شمانیوز
شما نیوز

بازدید دبیرشورای عالی مناطق آزاد از آزمایشگاه غذا و دارو

حمیدرضا مومنی در دومین روز از حضور خود در منطقه آزاد اروند از آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، دارویی و مکمل های منطقه آزاد اروند،بازدید کرد.

بازدید دبیرشورای عالی مناطق آزاد از آزمایشگاه غذا و دارو

پیش از ظهر امروز حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد با همراهی اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مسئولین دبیرخانه و منطقه، از آزمایشگاه غذا و دارو بازدید و از نزدیک شاهد فعالیت های این مرکز شدند.

دامنه عملکرد این آزمایشگاه که در نوع خود از بهترین آزمایشگاه های کشور است، کنترل بهداشتی کالاهای سلامت محور (شامل مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، مکمل های غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی، ردیابی و بهداشت کالاهای مورد نیاز)، کنترل مواد اولیه مصرفی، کنترل نمونه های وارداتی و صادراتی در سرزمین اصلی و سایر گمرک ها، صدور پروانه های بهداشتی و … است.

گفتنی است این فعالیت ها با بررسی‌های ارگانولپتیکی و آزمون های فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و سم شناسی و… بر اساس استانداردهای ملی و دستورالعمل های اداره کل آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو سازمان غذا و داروی کل کشور و منابع بین المللی انجام می‌شود.

شایان ذکر است بخش های تخصصی این آزمایشگاه شامل آزمایشگاه مواد غذایی، آزمایشگاه مواد آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاه میکروبیولوژی، آزمایشگاه فلزات سنگین، آزمایشگاه مایکو توکسین، آزمایشگاه مکمل های رژیمی و دارویی،آزمایشگاه باقیمانده سموم و آزمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied