شمانیوز
شما نیوز

تاخیر انگلیس در ورود به حوزه ارز های دیجیتال

انگلیس آخرین کشوری است که به یک رقابت جهانی برای دستیابی به ارزهای دیجیتال بانک مرکزی پیوسته است.

تاخیر انگلیس در ورود به حوزه ارز های دیجیتال

به گزارش شمانیوز : ریشی سوناک ، وزیر دارایی انگلستان روز دوشنبه در یک کنفرانس صنعت fintech گفت: "ما در حال راه اندازی یک گروه ویژه بین خزانه داری و بانک انگلیس هستیم تا کار اکتشافی را در مورد ارز دیجیتال بالقوه بانک مرکزی انجام دهیم."

 

در بیانیه ای جداگانه ، بانک انگلیس گفت که چنین ارزی "شکل جدیدی از پول دیجیتال صادر شده توسط بانک انگلیس و برای استفاده خانوارها و مشاغل" است که در کنار پول نقد و سپرده های بانکی به جای جایگزینی آنها وجود دارد.

 

images (1)

 

دولت انگلیس هنوز در مورد معرفی نسخه دیجیتال پوند انگلیس تصمیم نگرفته است ، اما گفت که "در صورت ادامه کار" اهداف ، استفاده از موارد ، فرصت ها و خطرات "را بررسی می کند. بانک انگلستان همچنین واحدی را در این موسسه تأسیس خواهد کرد که به کاوش ارز دیجیتال بانک مرکزی اختصاص دارد.

 

این در حالی است که چندین بانک مرکزی برای کشف استراتژی های خود برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC به رقابت می پردازند. افزایش بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه انگیزه جدیدی به چنین ابتکاراتی و همچنین روند گسترده کاهش استفاده از پول نقد داده است.

 

هفته گذشته بیت کوین پیش از اولین انتظار از صرافی ارز رمزنگاری Coinbase ، به بالاترین رکورد 64829 دلار رسید. اما محبوب ترین سکه دیجیتال جهان در آخر هفته به دلیل ترس از مقررات ، به شدت غرق شد.

در همین حال ، افزایش ارزش توگین کوین الهام گرفته از الگوهای رفتاری ، موجب نگرانی از حباب احتمالی در بازار ارزهای رمزپایه شده است. از روز دوشنبه ، بیت کوین در حدود 56،740 دلار معامله شد که در 24 ساعت گذشته 3 درصد رشد داشت.

 

 

download (1)

 

چرا بانک های مرکزی می خواهند ارزهای دیجیتالی راه اندازی کنند

یکی دیگر از عوامل محرک کار بانک های مرکزی در CBDC ، پروژه های خصوصی Bitcoin است مانند انجمن Diem که توسط Facebook پشتیبانی می شود و یک توافق بحث برانگیز معروف به tether. چنین ارزهایی سعی دارند ارزش بازار خود را به برخی از مرجع های خارجی مانند دلار آمریکا متصل کنند تا از نوسانات ناپایدار قیمت که در اکثر ارزهای رمزپایه رایج است جلوگیری کنند.

به نظر می رسد که چین بیش از سایر کشورهای بزرگ CBDC را دریافت می کند. بانک خلق چین چندین آزمایش با ارز دیجیتال در شهرهای بزرگ انجام داده است و یک مقام ارشد روز یکشنبه گفت که بانک مرکزی می تواند یوان دیجیتال را با بازیگران خارجی در بازی های المپیک زمستانی 2022 پکن آزمایش کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied