شمانیوز
شما نیوز

اتصال انبارهای اموال تملیکی سراسر کشور به یکدیگر

مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی اموال تملیکی از اتصال برخط انبارها طی 6 ماهه نخست سال‌ جاری اطلاع رسانی کرد.

اتصال انبارهای اموال تملیکی سراسر کشور به یکدیگر

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، حسین قمری مدیر فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی این سازمان، از اتصال الکترونیکی انبارهای اموال تملیکی به منظور تبادل برخط داده‌ها و اطلاعات طی 6 ماهه نخست سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

وی با اشاره به فاصله انبارهای تحت تملک سازمان از ساختمان‌های اداری افزود: با اجرای طرح اتصال انبارهای سازمان به شبکه سراسری، تمام فرآیندها از جمله تشکیل پرونده و صدور قبض انبار در محل انبار صورت خواهد پذیرفت. علاوه بر آن نظارت و رصد کالا به صورت شفاف و سیستمی پایش می‌شود.

قمری در خصوص پیشرفت این پروژه، با بیان اینکه در سراسر کشور 86 انبار کالای تملیکی وجود دارد اظهار داشت: تاکنون 22 انبار در سراسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند که امکان صدور قبض انبار در محل را دارند و مابقی انبارها نیز در بازه زمانی شش ماهه به سامانه متصل می‌شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صدور قبض انبار الکترونیک پس دریافت کالا از کاشفین (دستگاه‌های مربوطه) از جمله وظایف این سازمان است، بیان داشت: طرح فوق اقدامی‌موثر در راستای اجرای قانون بوده که به شفافیت و سلامت اداری می‌انجامد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کاشفین با صورتجلسه‌های دستی کالاهای مکشوفه را به سازمان تحویل می‌دهند، که بر اساس قانون می بایست کالا با صورتجلسه های الکترونیکی و سیستمی حاوی شناسه یکتای پرونده‌های قاچاق تحویل سازمان گردد تا در ادامه قبض انبار از سوی سازمان صادر شود.

قمری افزود: به همین دلیل عدم اجرای بخش فوق توسط کاشفین باعث شده تا ورود اطلاعات صدور قبض انبار توسط کاربر صورت می‌گیرد و همین عامل، علاوه بر افزایش زمان انجام کار، خطای انسانی در ثبت اطلاعات را به همراه دارد.
 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied