شمانیوز
شما نیوز

آخرین تصمیمات دولت برای " تصویب حق مسکن"

" حق مسکن" تنها مولفه ی دستمزد است که تصویب نهایی و ابلاغ آن نیازمند نظر هیات وزیران است و باوجود اینکه فروردین ماه به پایان رسید, هنوز تصویب نشده و کارگران چشم به راه هستند.

آخرین تصمیمات دولت برای " تصویب حق مسکن"

به گزارش شمانیوز و به نقل از تسنیم ،23اسفند ماه بود که جلسه شورای عالی کار تشکیل حداقل دستمزد کارگران به  39 درصد افزایش یافت.

با آن مصوبه،  حداقل حقوق کارگران از 1میلیون و 910 هزار تومان به 2میلیون و 655 هزار تومان  و حق مسکن کارگران به  450 هزار تومان و بن و خواروبار به 600 هزار تومان افزایش یافت، همچنین پایه سنوات 140 هزار تومان تعیین شد.

«حق مسکن» تنها مولفه‌ی دستمزد است که تصویب نهایی و ابلاغ آن، نیازمند نظر و رای هیات وزیران است؛ یعنی تصمیم و رای شورایعالی کار برای افزایش این مولفه مزدی به تنهایی، قابلیت اجرایی ندارد و باید حتماً افزایش حق مسکن در هیات دولت به تصویب برسد؛ با اینهمه، تجربه تاریخی نشان داده است که بین تصویب در شورایعالی کار و تصویب نهایی در هیات دولت، یک بازه زمانی چندماهه و حتی یک ساله وجود داشته است.

محمد شریعتمداری, وزیرکاربعد از تعیین حداقل دستمزد درباره مصوبه حق مسکن گفت:  بخش مربوط به کمک هزینه مسکن منوط به تایید هیات وزیران است که این پیشنهاد با قید فوریت تقدیم دولت خواهد شد و با تصویب آن افزایش حق مسکن اعمال خواهد شد.

16فروردین ماه 1400 بود که مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش کمک هزینه مسکن کارگران (حق مسکن) به هیات دولت ارائه شد.

علی رغم اینکه کارگران منتظر تصویب دولت بودند تا در حقوق فروردین ماه خود افزایش حق مسکن به 450هزار تومان را دریافت کنند هنوز خبری از تصویب مصوبه افزایش حق مسکن در 1400 نیست.

ناصرچمنی, رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با بیان اینکه معوقات حق مسکن باید از اول فروردین 1400به کارگران پرداخت شود، ابراز امیدواری کرد: حق مسکن 450هزار تومانی هرچه سریعتر در هیات دولت به تصویب برسد تا کارگران از تمام حقوق و مزایای مزدی خود بهره مند شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied