شمانیوز
شما نیوز

کنسرت‌‎های جزیره کیش لغو شد

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: بر اساس مصوبات ستاد اقدام پیشگیرانه ویروس کرونا در این جزیره برخی فعالیت‌ها و مشاغل کیش از جمله برگزاری کنسرت‌ها مشمول اعمال محدویت‌ و تعطیلی یک تا ۲ هفته‌ای شد.

کنسرت‌‎های جزیره کیش لغو شد

محمدرضا رضانیا روز سه‌شنبه در جمع‌بندی مصوبات سی و هفتمین ستاد اقدام های پیشگیرانه ویروس کرونا در جزیره کیش اظهار داشت: این محدودیت‌ها طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و اعلام وضعیت نارنجی شیوع این ویروس در جزیره کیش اعمال شده است.

وی اضافه کرد: طبق این مصوبات برای ۲ هفته فعالیت جنگ‌های شبانه، کشتی‌های تفریحی، کنسرت‌ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های موزیک دار، مدارس و آموزشگاه‌ها فرهنگی و هنری، مهدهای کودک، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، همایش‌ها ممنوع است.

سخنگوی شورای سلامت کیش یادآور شد: به منظور سنجش اوضاع جزیره و اتخاذ تصمیم با رعایت سلامت جامعه و حفظ حداقلی اقتصاد جزیره فعالیت‌هایی همچون پلاژ بانوان و آقایان، کلوپ‌ها و تفریحات دریایی، پارک‌های آبی، باشگاه های ورزشی خصوصی و دولتی نیز مشمول تعطیلی یک هفته‌ای شدند.

وی افزود: بر اساس تصمیمات ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس هفته آینده در خصوص تداوم محدویت‌های یک هفته ای بر اساس وضعیت روز جزیره مجددا تصمیم گیری خواهد شد.

رضانیا یادآور شد: همچنین بر اساس مصوبات این ستاد فعالیت ادارات و نهادها با صلاحدید بالاترین مقام اجرایی با ۵۰ درصد ظرفیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا کنون سه هزار و ۵۷۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در جزیره شناسایی شده است،گفت: تعداد شناسایی و افراد دارای علایم در این جزیره در هفته جاری به نسبت هفته مشابه از رشد پنج برابری مواجه شده است.

سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش اظهار داشت: تداوم این وضعیت برای ساکنان و کیشوندان به شدت خطرناک بوده و تمام محدویت‌ها و ممنوعیت‌ها در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران جزیره اعمال شده است.

ورود مسافران به جزیره کیش به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت‌ها در نوروز امسال به نسبت نوروز ۱۳۹۸ از ۵۰ درصد کاهش برخوردار شده است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

 

ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied