شمانیوز
شما نیوز

درخشش گروه فولاد مبارکه در عرصه فولادی کشور؛

کسب ۳ رکورد ارزشمند در فولاد تاراز

اهمیت تولید و تعیین شعارهایی در این حوزه توسط مقام معظم رهبری، گروه فولاد مبارکه را بر آن داشت تا با تقویت تولید، به جد در تحقق این شعارها بکوشد. از این رو شرکت فولاد تاراز به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه، با ثبت ۳ رکورد ارزشمند در سال ۹۹ سهم خود را در تحقق این مهم ایفا کرد.


کسب ۳ رکورد ارزشمند در فولاد تاراز

صنعت فولاد یکی از صنایع کلیدی و اصطلاحا مادر محسوب می‌شود که گسترش و تقویت آن بی‌ شک زمینه ساز رشد اقتصادی کشورها خواهد بود. برای مثال چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود و تا ۱۰ سال آینده بر قله اقتصاد جهانی خواهد ایستاد، تولید بیش از نیمی از فولاد جهان (۵۳ درصد) را بر عهده دارد.

از طرفی اهمیت تولید در رشد اقتصادی کشور باعث شده تا رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر با شعارهایی اقتصاد و تولید را در کشور بهبود بخشند. در همین راستا شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین شرکت فعال در حوزه تولیدات غیرنفتی در تلاش است تا با وجود همه مشکلات تولیدی اعم از تحریم‌های گسترده ایالات متحده آمریکا علیه ایران، تولید را در حوزه کلیدی فولاد قوت بخشد و به سهم خود چرخ اقتصاد را با سرعت بیشتری به حرکت درآورد.

یکی از اقدامات این هلدینگ اقتصادی، هدایت شرکت‌های زیرمجموعه در راستای تحقق جهش تولید، حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخلی است. در همین راستا شرکت فولاد تاراز یکی از این شرکت های زیر مجموعه با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت‌‌های فولاد مبارکه موفق به ثبت چند رکورد ارزشمند شده است. رکوردهایی که نقش موثری در تامین مواد اولیه و رسیدن به خودکفایی در لوازم خانگی در کشور داشته است.

رشد ۱۵.۴ درصدی تولید؛ رکورد تاراز در سال ۹۹

سعید رشیدی، مدیرعامل فولاد تاراز، در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: شرکت فولاد تاراز توانست با تولید بیش از ۱۷۳ هزار و ۱۰۶ تن ورق گالوانیزه در سال ۱۳۹۹ و رشد ۱۵.۴ درصدی تولید نسبت به سال ۹۸ (۱۵۰ هزار و ۸۶ تن) رکورد ارزشمندی را به ثبت رساند.

وی افزود: همچنین کسب رکورد ۹۹/۸۶ درصد محصول با کیفیت و فاقد عیب همزمان با بالاترین رکورد تولید ماهیانه به میزان ۱۸ هزار و ۵۴۹ تن با ترکیب ابعادی مختلف، از دیگر افتخارات این شرکت است.

مدیرعامل فولاد تاراز تصریح کرد: رکورد سالیانه حمل محصولات نیز بیش از ۱۷۳ هزار تن بوده که نسبت به سال ۹۸ (۱۵۲ هزار تن) ۱۵ درصد رشد داشته است.

شایان ذکر است شرکت فولاد تاراز تولید ورق گالوانیزه با پوشش‌های خاص را برعهده دارد که قابلیت مقامت در برابر خوردگی، فرم پذیری بالا، رنگ پذیری مناسب، بازرسی آسان و عملیات جوشکاری را دارد. عمده مصارف این ورق نیز در قطعات لوازم خانگی مانند یخچال، بخاری، ماشین لباسشویی، کولر، مایکرو ویو، ناودان‌ها و لوله‌‌ها، سازه‌های فضایی و انبارها، سقف‌‌های فلزی، نیروگاه‌ها، قطعات خودرو، اگزوز، مخازن ذخیره آب و کابینت آشپزخانه و ... است. لذا می توان گفت ورق‌های تولیدی گروه فولاد مبارکه، از اصلی‌‌ترین مواد خام مورد نیاز برای تولید این محصولات در کشور است.

 

روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied