شمانیوز
شما نیوز

شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۰

مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال جاری، ۷۰۰ میلیون ریال برای هر یک از زوجین است و دوره بازپرداخت آن نیز ۱۰ ساله است.

شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۰

 بانک مرکزی شرایط پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به استناد بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برای حمایت از جوانان، بانک مرکزی مکلف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همه زوج‌هایی پرداخت کند که تاریخ عقد ازدواج آن‌ها پس از اول فروردین ۱۳۹۷ است. البته این زوج‌ها نباید تا کنون تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج دریافت کرده باشند.

گفتنی است مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال جاری، ۷۰۰ میلیون ریال برای هر یک از زوجین است و دوره بازپرداخت آن نیز ۱۰ ساله است.

همچنین برای زوج‌های واجد شرایط دریافت وام ازدواج، در صورتی که مرد کمتر از ۲۵ سال و زن کمتر از ۲۳ سال داشته باشد، سقف وام تا یک میلیارد ریال برای هر یک از زوجین افزایش می‌یابد.

گفتنی است مبلغ ۲۰هزار میلیارد ریال از منابع این بند برای تأمین جهیزیه کالای ایرانی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تخصیص می‌یابد. زوجین می‌توانند به جای استفاده از وام ازدواج، از این تسهیلات استفاده کرده و تمام یا بخشی از مبلغ مورد نیاز خود را از این طریق دریافت کند.

لازم به یادآوری است با عنایت به مفاد ماده ۵۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در قانون مذکور، مشمول دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی هستند.

 

روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied