شمانیوز
شما نیوز

صف های طولانی مقابل صرافی ها برای خرید و فروش دلار

صف های جدید مردم برای خرید و فروش دلار دوباره حرف و حدیث های زیادی در مورد آینده دلار در بازار را به وجود اورده است ..

صف های طولانی مقابل صرافی ها برای خرید و فروش دلار

به گزارش شمانیوز : سوالات زیادی در مورد آینده قیمت دلار در بازار وجود دارد . عده زیادی از مردم که به فکر سود کلان بودند رو به خرید دلار اوردند و صف های طولانی مقابل صرافی ها تشکیل شد از طرف دیگر با پایین آمدن قیمت دلار همه چیز برعکس شد و مردم برای فروش دلار های خود در مقابل صرافی صف بستند . نظرات و پیش های زیادی در مورد قیمت دلار هست اما باید منتظر ماند تا مشخص شدن وضعیت ارز ها در بازار ..... 

 

 

چرا صف دلار برگشت؟

یکی از مهم‌ترین رویدادهای بازار ارز در هفته جاری بازگشت دوباره صف مقابل صرافی‌ها بود. اتفاقی که مثل همیشه اختلاف قیمت در بازار آزاد و صرافی‌های مجاز علت مسبب آن بود.

 

روزهای ابتدایی هفته، اختلاف نرخ دلار در بازار رسمی و آزاد از ۵۰۰ تومان گذشت و مردم را با سودای کسب سود یک میلیون تومانی به صرافی‌ها کشاند.

 

مخاطبان در واکنش به این خبر پیش‌بینی کردند که دلار قرار است ارزان شود و دولت نیز با علم بر همین موضوع سعی کرده دلارهایش را تا پیش از ریزش در بازار عرضه کند.

 

برخی دیگر نیز با یادآوری خاطره صف‌های تشکیل شده برای خرید برخی اقلام در ماه‌های اخیر، صف ارز و فروش سهمیه دلار را هم مثل سایر صف‌ها آیینه‌ای برای نشان دادن فقر و وضعیت سخت معیشتی مردم می‌دانند.

 

البته علاوه بر این دو گروه، عده زیادی از مخاطبان هم به دامن زدن مردم به بازار دلالان و عدم رعایت پروتکل‌ها در شرایط حساس کشور معترض بودند.

 

دلار ارزون می‌شود

در ادامه تعدادی از نظرات گروه اول را می‌خوانید:

« طبق گفته خود دولتی‌ها قیمت دلار بالا نگه داشتنش دست خودشونه تا مملکت رو اداره کنن،حالا بخاطر گفتگوها با آمریکا قیمت رو میارن پایین،مردم هوشیار باشید»

« قشنگترین جمله‌ای که شنیدم این بود که دولت خودش حمایت‌کننده شغل‌های غیرمولد یعنی دلالی است»

« منتظر ریزش قیمت دلار باشید! این هم خیانتی دیگر از دولت بی‌تدبیر و نابودکننده امید»

« دلار الان درست مثل اینه که یکی تور پهن کنه که کبوتر تو دام بندازه!»

« دلار تا ده روز دیگه میاد زیر ۱۷ تومن. دولت تو این روزای آخر می‌خواد دلارهاشو به بالاترین قیمت ممکن بفروشه چون میدونه تا چند روز آینده میخواد دلار رو بیاره پایین!»

 

از صف مرغ تا صف دلار

در ادامه نیز چند نمونه از نظرات گروه دوم آمده است:

« شماها انگار تو ایران زندگی نمی‌کنید! بنده خدا برای خرید نان کارت ملی گرو می‌گذارد ! اون‌وقت میگی کرونا به خاطر یک میلیون تومان! مرغ رو برای کیلویی ۱۰ هزار تومان ارزان تر تو صفش می‌ایستند ، دعوا می‌کنند و کرونا میگیرند چه برسه به دلار و سود یک میلیونی. با مردم چه کرده‍‌‌ اید ؟»

 

« خدا کند که هیچ موقع شرمنده هیچ کسی نشوید مردم از روی نداری ویا ناچاری وبدهی وغیره در این صف‌ها شرکت می‌کنند و مرگ را به جان می‌خرند وگرنه کدام ادم عاقلی برای چند تومان پول جان خود وخانواده خود را به خطر می‌اندازد»

 

« دلار که دلاره مردم بدبخت با زبون روزه توصف یک مرغ یخ‌زده وایسادن که شب دست خالی نرن خونه. جواب این بدبختارو تو اون دنیا چجوری میدن؟»

 

« در مورد مردم ایران باید گفت: مردم همیشه آماده برای صف بندی. از صبح که بیدار میشیم تا شب باید توی صف باشیم. یه روز صف مرغ، یه روزم صف دلار…»

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied