شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی//

آشنایی با انواع بلبرینگ ها

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بلبرینگ و کاربرد های هر یک به طور مختصر آشنا کنیم تا بتوانید با اطلاعات کامل تری اقدام به خرید نمایید.

آشنایی با انواع بلبرینگ ها

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بلبرینگ و کاربرد های هر یک به طور مختصر آشنا کنیم تا بتوانید با اطلاعات کامل تری اقدام به خرید نمایید.

بلبرینگ شیار عمیق

بلبرینگ های شیار عمیق یکی از پرکاربرد ترین بلبرینگ های موجود در بازار است که به خاطر اصطکاکپایین و سر و صدای کمی که در حین حرکت ایجاد می کنند در بسیاری از دستگاه های صنعتی استفاده می شوند. جالب است بدانید که این نوع از بلبرینگ ها در کنار صدای کمی که در حین انجام عملیات از خود تولید می کنند، از سرعت بالایی برخوردار هستند لذا اگر با توجه به شرایط سیستمی و بار ورودی خود می توانید از این بلبرینگ استفاده کنید با خرید بلبرینگ مورد نظر خود از مجموعه بیرینگ مارت از کیفیت بالا و خدمات ویژه این مجموعه نیز بهره مند شوید.

نکته جالب توجه دیگری که در خصوص بلبرینگ های شیار عمیق وجود دارد نحوی نصب و جایگزاری آسان آن ها در دستگاه است، این موضوع باعث می شود که شرایط حاد و یا زمان هایی که عملکرد دستگاه به علت نقص فنی متوقف می شود، شما بتوانید بدون نیاز به کمک یک فرد متخصص بلبرینگ را برداشته و قسمتی که به تعمیر نیاز دارد را تعویض نمایید سپس از آن استفاده کنید.

اگر بخواهیم در خصوص تحمل بار در بلبرینگ های شیار عمیق صحبت کنیم باید بگوییم که این نوع از بلبرینگ ها انواع بار های محوری و شعاعی را به راحتی و بدون کوچک ترین فشاری در هر دو جهت تحمل می کنند.

بلبرینگ کف گرد

به طور کلی بلبرینگ های کف گرد را می توان به دو دسته یک طرفه ودو طرفه تقسیم کرد. اگر باری که به مجموعه شما وارد می شود از نوع محوری باشد استفاده از بلبرینگ های کف گرد بهترین گزینه پیش روی شما است  به دلیل این که مقاومت فوق العاده ای در این شرایط از خود نشان می دهند.

 

1

آشنایی با نحوه عملکرد بلبرینگ کف گرد

 

 

 

بلبرینگ کف گرد در برابر بار های شعاعی عملکرد خوبی ندارد ولی اگر بار محوری به مجموعه وارد شود در موقعیت موازی با شفت موتور قرار بگیرد، بار وارده را به بهترین شکل تحمل می کند.

وجود بلبرینگ های کف گرد در دستگاه های صنعتی و ماشین آلات موجب روان تر کار کردن دستگاه می شود و از خستگی دستگاه پیشگیری می کند.

بلبرینگ های گف گرد از بلبرینگ هایی هستند که از سرعت بالایی برخوردار بوده و از اصلی ترین فواید آن جدا پذیری قطعات موجود در آن است، که در صورت خراب شدن جزئی از بلبرینگ می توانید قطعه جدید را جایگزین قطعه خراب شده کنید و از بلبرینگ خود استفاده نمایید. پس توجه داشته باشید که در هنگام خرید، جنس قطعات استفاده شده از با کیفیت ترین نوع آن محصول باشد زیرا ممکن است موجب خرابی در حین کار شده و هزینه های بسیار زیادی را به شما تحمیل کند.

 

بلبرینگ خود تنظیم

این بلبرینگ ها همان طور که از نامشان پیدا است می توانند در شرایط مختلف و یا زمان هایی که انحراف صورت می گیرد خود را با شرایط وقف دهند و به سرعت خود را با شرایط جدید تنظیم می کنند. این تغییر حالت سریع به خاطر وجود دو ردیف ساچمه ای است که در بخش های داخلی قطعه جایگزاری شده اند. به دلیل قابلیت های خاصی که این بلبرینگ برای کاربر دارد یکی از پیچیده ترین بلبرینگ های موجود در بازار هستند.

 

بلبرینگ تماس زاویه ای

بلبرینگ های تماس زاویه ای یکی از جدید ترین و در عین حال خاص ترین بلبرینگ های موجود در بازار است که در 2 مدل تک ردیفه و دو ردیفه ساخته می شوند. اگر بخواهیم در خصوص ساختار این بلبرینگ ها صحبت کنیم باید بگوییم که این بلبرینگ ها در بخش حلقه های داخلی و خارجی خود دارای شیار هایی هستند که زاویه بین ساچمه ها را تنظیم می کند.

از آن جایی که این بلبرینگ ها دارای مقیاس گسترده از انواع سایز ها هستند به همین دلیل در کاربرد بیشتری در صنایع مختلف دارند. به عبارت ساده تر شما می توانید برای انواع دستگاه ها در زمینه های مختلف از این بلبرینگ ها استفاده نمایید.

جالب است بدانید که در این بلبرینگ ها میزان زاویه تماس رابطه مستقیمی با تحمل بار در آن ها دارد به عبارت دیگربا افزایش مقدار زاویه تماس در آن ها، توانایی تحمل بارهای محوری نیز به طور متقابل افزایش می یابد.

در کنار صحبت های کفته شده تفاوت هایی بین بلبرینگ و رولبرینگ وجود دارد که باید به طور اختصاصی به آن ها بپردازیم.

 

خرید بلبرینگ

خرید بلبرینگ نیازمند دانش و تخصص زیادی است چرا که فرد باید بتواند بلبرینگ اصلی را از تقلبی تشخیص دهد و بتواند مشخص کند که کدام مدل و سایز برای دستگاه خود مناسب تر است. کارشناسان بیرینگ مارت با تکیه بر دانش و تجربه چندین و چند ساله خود در این حوزه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند. قیمت بلبرینگ هایی که توسط این مجموعه ارائه می شود دارای کمترین میزان است لذا شما می توانید با آسودگی خاطر از بابت قیمت و کیفیت تجهیزات مورد نیاز خود را از این مجموعه تامین نمایید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied