شمانیوز
شما نیوز

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با اعضای جامعه هتل داران قشم:

کمیته راهبردی گردشگری با حضور همه ذینفعان در قشم تشکیل می شود

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از تشکیل یک کمیته راهبردی برای سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه گردشگری با حضور همه ذینفعان از جمله هتل داران قشم خبر داد و گفت: تصمیمات این کمیته نه در قالب شعار بلکه در فضای واقعی اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

کمیته راهبردی گردشگری با حضور همه ذینفعان در قشم تشکیل می شود

کیهان عباسیان در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره جامعه هتل داران قشم افزود: وجه مشخص این کمیته این خواهد بود که همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط در جزیره از و تشکل های خصوصی و جامعه محلی در کنار هم حضور خواهند داشت تا مسایل و مشکلات در یک جا حل و فصل شود.

وی با اشاره به تاثیر منفی بحران شیوع ویروس کرونا بر حوزه گردشگری منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همانطور که شما به عنوان بخش خصوصی فعال در این حوزه در طول این مدت دچار مشکلات عدیده ای شدید، ما هم به عنوان بخش دولتی از این مشکلات مبرا نبودیم، ولی همه تلاش مان این بوده که از طریق قوانین، سیاستگذاری، اختیارات و ابزارهای مختلف از جمله تعلیق اجرای برخی مقررات و انعطاف در اخذ عوارض و حقوق قانونی در دوران کرونا با همه فعالین صدمه دیده همراهی داشته باشیم.

به گفته کیهان عباسیان ارزان کردن بهاء سفر هوایی به قشم، تسهیل امور مربوط به شرکت های گردشگری و مسافربری و برگزاری جشنواره بوسیله بخش خصوصی از جمله اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم برای رونق گردشگری در جزیره خواهد بود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از جامعه هتل داران قشم دعوت کرد که به صورت فعال در کمیته راهبردی برای سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه گردشگری قشم حضور پیدا کنند.

عباسیان در این خصوص تاکید کرد که سازمان منطقه آزاد قشم از طریق مدیریت گردشگری با یک برنامه قابل اجرا در این کمیته حضور فعال خواهد داشت و انتظار دارد که بقیه تشکل های بخش خصوصی مرتبط و منتفع از حوزه گردشگری نیز با طرح ها و پیشنهادات قابل اجرا به صورت فعال در این کمیته حضور پیدا کنند.

براساس این گزارش عبدالباسط رضوانی مدیرعامل جامعه هتل داران منطقه آزاد قشم نیز در این دیدار با تاکید بر همراهی و همکاری این جامعه با سازمان منطقه آزاد قشم درهمه موارد از جمله رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا مطابق با مصوبات ستاد مقابله با کرونا منطقه آزاد و شهرستان قشم گفت: کرونا همانطورکه یک تهدید است فرصت هم است ولی متاسفانه بخاطر برخی کاستی ها در حوزه گردشگری، ما هتل داران قشم نتوانستیم از این فرصت  به خوبی استفاده کنیم.

وی در این خصوص از انجام نشدن برخی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت ایجاد تسهیلات و حمایت از هتل داران که به خاطر کرونا متضرر شده اند، انتقاد کرد و خواستار حمایت سازمان از هتل داران قشم شد.

این گزارش حاکی است که برخی از اعضای هیات مدیره جامعه هتل داران قشم نیز در این دیدار هرکدام طی سخنانی به مواردی از قبیل ضرورت تشکیل اتاق فکر برای رونق گردشگری قشم، راه اندازی گردشگری سلامت، ارزان کردن سفر به قشم، پیدا کردن راهکاری برای مقابله با بحران بیکار شدن نیروی انسانی شاغل در هتل ها، ضرورت ارتقاء تبلیغات گردشگری و جذب گردشگر به قشم درهمه فصول سال تاکید کردند.

 

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied