شمانیوز
شما نیوز

سهم شبکه بانکی از تسهیلات مسکن باید افزایش یابد

رییس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ادامه پیگیری طرح جهش تولید مسکن در سال جاری، گفت: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای به تنهایی نمی تواند بار تامین مالی بخش را به دوش بکشد.

سهم شبکه بانکی از تسهیلات مسکن باید افزایش یابد

به گزارش شمانیوز، محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اظهار داشت: شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، در ادامه نامگذاری سال‌های قبل از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است و این شعار باید سرلوحه تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی مسوولان کشور قرار گیرد.

رضایی کوچی همچنین درباره نقش شبکه بانکی در تامین مالی بخش گفت: بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای به تنهایی نمی تواند بار تامین مالی بخش را به دوش بکشد بلکه باید سایر بانک‌ها نیز بخشی از منابع خود را به بخش مسکن اختصاص دهند. در حال حاضر سهم شبکه بانکی برای تسهیلات بخش مسکن نسبت به تعهدات کمتر است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با طرح جهش تولید مسکن تسهیلات بانک ها برای حمایت از بخش مسکن هدفمند می شود، گفت: در حال حاضر سهم شبکه بانکی از پرداخت تسهیلات بخش مسکن کمتر از 10 درصد و این سهم تک رقمی است در حالی که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار باید سالانه 20 درصد از تسهیلات بانک ها به این بخش اختصاص یابد.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون عمران از سال گذشته در بخش جهش رونق مسکن گفت: ادامه بررسی این طرح امسال در دستور کار صحن قرار می گیرد و در صورت تصویب دولت مکلف است در طی چهار سال، سالانه یک میلیون واحد مسکونی را تولید کند.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: رونق بخش مسکن به عنوان موتور پیشران بیش از ۱۰۰ صنعت دیگر از بخش‌هایی است که با مانع زدایی از این مسیر می‌تواند نقش مهمی در حمایت تولید و حفظ اشتغال داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جهش تولید مسکن بر خلاف برخی تصورات بار مالی ندارد چرا که هیچ تسهیلات و بار مالی جدیدی به بانک ها تحمیل نمی شود و قرار است صرفا تسهیلاتی که مازاد از بخش های ضروری داده می شود، در جهت حمایت از بخش تولید مسکن هدایت شود به همین جهت قرار نیست بار مالی جدیدی به شبکه بانکی تحمیل شود.

وی تزریق ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در پروژه‌های عمرانی در قالب قانون بودجه ١٤٠٠را یکی دیگر از برنامه‌های امسال برشمرد و افزود: با فعال شدن پروژه‌های عمرانی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی فعال می‌شود.

رضایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز گفت: هم اکنون بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام داریم که با اعتبارات محدود در قانون بودجه تمام نمی‌شود و بنابراین با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب لایحه مشارکت بخش خصوصی که از کمیسیون به صحن مجلس ارایه خواهد شد، می‌توانیم هرچه سریعتر این طرح‌های عمرانی را به اتمام برسانیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس همچنین تصریح کرد: امیدواریم سرمایه‌های مردمی را با هدایت و نظارت دقیق به سمت پروژه‌های عمرانی ببریم و شاهد راه‌اندازی طرح‌های عمرانی زیادی باشیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied