونت اختصاصی به نام "آفرین" طراحی کردیم . طراحی فونت " آفرین" که مالکیت آن مختص بانک کارآفرین است جز مهمی از هویت بصری آن است. این فونت با چهار پایه متنوع امکان ایجاد ارزشهای متنوعی را در متون فارسی فراهم می آورد.

وی خاطر نشان کرد : همه این تغییرات برای زندگی بهتر ،کسب و کار بهتر ، مراودات و تعاملات بهتر برای مشتریان بانک است.، اتفاق بسیار دلگرم کننده ای برای بانکداری کشور است.

 

روابط عمومی بانک کارآفرین

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied