شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم خبر داد

فیلم کوتاه ساخته هنرمند قشمی به جشنواره بین المللی بلاروس راه یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از راهیابی فیلم کوتاه « چَل » به تهیه کنندگی و کارگردانی اصغر بشارتی به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه مینسک "Kinosmena" خبر داد.

فیلم کوتاه ساخته هنرمند قشمی به جشنواره بین المللی  بلاروس راه یافت

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه مینسک "Kinosmena"  یک رویداد فرهنگی است که هرساله درجمهوری بلاروس(روسیه سفید) برگزار می شود.

علیرضا کمساری با اعلام این خبر گفت: فیلم کوتاه «چَل» پیش از این به سه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه بهاره اندونزی، 60ثانیه پاکستان و داکا بنگلادش نیز راه یافته بود که منجر به دریافت مدال طلای داکای بنگلادش برای این هنرمند قشمی شد.

وی با اشاره به اینکه فیلم کوتاه 90 ثانیه ای « چل » به روایت ماجرای مرگ و زندگی می پردازد، افزود: کارگردان، تصویربردار و بازیگر این اثر خود اصغر بشارتی است و تدوین و صداگذاری آن بعهده منصور وحدانی و ایده ‌پرداز آن هم عبدالرسول رنجبر بوده  و سید حامد  نوبری نیز به عنوان مشاور در تهیه این فیلم فعالیت داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از تلاش های اصغر بشارتی برای معرفی آداب و رسوم و ظرفیت های فرهنگی و گردشگری جزیره قشم به مردم ایران و جهان گفت: این هنرمند قشمی فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه عکاسی و مستندسازی از سال ۱۳۸۶ آغاز و تا کنون با حضور در افزون بر 150 جشنواره ملی و بین‌المللی توانسته  قشم را به عنوان یک جزیره گردشگری با پتانسیل های بسیار قوی به مردم دنیا معرفی کند.

پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه مینسک "Kinosmena" امسال 23 الی 25 اوریل ۲۰۲۱  میلادی در مینسک پایتخت جمهوری بلاروس(روسیه سفید) برگزار می شود.

گفتنی است، اصغر بشارتی با کسب بیش  30 عنوان بین المللی و بیش از 30 رتبه اول تا سوم ملی یکی از عکاسان و فیلم سازان مطرح در حوزه محیط زیست و گردشگری ایران بشمار می رود.

 

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied