شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار؛

ارزش تولیدات منطقه آزاد چابهار بیش از ۶ برابر شد

رییس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار با اشاره به راهبردِ "نقش‌آفرینی منطقه آزاد چابهار در اقتصاد ملی" گفت: طی هشت سال گذشته ارزش تولیدات این منطقه از هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال به هفت هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال یعنی ۶.۲ برابر افزایش یافت.


ارزش تولیدات منطقه آزاد چابهار بیش از ۶ برابر شد

عبدالرحیم کردی روز چهارشنبه با اشاره به سرمایه گذاری داخلی محقق شده در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: سال ۹۳ حدود ۶۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری محقق شده در این منطقه داشتیم که سال ۹۹ این رقم به بیش از سه هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به قراردادهای سرمایه‌گذاری منعقد شده در چابهار نیز عنوان کرد: سال ۹۳ تنها ۲۰ قرارداد سرمایه‌گذاری در این منطقه منعقد شده بود که در حال حاضر تعداد ۷۵ قرارداد سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران منعقد شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه سال ۹۶ نقطه عطفی در بحث تحقق سرمایه‌گذاری‌های خارجی چابهار بود اظهار داشت: در این سال بیش از ۶۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این منطقه محقق شد.

وی به کاهش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: سال ۹۷ به واسطه تحریم‌های یکجانبه، این میزان سرمایه‌گذاری تا هفت میلیون دلار کاهش پیدا کرد اما از سال بعد شاهد روند صعودی در این بخش بودیم و سال ۹۹ این میزان به ۱۶ میلیون دلار افزایش پیدا کرد و این روند رو به بالا همچنان ادامه دارد.

کردی با بیان اینکه سال ۹۳ تنها ۲۴۵ شرکت در منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده بود اضافه کرد: تعداد شرکت‌های ثبت شده چابهار در سال ۹۷ به ۴۸۹ مورد افزایش پیدا کرد. سال ۹۸ تعداد ۲۲۸ شرکت و در سال ۹۹ نیز ۱۸۰ شرکت دیگر به آن‌ها افزوده شد.

وی با اشاره به ایجاد ۲۹۰ واحد تولیدی طی سال یک سال گذشته در چابهار افزود: ماحصل این واحدها ایجاد ۲ هزار ۵۵۵ شغل جدید در منطقه بود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: نخستین راهبرد از برنامه‌ها و اقدامات منطقه آزاد چابهار در محوری جای می‌گیرد که منشا اثر در اقتصاد ملی است. به گفته وی، این‌ها سلسله اقدامات منطقه‌ای بوده که اقتصاد کشور را بهره‌مند کرده و روند تولید و تجارت در مقیاس ملی را تسهیل کرده است.

 

ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied