شمانیوز
شما نیوز

واریزی بعدی دولت کدام است؟

در حال حاضر دولت دو واریزی سود سهام عدالت و بسته معیشتی ماه را پیش‌رو دارد، کدام یک زودتر واریز می‌شود؟

واریزی بعدی دولت کدام است؟

در حال حاضر دولت دو واریزی پیش‌رو دارد سود سهام عدالت و بسته معیشتی ماه، کدام یک زودتر واریز می‌شود؟

 

بسته معیشتی ماه رمضان

رئیس‌جمهور در خصوص جزئیات این بسته معیشتی گفته که این یارانه به صورت کارت اعتباری پرداخت می‌شود و مشمولان این طرح ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور هستند که می‌توانند به پشتوانه سهام عدالت، یارانه‌ها، اوراق و … از این کارت‌ها استفاده کنند.

اما براساس مصوبه روز گذشته برای بسته معیشتی ماه رمضان، قرار است به ۶۰ میلیون نفر از مشمولان طرح معیشتی خانوارها براساس فهرستی که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌کند، مبلغ ۲.۵ هزار میلیارد تومان در ابتدای ماه مبارک رمضان پرداخت کند.

 

 

مرحله دوم سود سهام عدالت

رئیس سازمان بورس وعده داده بود که ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت تا پیش از آغاز ماه رمضان به حساب سهامداران واریز می‌شود، از آنجایی که ماه رمضان از دو روز دیگر آغاز می‌شود براساس وعده دهقان این پول باید امروز یا فردا واریز شود.

اما به تازگی حسین فهمی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درمورد بخش دوم واریز سود سهام عدالت گفته است: منتظر هستیم مابقی سود از سوی شرکت ها پرداخت و تجمیع شود تا ۵۰ درصد دوم نیز واریز شود. شرکت ها هرچه در پرداخت تاخیر داشته باشند ما هم در پرداخت سود تاخیر خواهیم داشت.

چند روز قبل مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت این شرکت اعلام کرده بود که به محض تامین اعتبار از طرف شرکت‌های سرمایه‌پذیر این سودها در مرحله دوم به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

بنابراین احتمال این که مرحله دوم سود سهام عدالت طی دو روز آینده واریز شود کم است.

براساس گزینه‌های بالا احتمال این که یارانه معیشتی ماه رمضان زودتر واریز شود بیشتر است.

 

 

کارت اعتباری سهام عدالت

همچنین مسئولان طی روزهای اخیر از اعطای کارت اعتباری سهام عدالت توسط بسیاری از بانک‌ها خبر داده‌اند، اما این کارت‌ها فعلا از طریق دو بانک ملت و تجارت صادر می‌شود و قرار است از اول اردیبهشت مابقی بانک‌ها نیز این طرح را شروع کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied